Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Remontować 3.0 czy kupić inny silnik?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    przy tej ilosci uzywanych motorow z angoli napewno sobie cos sensownego znajdziesz i lepiej jest kupić drugi silnik.. tez dwa lata temu kupiłem do 146 twin sparka z angola 156 2003 i silnik super chodził
    Dla mnie to nie jest argument, kupując używany silnik nie wiesz co jest w środku, więc nie wiesz czy to jest "coś sensownego" dopóki nie kupisz i nie pojeździsz. Możesz go oczywiście rozłożyć i sprawdzić, ale koszty wtedy z reguły robią się porównywalne z remontem tego co już masz. Tobie się akurat udało, ale ja bym nie generalizował, na pewno jak masz szczęście to kupisz igłę, a jak masz pecha to kupisz padakę...
    To jest oczywiście moje osobiste zdanie, dyskusja trochę przypomina tę o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą .

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Za piątaka to już można kupić całą 166 w wersji angielskiej. Jak auto będzie jeżdżące, to przecież (przynajmniej zgrubnie) ocenisz stan motoru.
    Jestem za wymianą.
    Sam tak zrobiłem, przekładka silnika kosztowała 500 zł (też były serwisant Fiata na własnym warsztacie), chociaż byli i tacy, co chcieli 2500 zł.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Hehe, no fakt, jak kupisz całą to można zobaczyć, że działa. Jak kupujesz sam silnik, to już trochę loteria. Oczywiście wszystko to kwestia kosztów, u mnie wychodził w zasadzie identyczny koszt remontu vs. wymiany, więc remontowałem.
    Niektóre koszty są identyczne w obu przypadkach - rozrząd, olej...

  4. #14
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Jeżeli koszty remontu są na podobnym poziomie co używany silnik to wybrałbym remont. W takiej opcji wiesz co masz.
    Często padają panewki w silnikach V6? Wynika to z użytkowania czy może wady konstrukcyjnej?

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    nie padaja wogole chyba ze jezdzisz bez oleju
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    Tak czytam to sobie i już nie wiem co ja (tfu, tfu) bym zrobił. Z jednej strony remont ok ale w dzisiejszych czasach bardzo ale to bardzo ciężko znaleść kogoś dobrego do tej roboty. Dwa jak znajdziesz to czy ma do tego odpowiedni sprzęt? Teraz są tacy, że odchyło dwie setki to dla nich norma. Aż strach się bać. Znowu kupno silnika też masakra. Trzeba byłoby go wziąć na hamownię podłączyć wszystko poddać obciążeniom aby mieć pewność a koszt takiej zabawy? Nie wiem ale napewno spory (jak ktoś wie to może napisać).

  7. #17
    Użytkownik Embrion Avatar mamut
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Rogoźno/Przemyśl
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    8

    Domyślnie

    No ja jestem po wymianie silnika. Koszt łączny to ok. 7500 zł
    Zakup silnika udało się za niecałe 2000 z przesyłką. Do tego regeneracja dwumasu, nowe sprzęgło trochę innych pierdółek i jakoś poszło. Nawet to jeździ

  8. #18
    bmcmateusz
    Gość

    Domyślnie

    Tańszym i szybszym rozwiązaniem jest kupienie używanego.
    Posiadam na sprzedanie silnik 3,0 v6 możliwość odpalenia w razie pytań zapraszam do kontaktu 889 300 120 jak nie odbieram SMS oddzwonie

Podobne wątki

  1. pada silnik gdzie kupić ?
    Utworzone przez petrek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 13-02-2015, 20:57
  2. [33] Sprzedać czy remontować
    Utworzone przez mati33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 12:30
  3. [159] Jak kupić dobry silnik.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 15:26
  4. [159] Chcę kupić 159-tkę jaki silnik wybrać??
    Utworzone przez drogba159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 15:08
  5. [33] Remontować czy na szrot?
    Utworzone przez lukasz169 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 24-02-2010, 07:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory