Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: Jak zakłada się pasek klinowy.

  1. #1
    wojti
    Gość

    Domyślnie Jak zakłada się pasek klinowy.

    Jak w temacie panowie. Nie mam czasu na szperanie po forum, muszę się przespać a potem załatwić sobie pasek i go założyć a auto służy mi do pracy. Dziś rano jak wjechałem do garażu psyknąłem na pasek wd 40 bo piszczał i draka zeskoczył z rolek. Po oględzinie okazało się że jest poszczę piony - jak by coś wycięło 1 rowek.
    Mam klimę, kół że tak się wyrażę jest 6, silnik 1,9 JTD 115 KM 2001r. Jak by mi ktoś jakiś rysunek czy coś podobnego podesłał i wytłumaczył jak go założyć i napiąć to był bym wdzięczny.
    A jeśli ktoś jest z okolic Proszowic i ma czas pokazać to się zrewanżuję np rabatem na przewóz osób lub inaczej.

  2. #2
    mar_1981
    Gość

    Domyślnie

    Kolego klucz (chyba 17 albo 19) z długą rączką. Wkładasz w napinacz i naciągasz go. Zakładasz pasek i po ptokach

    Zacznij zakładać tak by jako ostatnią była sprężarka klimy bo tak najłatwiej.

    Napinacz jest na dole. Zaraz poszukam Ci zdjęcia albo jakiegos obrazka. Chociaż to żadna filozofia.

    Pasek sam się napina bez dodatkowych kombinacji.

    edit:

    Tutaj masz obrazek. 3 to napinacz:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.JPG
Wyświetleń:	13666
Rozmiar:	36.3 KB
ID:	44111
    Ostatnio edytowane przez mar_1981 ; 13-01-2012 o 07:16

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Kolega mar_1981 ładnie wszystko opisał, ja tylko dodam że grzechotka z nasadką ciężko jest się tam dostać (bo mało miejsca). Najlepiej klucz oczkowy. Nakładasz na napinacz i kręcisz tak jak byś chciał dokręcić mu śrubę, on zacznie wtedy schodzić. Drugą ręką nakładasz pasek na sprężarkę i popuszczasz napinacz.
    Alfa Romeo 156 1,9JTD (77kW) 2000r.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    A ja jeszcze dodam, że najlepiej jest to robić z kanału.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Jak Ci scięło pasek to któreś koło pasowe lub rolka "krzywo" chodzi, ma luz. Sprawdź ręką jak zdejmiesz pasek.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    jest tak jak koledzy pisza ,tylko to klucz 15 i zaden kanal nie jest potrzebny , zwalasz koło, podnosisz na lewarku, zdejmujesz kawalek nadkola i widzisz wszystko tylko wymien i rolke prowadzaca i napinacz

  7. #7
    mar_1981
    Gość

    Domyślnie

    Co wy gadacie? Ja bez żadnego zdejmowania koła to zrobiłem. 10 minut roboty od gory podejdzie spokojnie do wszystkiego żeby zmienić pasek. Myślę że rolke i napinacz również od góry bym zmienił. Ciasno ale da radę.

    No chyba że mowicie już o zmianach koła pasowego itd. ale kolega o to nie pytał więc...

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    [QUOTE=mar_1981;762681]Co wy gadacie? Ja bez żadnego zdejmowania koła to zrobiłem. 10 minut roboty od gory podejdzie spokojnie do wszystkiego żeby zmienić pasek. Myślę że rolke i napinacz również od góry bym zmienił. Ciasno ale da radę.


    ty tak myslisz , czy ty wymieniales ,chyba jednak tylko patrzyles skoro nie wiesz,ze to klucz 15, jak bede wymienial to cie zaprosze i popatrze na zegarek , nie pisz takich rzeczy bo tu nie wszyscy urodzili sie z kluczem zamiast smoczka w ustach
    Ostatnio edytowane przez Cubus00 ; 13-01-2012 o 11:25

  9. #9
    mar_1981
    Gość

    Domyślnie

    Sam wymieniałem. Ile jest roboty w naciągnięciu napinacza, zdjęciu starego paska, ponownym naciągnięciu napinacza i założeniu paska?

    Jeżeli do wymiany paska polecasz zdjęcie koła i nadkola to zaraz napiszesz że do wymiany oleju należy silnik wyjąć. Rozmiaru klucza mozna pamiętać i nie znać na pamięć wszystkich rozmiarów śrub.

    Jeżeli uważasz że w 10 minut nie da rady zrobic to chyba liczysz jeszcze czas na drogę do sklepu po piwko

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Panowie, macie różne silniki. U jednego się da od góry u drugiego może nie Ja w swoim od góry nawet ręki nie wcisnę, zawsze lewarek i koło do zrzucenia. Poza tym jak chce dobrze posprawdzać to lepiej chyba zdjąc koło? Dojdzie kolejne 10 minut roboty, a jednak wygodniej

Podobne wątki

  1. Pasek Klinowy 2.4 jtd
    Utworzone przez enzo_pl w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 12-02-2011, 19:21
  2. Jak zdjąć pasek klinowy
    Utworzone przez pawel_tel w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 16:04
  3. pasek klinowy
    Utworzone przez atanek1970 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-11-2010, 19:35
  4. [145] 1,7 16V boxer - pasek klinowy
    Utworzone przez Alfamaniak156 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-09-2010, 08:12
  5. Pasek klinowy.
    Utworzone przez csscss w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory