Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy 123456
Pokaż wyniki od 51 do 58 z 58

Temat: silniki TBi - jak z awaryjnością?

  1. #51
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Niby tak Pafka, ale u mnie było tak, że na bagnecie niewiele poniżej maksimum, a na desce krzyk kontrolki że bez oleju jeżdżę i na wyświetlaczu same puste kwadraciki... Aż olej wymieniłem, bo psycha siadała przy takiej jeździe Bagnet był, jest i pewnie długo jeszcze będzie do sprawdzania poziomu oleju.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    Niby tak Pafka, ale u mnie było tak, że na bagnecie niewiele poniżej maksimum, a na desce krzyk kontrolki że bez oleju jeżdżę i na wyświetlaczu same puste kwadraciki... Aż olej wymieniłem, bo psycha siadała przy takiej jeździe Bagnet był, jest i pewnie długo jeszcze będzie do sprawdzania poziomu oleju.
    W niektórych autach już nie ma bagnetów , pozostały jedynie wskazania elektroniczne ,którym nie ufam jak psom
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  3. #53
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    Niby tak Pafka, ale u mnie było tak, że na bagnecie niewiele poniżej maksimum, a na desce krzyk kontrolki że bez oleju jeżdżę i na wyświetlaczu same puste kwadraciki... Aż olej wymieniłem, bo psycha siadała przy takiej jeździe Bagnet był, jest i pewnie długo jeszcze będzie do sprawdzania poziomu oleju.
    Bagnet zdecydowanie jest do sprawdzania poziomu oleju, i wcale inaczej nie twierdzę - nawet w instrukcji obsługi jest to wyraźnie napisane, żeby sprawdzić dokładnie poziom oleju, należy go odczytać z bagnetu.
    Problem w tym, że moja Alfa jest pierwszym samochodem w którym mam problem... z posługiwaniem się bagnetem, hehe. Chodzi o to, że bagnet ma bardzo "krętą drogę" do silnika, i wyjmując go/wkładając, rozmazuje się ten olej po ściankach, i ten giętki bagnet zbiera go po drodze. Efektem tego często jest to, że po wyjęciu bagnetu olej jest w kilku miejscach na nim.
    Krótko mówiąc, takie rozwiązanie z bagnetem jest nieczytelne (przynajmniej dla mnie), i zdaje się, że to nie jest tylko rozwiązanie w silniku TBi, ale chyba też w niektórych innych silnikach Alfy.

  4. #54
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał pafka Zobacz post
    Bagnet zdecydowanie jest do sprawdzania poziomu oleju, i wcale inaczej nie twierdzę - nawet w instrukcji obsługi jest to wyraźnie napisane, żeby sprawdzić dokładnie poziom oleju, należy go odczytać z bagnetu.
    Problem w tym, że moja Alfa jest pierwszym samochodem w którym mam problem... z posługiwaniem się bagnetem, hehe. Chodzi o to, że bagnet ma bardzo "krętą drogę" do silnika, i wyjmując go/wkładając, rozmazuje się ten olej po ściankach, i ten giętki bagnet zbiera go po drodze. Efektem tego często jest to, że po wyjęciu bagnetu olej jest w kilku miejscach na nim.
    Krótko mówiąc, takie rozwiązanie z bagnetem jest nieczytelne (przynajmniej dla mnie), i zdaje się, że to nie jest tylko rozwiązanie w silniku TBi, ale chyba też w niektórych innych silnikach Alfy.
    No tak, trzeba sie przyzwyczaic i nauczyc Nie chcialbym zebys pomyslal, ze twierdze, iz nie wiesz do czego jest bagnet Ale jesli takowy jest, to ja wole zerknac na niego niz wierzyc we wskazanie komputera i wydaje mi sie, ze lansowanie teorii o sprawdzaniu za jego pomoca poziomu oleju jest jednak ciut korzystniejsze niz wiara we wskaznik Bo jak napisal Rafter
    Cytat Napisał rafter
    W niektórych autach już nie ma bagnetów , pozostały jedynie wskazania elektroniczne ,którym nie ufam jak psom


    Pozdrawiam i milego dnia ,a pozniej weekendu

    PS.Modzi, nie mam polskich znakow
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  5. #55
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    panowie...a sprawdzacie na zimnym silniku)? Bo jesli tak, to rozmazywanie po sciankach niczego nie zaburza... głowna linia poziomu oleju daje sie spoko odczytać....
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  6. #56
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Ja sprawdzam tak jak instrukcja przewiduje. Może w TBi jest jakaś zmiana (?)
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	olej.JPG
Wyświetleń:	133
Rozmiar:	107.8 KB
ID:	44868  
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  7. #57
    krisvanmoto
    Gość

    Domyślnie

    To prawda odczytanie wartości oleju w 159 to poracha. Nie wiem czemu nie jest takie proste jak 147.
    Ostatnio edytowane przez krisvanmoto ; 22-01-2012 o 20:25

  8. #58
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    Ja sprawdzam tak jak instrukcja przewiduje. Może w TBi jest jakaś zmiana (?)
    Nie, instrukcja przy TBi mówi dokładnie tak samo, ale:
    przy wyjmowaniu bagnetu w celu oczyszczenia go, resztki oleju zostają na ściankach. Po oczyszczeniu bagnetu, i jego ponownym wkładaniu, ze względu na "krętą drogę" bagnetu do miski olejowej, olej ze ścianek jest zbierany przez wkładany bagnet, co za chwilę utrudnia odczyt. Teraz przy ponownym wyjęciu bagnetu olej jest nie tylko na bagnecie w okolicach skali min/max, ale również w kilku miejscach wyżej.
    Może nie jest to coś z czym nie można sobie poradzić, ale taka prosta czynność jak odczyt poziomu oleju bagnetem staje się niemałym wyzwaniem

Podobne wątki

  1. AR 33 silniki
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 08:37
  2. Silniki jtd
    Utworzone przez rustin w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 18:58
  3. [156] silniki TS - ten typ tak ma?
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 08-01-2009, 13:48
  4. [75] Jak jest z tą awaryjnością?
    Utworzone przez grnb w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-06-2008, 06:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory