Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: nie pali na 3 cylinder :(

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie nie pali na 3 cylinder :(

    Witam mam problem z moja alfa silnik 1.6 120 kucy
    nie przepala na 3 cylindrze
    byłem w aso sprawdzili świece cewki elektrykę itd
    obstawiają że to wina jednego z zaworów na 3 cylindrze
    ogólnie autko jest słabsze lekko trzęsie silnikiem lekko szarpie jak się przyspiesza
    panowie w aso wycenili mi zdjęcie głowicy przejrzenie i ewentualne wymienienie zaworu na ok 1500 zł
    czy to na pewno to i czy gdzieś ktoś mi taniej tego nie zrobi??
    ratujcię bo mam to autko tydzień i już niespodzinka

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Co to za ASO było, że nie potrafią na 100% zdiagnozować uszkodzenia zaworu bez ściągania głowicy?! Jak oni do tego doszli w końcu. Poza tym za 1500 to można zmienić wszytkie zawory w TS i jeszcze coś zostanie...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    pomijając fachowców z bydgoszczy i gdańska to panowie z poznania tyle mi chociaż powiedzieli... powiedzcie mi czy to może być wina zaworów sprężanie równie na każdym cylindrze....

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - przepuszczanie zaworów sprawdza się miernikiem szczelności cylindrów lub nowocześniejszy pomiar oscyloskopem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    dziś w nocy alfa umarła na trasie
    teraz już nie odpala w ogóle
    jechać z tym do aso czy szukać mechanika jakiegoś

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja bym szukał mechanika bo lubie wiedzieć dokładnie co jest do roboty zw samochodzie.
    - a ASO to widzisz tylko fakturę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To mi się bardzo nie podoba - oby to nie był rozrząd.
    Kiedy go zmieniałeś?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sołtys
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    żywiec
    Auto
    147 1,9 jtd buda GTA.147GTA Q2,156 2.5V6 Q2 była, ,Giulietta QV,Mito QV,75 3.0 V6,Alfetta GTV
    Postów
    627

    Domyślnie

    spokojnie. Bez paniki. Czemu akurat rozrząd a nie np pompa paliwa..... Zanim auta nie zobaczy mechanik to nie ma co gdybać. Ten przepuszczający zawór można stwierdzić wz dużym prawdopodobieństwem miernikiem kompresji. Jesli sprężanie jest zbyt niskie na danym cylindrze to może być przyczyną nieszczelny zawór lub pierścienie tłokowe. Jeżeli po zalaniu niewielka iloscią oleju danego cylindra miernik pokaże wyższe cisnienie spreżania to można przypuszczać że jest to wina pierścieni,a jeżeli zostanie na podobnym poziomie ,jak na suchym cylindrze to jest to wina zaworu ssacego lub wydechowego. Jakie cisnienie sprężania jest na tym 3cim cylindrze? Powiedzieli Ci to w ASO? Zauważyłem jeszcze że masz GAZ. Czy nie zauważyłeś ubytku płynu chłodniczego? Mozliwe że uszczelka pod głowicą na 3cim cylindrze przepuszcza płyn do tego cylindra i dlatego silnik nierówno pracuje.
    147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
    147 GTA 3.2 Q2
    156 2.5 V6 Q2-była
    Giulietta QV
    Mito QV
    75 3.0 V6 QV
    ALFETTA GTV 116 1976
    ALFETTA GTV 116 1981






    https://www.facebook.com/okrajnikgarage

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to po co gdybasz z tą uszczelką, jak piszesz, że "nie ma co gdybać".
    I zwróć uwagę, że ten silnik padł zupełnie.
    Poczekajmy, co napisze kolega po wizycie u mechanika.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    wiec tak ... alfiątko pojechało na lawecie do warsztatu mnie tam osobiście nie było brak czasu i możliwości urwania się z pracy ...
    dzwoniłem i...
    brak spręzania na 3 cylindrach a na jednym jest 8
    o ile dobrze pamiętam
    tak czy owak głowica do zwalenia i zrobienia
    tak w ogóle autko mam 2 tygodnie ....
    i takie niespodzianki
    co do rozżadu to na osłonie jest napisane że rok temu przy przebiegu 217tys
    teraz jest 242 tysia
    przez tel powiedzieli że przy okazji wymienią mi rozrząd na nowy
    płyn i olej
    w sumie na olej już czas\
    co do rozrządu to hmm
    w sumie niech chyba nowy pasek założż ale nic poza tym...
    bo mnie skasują n ie wiadomo ile
    moje pytanko ile może kosztować zrobienie tej głowicy ??
    bo po kupnie alfy jestem lekko spłukany
    tym bardziej że w aso byłem w 3 miejscach i w sumie 500 zł zostawiłem za nic
    no i za lawete juz 800 zł poszło
    normalnie płakać się chce

Podobne wątki

  1. alfa 1.6 ts 120 km nie pali na 1 cylinder
    Utworzone przez drafter w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 13:30
  2. Nie pali jeden cylinder w 166 3.0
    Utworzone przez mateusz481 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-03-2015, 11:53
  3. Nie pali na jeden cylinder
    Utworzone przez Tomko604 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 17:28
  4. 6 cylinder nie pali
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 17:01
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 23:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory