Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Wydech Q4

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Tak.. Wykonania wydechu od podstaw nie można powierzyć osobie która nie ma o tym pojęcia. A osobiście nie znam nikogo, kto naprawdę się na tym zna. Kupno gotowego kompletu wydaje mi się bezpieczniejszym rozwiązaniem.

  2. #12
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek1987 Zobacz post
    Jako zwolennik tradycji radzę kupić zestaw oryginalny Imasaf. 164 Q4 z pierdzącym przelotowym wydechem bardzo kojarzy mi się z wiejskim tuningiem, a nie ze stateczną i poważną limuzyną. Kombinowanie samemu tak jak radzi kolega Omen jest typowo polskim przekonaniem o swojej nieograniczonej wiedzy. Bo dlaczego grupa inżynierów dysponująca specjalistycznymi narzędziami, wiedzą i doświadczeniem miałaby zrobić lepszy wydech niż jakiś nasz "Pan Mieciu" wyposażony w kawałek rury, spawarkę i szlifierkę. Tych rzadkich aut zostało na świecie już bardzo mało i przykro mi się robi jak czytam to forum i widzę że coraz mniej osób dba o to by pozostały one w oryginalnym stanie. Co do nowych tłumików Imasaf to sam jestem posiadaczem nowych od ponad 2 lat i muszę powiedzieć, że są naprawdę dobrze wykonane i na pewno prezentują się i brzmią znacznie lepiej niż sportowy wydech z tzw. "rurą od kibla" zamiast końcówki.
    Masz wiele racji - jednak wszystko idzie do przodu i technologia również, inżynierowie zawsze maja problem z pogodzeniem ceny do jakości. Jeśli możesz podaj namiary gdzie kupiłes wydech - na pewno sie przyda dla wielu.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Wydech to wcale nie taka trudna sprawa i nie trzeba być nie wiadomo jakim inżynierem.
    To nie wiejski tuning. Nikt tu nie każde wkładać wiadra zamiast normalnego tłumika czy jakiegoś Ragazzona. Chodzi po prostu aby zrobić przelot lub częściowy przelot na środkowych tłumikach choćby MagnaFlow. Pisałem to wszystko, bo dźwięk v6 busso trzeba uwalniać a nie tłumić.

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    164 Q4
    Postów
    207

    Domyślnie

    W Q4 nie ma środkowych tłumików. Te 2 małe pojedyncze tłumik tuż za katalizatorami służą do zapobiegania pulsowaniu spalin całe tłumienie odbywa się natomiast w ostatnim podwójnym wydechu, więc nie bardzo wiem gdzie Kolega chce zrobić przelot. Podstawą w tym samochodzie jest zachowanie jednakowego ciśnienia w obu kolektorach. Z doświadczenia mogę powiedzieć że dziura w jednej odnodze sprawia że auto jest znacznie słabsze. Wg mnie zrobienie i dobranie układu wydechowego nie jest sprawą prostą i trzeba niestety być ''specjalnym inżynierem'' znającym się na zjawiskach takich jak przepływu gazów, zmiany ciśnienia powiązane ze zmianą średnicy kanału wydechowego czy rezonansem po to tylko żeby nie zrobić sobie samochodu wyrczącego z daleka. W każdym samochodzie muszą być zachowane odpowiednie proporcje ciśnień pomiędzy dolotem i wydechem. Profesjonalnie dobrany i obliczony wydech będzie zaczynał się od kolektorów wydechowych i razem z nowymi przelotowymi katalizatorami będzie kosztował na pewno znacznie więcej niż 425 euro bo tyle mniej więcej kosztują oba elementy wydechu razem z przesyłką do Polski. Ja kupiłem na tej aukcji http://www.ebay.pl/itm/IMASAF-Auspuf...ht_1106wt_1139 użytkownik bodenseehai81. Naprawdę polecam szybki bezproblemowy kontakt. tłumiki miałem w domu w ciągu tygodnia.

  5. #15
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    a w ksiazce Jima nie ma policzonych wydechow moze gotowych?
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  6. #16
    zgredek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek1987 Zobacz post
    W Q4 nie ma środkowych tłumików. Te 2 małe pojedyncze tłumik tuż za katalizatorami służą do zapobiegania pulsowaniu spalin całe tłumienie odbywa się natomiast w ostatnim podwójnym wydechu, więc nie bardzo wiem gdzie Kolega chce zrobić przelot. Podstawą w tym samochodzie jest zachowanie jednakowego ciśnienia w obu kolektorach. Z doświadczenia mogę powiedzieć że dziura w jednej odnodze sprawia że auto jest znacznie słabsze. Wg mnie zrobienie i dobranie układu wydechowego nie jest sprawą prostą i trzeba niestety być ''specjalnym inżynierem'' znającym się na zjawiskach takich jak przepływu gazów, zmiany ciśnienia powiązane ze zmianą średnicy kanału wydechowego czy rezonansem po to tylko żeby nie zrobić sobie samochodu wyrczącego z daleka. W każdym samochodzie muszą być zachowane odpowiednie proporcje ciśnień pomiędzy dolotem i wydechem. Profesjonalnie dobrany i obliczony wydech będzie zaczynał się od kolektorów wydechowych i razem z nowymi przelotowymi katalizatorami będzie kosztował na pewno znacznie więcej niż 425 euro bo tyle mniej więcej kosztują oba elementy wydechu razem z przesyłką do Polski. Ja kupiłem na tej aukcji http://www.ebay.pl/itm/IMASAF-Auspuf...ht_1106wt_1139 użytkownik bodenseehai81. Naprawdę polecam szybki bezproblemowy kontakt. tłumiki miałem w domu w ciągu tygodnia.
    troche racji masz tylko że wykonanie wydechu to nie jest kosmiczna technologia i coraz więcej tłumików polskich producentów trafia na tzw pierwszy montaż do aut fabrycznych. To jest jedna strona medalu. Jest jeszcze ta druga- tuningowa. Wg mnie wydech ma podkreślać auto a nie je przekreślać, ma być dopełnieniem charatkeru samochodu a nie wiochą przyćmiewającą walory auta.

    kikla firm w PL robi wydechy customowe pod auto i sądzę że większość z tych firm ma pojęcie o tym co robi jeśli podejmują się dłubaniatak zaawansowanych wydechów jakie mają np auta japońskie. Kilka osób z forum ma wydechy Proex, nawet swego czasu opisywana na naszym forum AR 166 - dźwieki znajdziesz tutaj http://www.youtube.com/user/ProexExhaust tam również jest wspomniana alfa na kilku etapach tworzenia wydechu. Mój dźwięk ich tłumika też do nich wkrótce podeślę

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    156 SW Q2 2.5v6, 164 2.0 Turbo
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał amigas Zobacz post
    a w ksiazce Jima nie ma policzonych wydechow moze gotowych?
    No właśnie w książce o busso nie ma nic ciekawego, pod tym względem książka od DOHC była o wiele lepsza.

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    164 Q4
    Postów
    207

    Domyślnie

    Kolego Zgredek, nie twierdziłem nigdy że w Polsce nie ma firm potrafiących zrobić dobry układ wydechowy. Jest ich kilka ale na pewno pracują tam ludzie którzy znają się na temacie i mają odpowiednie narzędzia do obróbki i symulacji całego układu. Chodziło mi raczej o wypowiedź
    " zacznij sprawę od znalezienia kogoś w okolicy z Tigiem.
    Jak już to będziesz miał to kilka kolanek i 2 metry kwasiaka to niewielki problem.
    Potem jeden czy 2 wieczory przy piwku i wydech będzie gotowy."
    i w tym momencie nikt mnie nie przekona że budowa układu wydechowego jest aż tak prosta. Wiele rzeczy jest możliwych do wykonania jeśli dysponuję się odpowiednią wiedzą i pieniędzmi. Ja osobiście uważam, że właściciele 164 Q4 powinni starać się zachować te auta w oryginalnym kolekcjonerskim stanie. Nie można nikomu zabronić montażu lamp ledowych, turbosprężarki, przelotowego układu wydechowego, można pomalować to auto na jakiś ciekawy oryginalny kolor,jak i zrobić wiele innych rzeczy. Tylko w tym momencie trzeba się zastanowić czy kupiło się ten konkretny model po to by cieszyć się z posiadania niezwykłego samochodu, który daje wiele radości z jazdy przy wykorzystaniu wszystkich plusów i minusów jego konstrukcji. Czy szuka się ciekawej i oryginalnej bazy do wszelkiego rodzaju modyfikacji i eksperymentów. Osobiście mam nadzieje że będzie więcej użytkowników pierwszego typu podzielających moje poglądy.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Piotrek1987 kupowałeś cały komplet razem z katalizatorami, czy tylko środek i tłumik końcowy?

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    164 Q4
    Postów
    207

    Domyślnie

    Tylko środkowy i końcowy. Katalizatory sprawdzałem na stacji diagnostycznej i są w dobrym stanie. Jedyny problem to ich osłony ale postaram się je jakoś wymienić. Cena nowych katalizatorów to ok 280 euro za sztukę.

Podobne wątki

  1. wydech 147
    Utworzone przez damiankck w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-10-2013, 15:22
  2. Wydech do 156
    Utworzone przez Momento w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-12-2012, 19:28
  3. Wydech 156
    Utworzone przez szulagw w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2012, 19:36
  4. [145] Wydech
    Utworzone przez Nielot w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 18:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory