Sporo grzebałem po necie szukając coś o naprawie przy pojawiającym się błędzie P 236.
Objawy
-szarpanie
-wyrażnie słabszy
-może być zapach nieprzepalonego paliwa
-może się pojawić smród siarkowodoru
Pierwsze kroki to wężyki -sprawdzanie szczelności itd.
Diagnoza wsio ok.
Elektrozawór sprawny ale dla pewności zakładam nowy
Diagnostyka
Sonda wyrażnie leniwa poszła do wymiany.
Jazda z sondą szerokopasmową./dziękuję serdecznie Grzesiekk/
Silnik ma za ubogo ,po podpięciu sondy jest w miarę ale to nie to.
Przepływka
Na wolnych ma ok 17 kg czyli prawidłowo no może ciut mniej powinno być
napięcie ok
Ale po obciążeniu napięcie jest za małe tylko 3,7v
A ilość powietrza ledwie dobija do 400kg
Zakładam przepływkę od swojego TS 2.0 /taka sama wkładka/
Bingo!
Przepływka uwalona
Auto sie tak zbiera jak powinno
Dlaczego o tym piszę.
W necie jest informacja, ale mocno niekompletna.
Gdy macie błąd 236 nie skupiajcie sie tylko na tym zaworze i wężykach.
Zróbcie kompletną diagnostykę .
Ps.Aha elektrozawór po numeracji epera dostepny tylko w serwisach koszt 450 zł
Ja kupiłem od lanci zapłaciłem 120 zł i działa.pierburg nr 7.21071.50.0
Za pomoc przy ogarnięciu tematu dziekuję wszystkim cierpliwym.



Odpowiedz z cytatem


musze jechac na kompa bo u mnie cos jest nie tak czasami ciągnie tak jak powinien a nieraz powyzej 3 tys słabo przyspiesza tak jak by turbo dobrze nie biło cisnienia (tak chwilke fajnie ciągnie a po chwili tak jak by spadło cisnienie doladowania i tak wolniej przyspiesza , zmiana biegu...i sytuacja sie powtarza) a dodam ze na lpg (stag 300) jeszcze gorzej. Czytałem że przy sekwencji nie powinno sie czuć dużej różnicy a u mnie jest i to spora

