Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 56

Temat: problem z Alfa romeo 156 2.5 V6 24v + LPG Pomocy :(

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Zambrów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v SP1 1999r (była) Alfa Romeo 156SW 2.5V6 24v SP2 2001r (jest)
    Postów
    71

    Domyślnie

    nie trzeba dużej dziury aby ogłupić sonde lambda, mały otworek albo nieszczelność na uszczelce może już sprawiać problem. Nie usłyszysz tego, ewentualnie da wsie wyczuć delikatny podmuch na dłoni.
    P0130 mówi tylko tyle że usterka sondy lambda, nic więcej, jak podepniesz kompa to zobacz jak chodzą wykresy sondy lambda, tzn w jakim zakresie zmienia sie napięcie na niej, to Ci powie czy sonda jeszcze żyje. Może też da to jakąś podpowiedź na temat składu mieszanki, czy nie jest zbyt uboga/bogata.
    jak odpinasz przepływke to silnik chodzi ze sztywnej mapy która jest korygowana sondą. silnik powinien chodzić w pełnym zakresie obrotów bez zająknięcia. Jeźdizłem przez jakiś czas moją V6 99' (z LPG) bez przepływki i jedyna różnica to było odrobine wyższe spalanie niż z przepływką
    pzdr

    A jeszcze taka seria pytań: zgaduje że twoja Alfa to 190KM z jedną sądą lambda. Ile Ci pali gazu i benzyny? Czy sprawdzałeś szczelnośc dolotu, czy charmonijka nie jest popękana i czy przewody od odm itp siedzą dobrze? Ile lat/km ma instalacja LPG a szczegółnie wtryski, moze troche leją i zakłócają skład mieszanki jak silnik chodzi na Pb. A, i jeszcze poruszaj wtyczką na każdym wtryskiwaczu od benzyny - dlapewniości czy mają dobry kontakt.
    Sprawdź jeszcze sinik innym programem, np: "prymitywnym" UniDiag'iem, bo nie wszystkie dobrze gadają z V6.
    pzdr
    Ostatnio edytowane przez Simba666 ; 29-12-2011 o 15:19 Powód: dodatki

  2. #32
    M&M
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Simba666 Zobacz post
    nie trzeba dużej dziury aby ogłupić sonde lambda, mały otworek albo nieszczelność na uszczelce może już sprawiać problem. Nie usłyszysz tego, ewentualnie da wsie wyczuć delikatny podmuch na dłoni.
    P0130 mówi tylko tyle że usterka sondy lambda, nic więcej, jak podepniesz kompa to zobacz jak chodzą wykresy sondy lambda, tzn w jakim zakresie zmienia sie napięcie na niej, to Ci powie czy sonda jeszcze żyje. Może też da to jakąś podpowiedź na temat składu mieszanki, czy nie jest zbyt uboga/bogata.
    jak odpinasz przepływke to silnik chodzi ze sztywnej mapy która jest korygowana sondą. silnik powinien chodzić w pełnym zakresie obrotów bez zająknięcia. Jeźdizłem przez jakiś czas moją V6 99' (z LPG) bez przepływki i jedyna różnica to było odrobine wyższe spalanie niż z przepływką
    pzdr

    A jeszcze taka seria pytań: zgaduje że twoja Alfa to 190KM z jedną sądą lambda. Ile Ci pali gazu i benzyny? Czy sprawdzałeś szczelnośc dolotu, czy charmonijka nie jest popękana i czy przewody od odm itp siedzą dobrze? Ile lat/km ma instalacja LPG a szczegółnie wtryski, moze troche leją i zakłócają skład mieszanki jak silnik chodzi na Pb. A, i jeszcze poruszaj wtyczką na każdym wtryskiwaczu od benzyny - dlapewniości czy mają dobry kontakt.
    Sprawdź jeszcze sinik innym programem, np: "prymitywnym" UniDiag'iem, bo nie wszystkie dobrze gadają z V6.
    pzdr
    ja mam mały przedmuch na łączeniu wydechu i silnik chodzi prawidłowo/
    Ale fakt faktem coś z sondą jest nie tak skoro komp pokazuje błąd.

  3. #33
    kocurek_dan
    Gość

    Domyślnie

    A jeszcze taka seria pytań: zgaduje że twoja Alfa to 190KM z jedną sądą lambda. Ile Ci pali gazu i benzyny? Czy sprawdzałeś szczelnośc dolotu, czy charmonijka nie jest popękana i czy przewody od odm itp siedzą dobrze? Ile lat/km ma instalacja LPG a szczegółnie wtryski, moze troche leją i zakłócają skład mieszanki jak silnik chodzi na Pb. A, i jeszcze poruszaj wtyczką na każdym wtryskiwaczu od benzyny - dlapewniości czy mają dobry kontakt.
    Sprawdź jeszcze sinik innym programem, np: "prymitywnym" UniDiag'iem, bo nie wszystkie dobrze gadają z V6.
    pzdr
    benzyny to łyka chyba ze 20 litrów :/, LPG było montowane w 2008 roku, nie maja prawa lać wtryski gazu ,bo to jest sekwencja (tak mi mówił gosc od gazu)- też myślałem że tak sie będzie dziać że będzie dawać mieszanke gazu do PB jak jeżdzę na samej benzynie , ale ten gosc twardo mówi że to nie możliwe bo to sekwencja

    co do sondy - to mam odczytać jej parametry?? na moim programie FES są jakieś 2 wskażniki od sondy , wiec który brać pod uwagę ?? to mam odczytać na małych obrotach ?? na LPG czy PB??
    sory za taką serie pytań

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Zambrów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v SP1 1999r (była) Alfa Romeo 156SW 2.5V6 24v SP2 2001r (jest)
    Postów
    71

    Domyślnie

    jak będą brudne to mogą przeciekać, to że jest to sekwencja nie ma znaczenia. 20l Pb to jak na moje oko troche za dużo, nawet ja na jazde typowo miejską, ale z walniętą sondą jest to do osiągnięcia bez problemów.
    W FES (albo UniDiag) musisz uruchomić odczyt napięcia na sondzie lambda czyli parametr dla sondy w jednostkach [V]. jak uruchomisz odczyt to powinieneś zobaczyć na wykresie regularną sinusoidę. Powinna sie ona wachać chyba w zakresie 0,1-0,9V - ale tych wartości nie jestem w 100% pewien. Wykres powinien mieć jeden cykl max-min-max długości około 3 sekund. jeśli sinusoida jest bardzo płaska, albo cykl jest bardzo długi to prawdopodobnie sonda padła.
    pomiar trzeba robić na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. zrób wykres dla Pb i LPG i spróbuj wrzucić może coś sie da z tego porównania wywnioskować.
    pzdr
    Ostatnio edytowane przez Simba666 ; 30-12-2011 o 01:30 Powód: poprawka :)

  5. #35
    M&M
    Gość

    Domyślnie

    sprawdz alfa diagiem przesłałem ci zakres pracy

  6. #36
    kocurek_dan
    Gość

    Domyślnie

    Panowie dziś znowu podpiąłem alfe FESem i znowu ten błąd sondy P0130 wiec go skasowałem i przejechałem z 5 km autem i znowu się ten błąd pojawił :/

    Sprawdziłem tym FESem parametry itd sondy i wyszło coś takiego :

    Dane jak auto chodziło na LPG (bieg jałowy):
    Napięcie sondy lambda- min:608 mV , max:627 mV
    Integrator sondy lambda- min: 1,19922 , max: 1,19922

    Dane jak auto chodziło na PB (bieg jałowy):
    Napięcie sondy lambda- min:346 mV , max:1045 mV
    Integrator sondy lambda- min: 1,00000 , max: 1,19922

  7. #37
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    No to lecimy ;] Z danych jakie podałeś z FESa widać że na PB sonda pracuje prawidłowo, integrator sondy zmienia wartość, wiec układ wtryskowy działa prawidłowo.
    No a teraz LPG widać że integrator ciągnie w górę więc ECU wzbogaca mieszankę, dochodzi do górnej granicy +20% korekcji a że niewiele to daje ECU wywala błąd sondy.

    Jak naprawić? Wyregulować jak należy LPG.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #38
    kocurek_dan
    Gość

    Domyślnie

    gośc od gazu powiedział że najpierw musze zrobić coś z tymi obrotami na PB bo on na takim nie da rady ustawić gazu ani nic :/
    wiec co teraz??

  9. #39
    kocurek_dan
    Gość

    Domyślnie

    panowie jakies propozycje??

  10. #40
    kocurek_dan
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    No to lecimy ;] Z danych jakie podałeś z FESa widać że na PB sonda pracuje prawidłowo, integrator sondy zmienia wartość, wiec układ wtryskowy działa prawidłowo.
    No a teraz LPG widać że integrator ciągnie w górę więc ECU wzbogaca mieszankę, dochodzi do górnej granicy +20% korekcji a że niewiele to daje ECU wywala błąd sondy.

    Jak naprawić? Wyregulować jak należy LPG.
    czyli sondy nie muszę zmieniać ? czyli jak ustawie gaz to wszystko powinno wrócic do normy tak??

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 09:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory