Grześ jak jest rozgrzana zrób przygazówkę do odcięcia i powąchaj spaliny.Jak będzie śmierdzieć zbukami to sondę masz na pewno do wymiany.
Grześ jak jest rozgrzana zrób przygazówkę do odcięcia i powąchaj spaliny.Jak będzie śmierdzieć zbukami to sondę masz na pewno do wymiany.
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
To i ja się podepnę do tematu. Padła przepływka, objawy:
- po ok. sekundzie po odpaleniu świeci się "marchewa"
- ciężko ruszyć, bo się "dusi"
- brak przyspieszenia
Po podmianie na przepływkę z Kappy - 0 280 217 111, czyli ta sama co w Alfie, zresztą tak wynika z listy zastosowań (łatwo znaleźć w sieci) - samochód ożył ale "marchewa" zapala się nadal po ok. 5 sekundach (jeszcze nie jeździłem, zaobserwowane w garażu).
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
bikermarek
Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
Ja u siebie zrobiłem chwilowo reset kompa i problem marchewki zniknął. Po zmianie części w aucie z pewnością warto komputer wyzerować, a co do lambdy, to zanim kupi się nową, jeśli świeci się marchewka, to zawsze warto podjechać, podpiąć się do komputera, bo sama marchewka i tego typu objawy moga oznaczać wiele różnych rzeczy. Metoda "na węch" nie zawadzi, ale jak ktoś tego nie robił wcześniej, to trudno polegać na własnym osądzie i nosie![]()
155 TS 1.8 16v - była
159 JTDm 1.9 16v - była
GT V6 3.2 - była
MiTo 1.4 - jest
Stelvio 2.0 Q4 - jest
Tzn. odłączyłeś akumulator? Ja też tak zrobiłem ale "marchewa" zapala się nadal. Dodatkową atrakcją jest niewielkie falowanie obrotów w zakresie 800-1300 ale tylko przy włączonej klimatyzacji. Gdy ją wyłączę, problem znika.
Przypuszczam, że przepływka, którą dostałem wymaga przeczyszczenia - dawca (Kappa) stoi na placu i nie ma w niej rury prowadzącej od przepływomierza do przepustnicy a przepływka w tym samochodzie jest zamontowana pionowo na obudowie filtra powietrza, więc w takich warunkach mogła się "trochę" przykurzyć. Kupię CRC Air Sensor Cleaner i zobaczymy jaki będzie efekt.
Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 11-12-2011 o 17:21
Pozdrawiam
bikermarek
Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
@Marek Reset kompa, to nie tylko odłączenie aku, jeśli potrzebujesz pełnej procedury, to napisz.
@Łukasz No widzisz, ja tego nigdy nie robiłem, więc nie ufałbym swoim osądomale jeśli mówisz, że to tak specyficzny zapach, to pewnie tak jest. Komp nigdy nie zawadzi, jeśli masz np kogoś znajomego, kto zrobi to fachowo za kilka złotych, albo za darmo. Ja miałem niemal padniętą lambdę, jak kupiłem auto. Niby działała, ale dawała bardzo mały sygnał i na kompie było to dobrze widać. Swoją drogą interfejsy diagnostyczne teraz tak staniały, że chyba warto nabyć za kilka dyszek, zawsze można we własnym zakresie popatrzeć i choćby wykasować błędy.
155 TS 1.8 16v - była
159 JTDm 1.9 16v - była
GT V6 3.2 - była
MiTo 1.4 - jest
Stelvio 2.0 Q4 - jest