no to jesli wcisniesz sprzegło i zmieniasz bieg i masz szarpniecie to znaczy ze sprzeglo masz nadal zalaczone... a nie ciagnie ci na wcisnietym sprzegle?? moze kwestia regulacji
no to jesli wcisniesz sprzegło i zmieniasz bieg i masz szarpniecie to znaczy ze sprzeglo masz nadal zalaczone... a nie ciagnie ci na wcisnietym sprzegle?? moze kwestia regulacji
nie rozumiemy się.... Regulacja na hydraulicznym sprzęgle ??
kurcze nie wiem jak to tam jest dokładnie ale taki idzie wyciagnac wniosek... moze wysprzeglik w takim razie albo zapowietrzone sprzegło?? nie wiem jakie objawy by były może ktoś wypowie sie w tym miejscu...
u mnie jest to samo mimo ze mam nowy wysprzeglik i nowe sprzeglo to jak sie zmienia biega to czasami tak szarpnie troche, ja podejrzewam sie mam poduszke ta centralna pod skrzynia wywalona, bo na polsprzegle bardzo buda trzesie jak sie jedzie pod obciazeniem
jak na połsprzegle Ci szarpie to zapewne jakas poducha moze przy skrzyni... ale jak kolega pisze ze na wcisnietym sprezgle mu szarpie na kazdym biegu to ja tu nie widze innej opcji jak nie wysprzeglania dobrze biegow...
a jakis zgrzytow kolego nie ma czasami przy tych szarpnięciach?? podjedź z tym do mechanika jakiegoś bo moze to jest faktycznie wysprzeglik
Koledzy moglibyście pokazać jakieś zdjęcie albo aukcję na której jest ta poduszka pod skrzynię, bo prawdopodobnie też mam ją do wymiany a nie wiem jak ona wygląda i w którym dokładnie jest miejscu bo nie mam narazie jak wejsc pod auto.
tutaj coś znalazłem
http://allegro.pl/alfa-romeo147-podu...050921500.html
natomiast gdzie jest to nie pamiętam dokładnie ale nie wiem czy gdzieś pod akumlatorem nie jest z reszta to logiczne bo tam jest skrzynia
---------- Post added at 22:17 ---------- Previous post was at 22:12 ----------
tutaj jest skrzynia z łapa wiec łatwo sie domyslec gdzie jest
http://allegro.pl/alfa-romeo-156-147...016043085.html
jedna z poduszek jest dokładnie pod lewarkiem, a druga jak ktoś wspomniał pod skrzynką z bezpiecznikami.
RoBeRt 147 nie napisałem, że szarpie mi na sprzęgle, tylko po puszczeniu sprzęgła, można by powiedzieć że jeździ się, jak by sprzęgło i koło dwumasowe nie tłumiło zrywów itp, tymczasem dwumas ok, wspomniany wysprzęglik nowy, tarcza i docisk nowe...
---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:00 ----------
chyba mam przyczynę zrywania. http://allegro.pl/alfa-146-147-156-j...012699604.html
Wrzucamy 1, puszczamy ręczny, klękamy obok drzwi kierowcy i popychamy auto za koło do przodu do tyłu jednocześnie patrząc na poduszkę pod samochodem ( jak się zajrzy na linka z allegro a potem pod auto to każdy rozpozna ) Dodatkowo u mnie widać na górnej "poduszce" ( łączniku, stabilizatorze czy jak tam zwali) że silnik jest jak by delikatnie opuszczony na tej właśnie centralnej poduszce.... Sprawdźcie u siebie i napiszcie...
Dzięki za podpowiedź milek, muszę to sprawdzic w 147-emce żony. Odkąd zrobiła prawo jazdy pół roku temu ciągle zbierała ochrzan ode mnie, bo kiedy zmiania biegi szarpie samochodem tak jak to opisałeś w pierwszym poście. Tłumaczyłem jej że za szybko puszcza sprzęgło, ale ostatnio sam się przejechałem jej alfą i mimo iż starałem się powoli zwalniać sprzęgło, to czułem lekkie szarpnięcia zwłaszcza na 2 i 3 biegu. Jeżeli winna się okaże ta centralna poduszka silnika to będę musiał żonę przeprosić.
tutaj jest ta poduszka od skrzyni
http://allegro.pl/alfa-romeo-146-147...039707889.html
u mnie to samo - nowe sprzeglo i dwumas ok takze stawiam na poduszke tymbardziej ze gorny drazek juz wymienilem
dobrze bylo bylo gdyby ktos dal jakiegos manuala jak to wymienic trzeba