Błąd, który wyskakuje to nie brak oleju a niskie jego ciśnienie. Żeby wyskakiwał na ostrych łukach to oleju musi być poniżej poziomu minimum.
Na ciepłym silniku wyjąć bagnet, wytrzeć, włożyć, wyjąć i sprawdzić ile jest.
Błąd, który wyskakuje to nie brak oleju a niskie jego ciśnienie. Żeby wyskakiwał na ostrych łukach to oleju musi być poniżej poziomu minimum.
Na ciepłym silniku wyjąć bagnet, wytrzeć, włożyć, wyjąć i sprawdzić ile jest.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Odgrzeję temat.
1. Czy ktoś mi powie gdzie jest napisane że odczyt bagnetu robimy od strony silnika(przodu auta) a nie od strony kabiny?? Jakoś w większości aut raczej piszą w instrukcji że od strony kabinyW mojej instrukcji Alfy nie ma wzmianki jak odczytywać...To jak z tym pomiarem??
2. Dlaczego czekanie między włożeniem a wyjęciem bagnetu miałoby sfałszować wynik?? przecież po 5-10 minutach już wszystko spłynęło do miski jak olej rzadki i gorący?? Czy włożymy na 1sek czy na 10sek co za różnica??
Pozdrawiam
To co napisane powyżej dotyczyło silnika TS.
Nie wiem jak diesel ale w TS jest różnica czy włożysz i wyjmiesz bez czekania lub z czekaniem.
W TS bagnet jest z przodu silnika.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
To jak w JTD-kach z pomiarami ??
kombinujecie
odczytuje się z której strony bagnetu chcesz jest tak cienki że nawet to że wchodzi pod lekkim kontem w miskę olejową nie robi różnicy z której strony odczytasz
zawsze można zmierzyć stan jak ja to zawsze robię rano przed ruszeniem w trasę bez cudowania z rozgrzanym silnikiem itd
bo że niby jak jedziesz w trase rano 500 km np to jak na zimnym silniku sprawdza się to źle??
co do tego że w TS powyżej połowy bo wariator jest też bajka
po coś dali mini i maks na miarce
smok w misce olejowej jest na samym dnie jakoś wątpię żeby w silniku tyle oleju się rozlało po ściankach itd żeby było go za mało
pozdro![]()
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
Kolego zanim zaczniesz udzielać porad zapoznaj się z instrukcją obsługi samochodu którym jeździsz.... Poziom oleju we wszystkich silnikach AR sprawdza się na nagrzanym silniku, kilka minut po jego wyłączeniu. JEśli sprawdzasz olej na zimnym silniku kiedy cały ścieknie z magistrali i filtra to po uruchomieniu silnika i napełnieniu filtra i magistrali poziom oleju obniża się - w silnikach benzynowych nawet o 0,4l, czyli o połowę miarki na bagnecie (od min do maks jest dokładnie 0,8l)! Sam odpowiedz na pytanie czy ważny jest poziom na niepracującym (zimnym) czy pracującym (ciepłym) silniku?
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 27-01-2012 o 10:01
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Dobrze robisz, rób tak dalej. Sprawdzaj na zimnym silniku, czekaj od włożenia do wyjęcia jakiś czas a zawsze będziesz spokojny o poziom oleju bo będzie za każdym razem w okolicach max. Sprawdzaj jeszcze od strony zderzaka to będziesz oleju upuszczał bo pokaże Ci sporo powyżej max. Zając w tej błogiej nieświadomości rzeczywistego poziomu oleju w końcu zacznie Ci wyskakiwać na każdym zakręcie błąd niskiego ciśnienia oleju. Wtedy sprawdzisz swoją metodą i będziesz pewien, że masz na max. Jak już kiedyś silnik stanie to się zdziwisz, że przecież zawsze było na max oleju a coś jest nie tak.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
wsadź do szklanki z wodą patyczek albo i miarke od oleju pod kontem około 75 stopni do podłoża i zobacz jaka będzie różnica na miarce z jednej i drugiej stronie maks mm różnicy poza tym w misce olejowej jest przykręcona po wyginana blaszka która zapewne ma "trzymać" olej żeby nie latał na lewo i prawo
przy poziomie minimum przy jeździe na ostrych zakrętach nigdy nie było komunikatu a nie jeżdżę jakoś tam super wolno
---------- Post added at 10:32 ---------- Previous post was at 10:31 ----------
a skoro olej rzekomo spływa z filtra to w ciągu tych 10 minut tez zdąży spłynąć![]()