Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: [156] wciskam gaz i nic -nie wchodzi na obroty

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Garos
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Opel Astra III 1.7CDTI Caravan
    Postów
    858

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kondziu
    - jak sprawdzic czy nie bierze lewego powietrza?
    sprawdż dokładnie gumową rurę łączącą filtr z przepływomierzem,może mieć pęknięcie które na pierwszy rzut oka nie zauważysz.


    ... a to moja historia AR : 155 2.0 TS, 164 3.0 V6, 166 2.4 JTD

  2. #12
    Kondziu
    Gość

    Domyślnie

    ok sprawdze a czy winny moze byc przeplywomierz jesli objawy sa takie jak pisalem ze po zdjeciu kostki jest ok ale nie da sie dodac gazu??

    A jesli rura ma gdzies pekniecie to chyba caly czas by sie dlawil i na LPG tez a on po zagrzaniu chodzi ok... chyba ze sie mysle to sprostujcie koledzy

  3. #13
    and1mati
    Gość

    Domyślnie

    a jesli odłaczam przepustnice i kontrolka od wtrysku nie swieci to cos jest nie tak?

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak sprawdzic czy nie bierze lewego powietrza?
    metodą sprawdzania całego kanału dolotu, pamietając o wszystkich rurkach, zaworkach, przelotkach.
    lub obserwując błędy monitorowane i zapisywane przez ECU.
    takim klasycznym błędem fałszywego powietrza jest zbiór P1172, P1173, który nie powoduje zapalenia lampki wtrysku..
    zwykle ten błąd pojawia sie po okresie czasu 1- 2 tygodni od zaistniałych zdarzeń.
    wcześniejszym symptomem fałszywego powietrza moze być odczyt parametrów adaptacyjnych - FRA oraz TRA.
    poprawny zakres parametru FRA to przedział 0.8 -- 1.2.
    pamametr TRA nie powinien przekraczac +/- 5000 usek.

    niestety obecnośc tych błedów, grupy P117x nie świadczy w 100% o obecnosci fałszywego powietrza.
    Ta grupa to taki worek do którego ECU wrzuca ten błąd,jak tak na prawde nie wie co jest z autem.
    Opis tego błedu zawiera także problemy natury mechanicznej, czyli pierscienie, tłoki, wtryskiwacze, popychacze.
    szczególnie przy obecnosci tej grupy blędów nalezy przeprowadzić selektywna diagnostykę.

  5. #15
    Użytkownik Embrion Avatar psz
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łask
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    17

    Domyślnie

    no to znalazłem kotleta udało się wam rozwiązać problem panowie? u mnie identyczne objawy...

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    znajomy kupił za grosze 156 z silnikiem 2.0 i jest podobny problem... przebieg 170Kkm i wydaje się ori, stała ok pół roku
    zimny czy ciepły silnik, bez różnicy
    dodając szybko gazu do 3000, silnik przerywa, strzela w wydech i ma chęć zgasnąć, powoli wciskając gaz - jest ok
    powyżej 3000 jest o niebo lepiej
    sonda na wykresie, momentami spada do wartości 0.01V (po rozgrzaniu - w czasie rozgrzewania wykres jest idealny)
    co ciekawe, był całkowity brak błędów i komputer zareagował błędem tylko na odpięcie elektrozaworu wariatora, a na wtryski, sondę i przepływkę nie... pokazał się też błąd czujnika temp. (na chwilę i nie wiadomo dlaczego, bo akurat nikt tam nic nie dotykał)
    czujnik spalania stukowego nie jest podłączony i wieczorną porą nie mogłem go w ogóle znaleźć na silniku (w 2.0 jest podpora kolektora ssącego utrudniająca dostęp za silnik) i nie wiem czy w ogóle ten czujnik jest , jest nie podpięta wtyczka wychodząca z instalacji ECU
    sprawdzaliśmy w innej alfie pracę silnika bez tego czujnika i było ok
    przewody W.N. wstępnie są sprawne (brak iskrzenia po spryskaniu zraszaczem)
    do przepustnicy brak lewego powietrza, dalej nie było jak sprawdzić bo musiał bym wykręcać kolektor
    ciśnienia na listwie nie mam jak sprawdzić, ale wtryski dają paliwo
    przepływka i sonda na 100% nie są powodem tych anomalii (podmiana i komputer), ale:
    na wolnych obrotach, przepływ powietrza jest na poziomie 14kg/h(ciepły) i ok 18-22kg/h(zimny) - za dużo, ale czemu?
    P.S. ciekawostka - komputer w tej alfie jest ustawiony na odcięcie przy ponad 7500rpm - odczyt z AD
    Alfa ma climatronic który nie działa w trybie auto (brak nadmuchu) i w ogóle nie leci ciepłe powietrze (chłodnica odpowietrzona)
    pod korkiem jest masełko, ale podobne do mojego kiedy jeżdżę na krótkich odcinkach (zbiorniczek brudny - ale nie jakoś tak żeby to zwróciło uwagę)
    przepustnica jest strasznie brudna i nie sprawdzałem odmy bo niestety warunki nie pozwoliły (brak garażu)

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - może być trafione ECU lub brak masy dla ECU, taka mała śrubka na obudowie ECU.
    - dodatkowo może być spalony bezpiecznik( albo przetarty kabel ) od zasilania ECU od jego cześci analogowej, jaki to bezpiecznik to ci już nie powiem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    dobrą drogą idziesz bubu bo problem rozwiązał się przed chwilą
    kazałem telefonicznie koledze, żeby zamienił przekaźniki przy lampie miejscami i jak ręką odjął
    teraz wykonam mu dalszą diagnostykę.....
    czy to mogło mieć wpływ na przepływ powietrza do silnika ???
    o śrubce zapomniałem napisać ale też ją sprawdzałem, tak jak wszystkie masy

    ---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 11:44 ----------

    jednak problem rozwiązał się w tylko połowie
    tzn że na postoju obroty idealnie lecą w górę a jak już jedzie to nie (a miał problem i na postoju i jak się jechało)
    zapomniałem dodać że jest wysoki czas wtrysku, ale tylko na wolnych obrotach, rzędu 5ms. jak trzymam gaz np na 1500rpm to czasy są już rzędu 3,5ms
    no i ta zawyżona ilość powietrza do silnika... momentami nawet dwa razy większa niż u mnie czy jeszcze w innej Alfie 1.8...
    dlaczego tak się dzieje ? (testowane na sprawnej przepływce, na tej czy na drugiej wartości są zbliżone czyli zawyżone)
    oczywiście jak się z kolegą spotkam to sprawdzę połączenia wszystkich przekaźników

    ---------- Post added at 19:51 ---------- Previous post was at 14:34 ----------

    ECU kolegi wreszcie pokazało jakieś błędy wszystkie dotyczyły tego co odłączałem wcześniej
    po kasowaniu wrócił tylko czujnik spalania stukowego, którego nie mogę znaleźć
    świece na pierwszym cylindrze (licząc od rozrządu) zardzewiały, nie odkręcałem bo jestem pewny że bym je ukręcił
    po zmianie przekaźników jest troszkę lepiej
    praktycznie nie da się ruszyć z miejsca.... dławi się, pyrka itp itd

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    dla potomnych:
    przyczyną niewchodzenia na obroty do ok 3000 obr był przestawiony rozrząd
    naprawiane, regulowane i ustawiane u Maćka i Qby w czewie
    właściciel 156 nie jest zbytnio kumaty, ale powtórzył mi że miał rolkę w rozrządzie z diesla? 8-| - a ile w tym prawdy to nie wiem ;/
    została mu przepływka do wymiany, iiiiiiiiiii nie zaraził się wirusem i już chce ją handlować za uwaga...... 6.000 zł
    już mu nie pomogę nic

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.8 T.S Nie wchodzi na obroty.
    Utworzone przez lukass_92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-01-2014, 20:30
  2. 156 1.6 nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez rafalvergil w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 14:33
  3. Nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez Adwokat74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-09-2010, 18:28
  4. [146] Nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez grzesiekalf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 14:01
  5. [164] Nie wchodzi w obroty - 2.5 TD VM
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-11-2009, 14:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory