Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 63

Temat: Alfa pali na pierwszy i czwarty cylinder proszę o pomoc

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie Alfa pali na pierwszy i czwarty cylinder proszę o pomoc

    Moja alfa 156 1.8 ts 98r ecu m 155 zaczęła palić tylko na 2 cylindry mianowicie na pierwszy i czwarty na 2 i 3 cylinder nie chce palić otóż :

    odpiąłem zasilanie od cewki 2 i 3 i roznicy nie było

    odpiąłem cewke 1,2,3 bardzo duże pogorszenie pracy silnika ,przygasanie

    odpiąłem cewke 2,3,4 również pogorszenie pracy

    odpiąłem cewke 2 nie zauważyłem różnicy w pracy silnika

    tak więc alfa chodzi na 2 cylindry czyli 1 i 4 bynajmniej tak na to wyglada


    cisnienie w cylindrach jest nastepujace :

    1 cylinder 13.5

    2 cylinder 14,5

    3 cylinder 14.0

    4 cylinder 12.8

    cewki zamieniałem miejscami , świece również, fajki też i dalej bez rezultatu ,, auto pali na dotyk lecz tylko chodzi na 1 i 4 cylinder , po wykreceniu świecy z drugiego i trzeciego cylindra okazalo sie ze sa mokre po podpieciu pod fiat ecu scan nie pokazalo błedu zadnego moze ten program jest nie dobry

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zasada kompresji w cylindrach jest taka, różnica w kompresji na poszczególnych cylindrach nie może być > 1 bara.
    - a tym masz 1.7 bara.
    - a może masz na 2 i 3 cylindrze przerwę na świecach dość dużą i nie może zapalić mieszanki.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    spróbuję zmniejszyć przerwę . co do kompresji no to nie wiem takie pomiary wyszły lecz pali na pierwszy i na ten 4 cylinder rowniez tylko niew na srodkowe 2

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeszcze bym świece zamienił miejscami (1 <--> 2, 3<--> 4 ), bo jak masz na nich "ścieżkę przewodzącą " to nigdy nie zapali na nich.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    U mnie nie paliło jak u Ciebie po przepalonej uszczelce, tylko że u mnie nie było kompresji na środkowych cylindrach. Niepokojąca u Ciebie jest ta rozbieżność w kompresji nie palił Ci jakoś nadmiernie oleju ostatnio??

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    A więc tak świece pozamieniałem miejscami i rezultat jest nastepujący :
    świece z 2 i 3 cylindra wrzucone na 1 i 4 cylinder palą normalnie

    świece z 1 i 4cylindra wrzucone na 2 i 3 cylinder sa mokre nie palą

    Jeżeli chodzi o uszczelkę hmmm też tak myśle lecz ta kompresja mnie zwodzi 14 i 14,5 no chyba że:

    kompresja rownomiernie wzrosła na 2 i 3 cylindrze ponieważ kręciłem rozrusznikiem w czasie pomiaru jakies 10 sek czy jest mozliwe ze do tego czasu oba cylindry nabraly takiego cisnienia czy jest to mozliwe .

    Acha ostatnio zauwazylem biały dym w wydechu czy to wina uszczelki sondy czy poprostu tych 2 nie palacych cylindrów trudno mi okreslic czy jest ubytek płynu w oleju kaszy nie zauwazylem ani na bagnecie ani na korku . Panowie ręce mi opadają ale autka zanic nie oddam nie sprzedam jest wdzięczne . Co do ubytków oleju to były wycieki spod tej plastikowej pokrywy zaworów.
    Ostatnio edytowane przez DRACUS666 ; 04-02-2012 o 12:33

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - takiej uszczelki jeszcze nie widziałem.
    - co do 2 i 3 cylibdra aby wykluczyc uszczelke jak ta na zdjecieu to możesz zrobić tak:
    - badamy kompresje na 2 cylindrze, ale wykręcamy także świece z 3 cylindra, to znaczy luzujemy ja aby na 3 kompresja się nie tworzyła.
    - jak bedziesz miał spalona uszczelke to na 2 cylindrze w takich warunkach nie bedzie kompresji.
    - i odwrotnie, badamy kompresję na 3 cylindrze, luzujemy świecę na 2 cylindrze.
    - nie wiem jak można zbadać czy czasem nie cieknie ci wtryskiwacz na 2 i 3 cylindrze, bo to byłoby wyjasnienie tej zagadki, kompresja jest ale nie pali na te cylindry.
    - jeszcze może być zeszlifowany wałek rozrzadu ale to krańcowe przypuszczenie.
    - wałki szlifują się na wałku wydechowym, zwykle na 3 lub 4 cylindrze, nie słyszałem aby ktos podawał że się zeszlifowały na 2 i 3 cylindrze.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - takiej uszczelki jeszcze nie widziałem.
    Pisałem o moim przypadku na forum niestety nikt nie miał pomysłu na diagnozę, awaria rozpoczęła się albo skończyła na uszkodzeniu sondy lambda (btw. końcowo okazało się ze to podróba). Ja rozbierałem stopniowo, najpierw pokrywa zaworów kontrola wałków(też uszkodzenie podejrzewaliśmy), potem blokady na rozrząd no i jak wyeliminowałem wszystko inne to rozrząd zrzuciliśmy i dopiero wtedy głowica planowanie zakup tony części i ogólna reanimacja alfonsa. Rozpocznij od sprawdzenia kompresji tak jak bubu pisze a potem rozbieraj powoli od góry może coś się rozjaśni po drodze.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 05-02-2012 o 06:06

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    tak więc na obecną chwilę nie odrzucam żadnej z koncepcji może to być uszczelka jak również wtryskiwacze bo sam nie mam pojęcia co może być jeszcze innego nie sprawdzałem jeszcze ustawień rozrządu czy byłoby to możliwe przeskok paska ????jutro odkrece[poniewaz przyrzad pozyczam od kolegi nie mam wlasnego] dużą i małą z 3 cylindra i zrobie pomiar 2 cylindra też jestem ciekawy co do wtryskiwaczy to moze zamienił bym miejscami wtryski chociaż ecu by nie pokazał czasem błędu jeśli wtrysk by przepuszczal
    Ostatnio edytowane przez DRACUS666 ; 05-02-2012 o 19:43

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Możesz sprawdzić czy leją wtryski w prosty sposób, odkręcić 2 śrubki od listwy i wyjąć je z kolektora, następnie przekręc zaplon jeżeli któryś cieknie to zauważysz wydobywające sie paliwo. Jeżeli są sprawne to nie bedą ciekły i wtedy obstawiał bym uszczelke od głowicy, która puszcza płyn chłodniczy, jeżeli tak jest, to możesz wykręcić świecę i poświecić latarką, tłoki będą idealnie wymyte więc powinieneś zobaczyć odbijajace się światło.

Podobne wątki

  1. alfa 1.6 ts 120 km nie pali na 1 cylinder
    Utworzone przez drafter w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 13:30
  2. Nie pali na jeden cylinder
    Utworzone przez Tomko604 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 17:28
  3. Alfa GT nie pali zimna na 4 cylinder.
    Utworzone przez stuntmachine w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 11:05
  4. 6 cylinder nie pali
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 17:01
  5. nie pali na 3 cylinder :(
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 12:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory