Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Marchewkowy kłopot

  1. #21
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Grześ jak jest rozgrzana zrób przygazówkę do odcięcia i powąchaj spaliny.Jak będzie śmierdzieć zbukami to sondę masz na pewno do wymiany.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    To i ja się podepnę do tematu. Padła przepływka, objawy:
    - po ok. sekundzie po odpaleniu świeci się "marchewa"
    - ciężko ruszyć, bo się "dusi"
    - brak przyspieszenia
    Po podmianie na przepływkę z Kappy - 0 280 217 111, czyli ta sama co w Alfie, zresztą tak wynika z listy zastosowań (łatwo znaleźć w sieci) - samochód ożył ale "marchewa" zapala się nadal po ok. 5 sekundach (jeszcze nie jeździłem, zaobserwowane w garażu).
    Jakieś sugestie?
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vinc
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Złotoryja, Poland
    Auto
    Stelvio 2.0 Q4
    Postów
    417

    Domyślnie

    Ja u siebie zrobiłem chwilowo reset kompa i problem marchewki zniknął. Po zmianie części w aucie z pewnością warto komputer wyzerować, a co do lambdy, to zanim kupi się nową, jeśli świeci się marchewka, to zawsze warto podjechać, podpiąć się do komputera, bo sama marchewka i tego typu objawy moga oznaczać wiele różnych rzeczy. Metoda "na węch" nie zawadzi, ale jak ktoś tego nie robił wcześniej, to trudno polegać na własnym osądzie i nosie
    155 TS 1.8 16v - była
    159 JTDm 1.9 16v - była
    GT V6 3.2 - była
    MiTo 1.4 - jest
    Stelvio 2.0 Q4 - jest

  4. #24
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał Vinc Zobacz post
    Metoda "na węch" nie zawadzi, ale jak ktoś tego nie robił wcześniej, to trudno polegać na własnym osądzie i nosie
    Uwierz mi że w ciepłych spalinach wyczujesz zbyt dużą ilość spalanego paliwa.To niedojże że śmierdzi zgniłymi jajkami to i w oczy szczypie.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Tzn. odłączyłeś akumulator? Ja też tak zrobiłem ale "marchewa" zapala się nadal. Dodatkową atrakcją jest niewielkie falowanie obrotów w zakresie 800-1300 ale tylko przy włączonej klimatyzacji. Gdy ją wyłączę, problem znika.
    Przypuszczam, że przepływka, którą dostałem wymaga przeczyszczenia - dawca (Kappa) stoi na placu i nie ma w niej rury prowadzącej od przepływomierza do przepustnicy a przepływka w tym samochodzie jest zamontowana pionowo na obudowie filtra powietrza, więc w takich warunkach mogła się "trochę" przykurzyć. Kupię CRC Air Sensor Cleaner i zobaczymy jaki będzie efekt.
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 11-12-2011 o 17:21
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vinc
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Złotoryja, Poland
    Auto
    Stelvio 2.0 Q4
    Postów
    417

    Domyślnie

    @Marek Reset kompa, to nie tylko odłączenie aku, jeśli potrzebujesz pełnej procedury, to napisz.

    @Łukasz No widzisz, ja tego nigdy nie robiłem, więc nie ufałbym swoim osądom ale jeśli mówisz, że to tak specyficzny zapach, to pewnie tak jest. Komp nigdy nie zawadzi, jeśli masz np kogoś znajomego, kto zrobi to fachowo za kilka złotych, albo za darmo. Ja miałem niemal padniętą lambdę, jak kupiłem auto. Niby działała, ale dawała bardzo mały sygnał i na kompie było to dobrze widać. Swoją drogą interfejsy diagnostyczne teraz tak staniały, że chyba warto nabyć za kilka dyszek, zawsze można we własnym zakresie popatrzeć i choćby wykasować błędy.
    155 TS 1.8 16v - była
    159 JTDm 1.9 16v - była
    GT V6 3.2 - była
    MiTo 1.4 - jest
    Stelvio 2.0 Q4 - jest

Podobne wątki

  1. Kłopot z silnikiem.
    Utworzone przez Demon 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-03-2011, 18:50
  2. [146] kłopot z kierunkowskazem
    Utworzone przez Hands w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-06-2010, 17:38
  3. Kłopot z nadmuchem
    Utworzone przez Roni1988 w dziale 166
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 01-05-2010, 16:21
  4. Kłopot po zatankowaniu 75 2.4 TD
    Utworzone przez Gregu155 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-03-2010, 20:01
  5. Kłopot ze świecą
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-11-2007, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory