Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 63

Temat: Alfa pali na pierwszy i czwarty cylinder proszę o pomoc

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    na te mrozy wyciagać wtryskiwacze , to napewno polecą oringi na wtryskiwaczach. mozna odłączyć sterowanie , czyli zdjąć wtyki z wtryskiwaczy 2 i 3 i odpalić auto. a potem sprawdzić świece, chyba lepszy pomysł niz wyciągać wtryskiwacze.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Odcinając sterowanie nie sprawdzisz czy one puszczaja paliwo! One są zamocowane w listwie i jezeli są nieszczelne bądź zawiesiły się w otwartej pozycji nawet bez sterowania będą podawały paliwo.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Odcinając sterowanie nie sprawdzisz czy one puszczaja paliwo! One są zamocowane w listwie i jezeli są nieszczelne bądź zawiesiły się w otwartej pozycji nawet bez sterowania będą podawały paliwo.
    - kolego ja wiem że sa mrozy ale przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.
    - toż wtryski puszczają właśnie jak nie są sterowane.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał DRACUS666 Zobacz post
    tak więc na obecną chwilę nie odrzucam żadnej z koncepcji może to być uszczelka jak również wtryskiwacze bo sam nie mam pojęcia co może być jeszcze innego nie sprawdzałem jeszcze ustawień rozrządu czy byłoby to możliwe przeskok paska ????jutro odkrece[poniewaz przyrzad pozyczam od kolegi nie mam wlasnego] dużą i małą z 3 cylindra i zrobie pomiar 2 cylindra też jestem ciekawy co do wtryskiwaczy to moze zamienił bym miejscami wtryski chociaż ecu by nie pokazał czasem błędu jeśli wtrysk by przepuszczal
    Jakoś nie za bardzo widzę te wtryskiwacze. Jeśli świece są mokre i nie palą to raczej nie ma iskry.
    Wykręć te świece, pokręć rozrusznikiem i sprawdź, czy jest iskra.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    A więc sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz kompresje w poszczególnych cylindrach

    przy wykreconej świecy w sasiednim cylindrze bylo w 2 i 3 po 15 i 15.5

    w pozostałych to samo

    po wkreceniu swiec było alnalogicznie 14,5 14,0 14.5 14.0

    ostatnie pomiary co chodzi o 4 cylinder byl błedny poniewaz okazało sie że nie była dokrecona świeca dopalająca

    tak wiec róznica pomiedzy najwyzszym a najnizszym spreżaniem wynosi 0,5 zatem utrzymywałoby to się w normie czy raczej nie ?? pomiary zostały zrobione 3 krotnie dla wyeliminowania błędu pomiaru

    pozostały wtryskiwacze jeśli byłyby zapieczone to by nie podawały paliwa prawda?? no u mnie podają paliwo czyli zapieczone nie są to moze za mocno leja paliwem jest to mozliwe ?? no i co z rozrzadem moglo być ze pasek przeskoczył i dwa blizniacze cylindry nie pala czyli w moim przypadku cylinder 2 i 3 ?? czy jest jakaś może zanikająca iskra czy co bo już pomysly sie kończa mi , od czego zaczać teraz ?? jeszcze jedno kiedy zdjąłem kabel z pierwszej cewki czyli tej nad 1 cylindrem to iskra miedzy nim a cewka skakała jak szalona na 2 cylindrze tak sie nie działo po zdjęciu kabla dla przymomnienia mam CF 2 i ecu m 1 5 5 silnik 1.8 ts alfa z 98; POWIEDZCIE za co zabrac się teraz wtryski pompa cewki kable świece ???? jakieś parametry może jakich moglbym sie kierowac a i jeszcze jesdno czy DnEcuDiag do czegos sie przyda bardziej niz FES albo czy po odczytaniu parametrow z fes lub tego poprzedniego ktos da rade ogarnac te parametry mojego silnika plis bo teraz mam na zastepstwo fiata do dojazdu do pracy ale 126p i zamarzam normalnie

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zapieczone wtryskiwacze, dobre.
    - jeśli są problemy z zabitymi wtryskiwaczami to auto nie ma mocy na wysokich obrotach, bo wtryski są zakoksowane, mają mniejszą średnice dyszy.
    - druga strona medalu, jak wtrysk leje, przepuszcza to są zwykle problemy z uruchomieniem silnika, po uruchomieniu silnik się dławi, po dodaniu gazu będzie dobrze działał.
    - jedyna prosta droga to test z wyłączonymi wtryskiwaczami, ja bym zaczął pojedynczo, czyli 2 odłaczony, uruchomienie silnika , zgaszenie i ogląd świecy.
    - potem 2 włączamy i kolejno 3 odłączony.
    - lejące wtryski "widać" także w parametrach sondy lambda, parametrze Lambda Regulation Row 1 oraz w TRA, FRA.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-02-2012 o 20:44
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zwróć uwagę, że w tym silniku cewki cyl. nr 1 i 2 zasilają tylko duże świece, a cewki cyl. nr 3 i 4 zasilają tylko małe świece.
    Jeśli masz mokre świece na cyl. nr 2 i 3 to znaczy, że cewka znajdująca się na dużej świecy cyl. nr 2, która zasila również dużą świecę na cyl. nr 3 nie daje iskry.
    Wnioski moje są takie, że albo ta cewka jest uszkodzona, albo nie ma zasilania.
    Ponieważ napisałeś, że cewki były zamieniane miejscami, pozostaje ta druga przyczyna.
    No i teraz tylko pytanie: czy masz uwalone ECU, czy to tylko przerwa na przewodzie lub we wtyczce od zasilania cewki na cyl. nr 2.
    I tym radzę się zająć w pierwszej kolejności.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    tak więc co do odpalania alfy to tak ciut cięzej pali tak za pierwszym razem jak zimna postoi drugie i nastepne uruchomienia sa lekkie auto po odpaleniu powoli nabiera obrotow i ma rowniutko 1000 jezeli dodaje odrazu gazu dławi sie jezeli tak delikatnie dodam to wkreca sie na obroty lecz tak otępiale wedlug mnie poniewaz wiem jak bylo wczesniej bylo zwawo i inny dzwiek a teraz slychac jakby przebieranie przy dodaniu gazu brak tego kopniecia wiecie co mam na mysli jutro spubuje podpiac pod fes i zapisze te parametry jakie jeszcze parametry beda przydatne ?? prąd na tych wtyczkach jaka powinien miec wartosc przy cewkach i przy wtryskach?? a moze byc tak ze cos pomieszałem i odłaczyłem lub odłaczylo sie w trakcie pracy silnika i ecu zapisal to i teraz silnik sobie a ecu sobie jest to mozliwe??
    jutro spróbuję testy z wtryskami zrobić i spisac parametry tra i fra i jakie jeszcze nalezałoby to dopiszcie
    Ostatnio edytowane przez DRACUS666 ; 06-02-2012 o 21:42

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    wlaśnie wróciłem z garazu na tłokach 2 i 3 a w wiekszosci na 2 jest cos mokrego nie wiem czy to benzyna czy olej czy plyn tloki sa czarne ale widac w szczegolnosci na drugim ze jest mokry

    nie jestem pewien do tego czy wtryski leja bo zapomnialem i odpalilem bez zdjecia wtyczek z 2 i 3 i po odpaleniu i chodzeniu chwilke trudno okreslic czy swieca mokra bo z tloka sie benzyna rozbryzguje lub tez wtrysk uszkodzony , 3 cylinder dzisiaj troszke sie odezwal na chwilke podpiolem pod compa silnik i takie parametry wyszly:cewki , wtryskiwaczy ,przeplywomierza, bo odpinałem i podpinałem inne błedy to juz nie są spowodowane przezemnie bynajmiej moze teraz ktoś coś mi podpowie TRA : 3,891 MS FRA : 1.OOO
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfablad..jpg
Wyświetleń:	127
Rozmiar:	154.5 KB
ID:	46525   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfapatrea,m.jpg
Wyświetleń:	112
Rozmiar:	128.1 KB
ID:	46532   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfapar.jpg
Wyświetleń:	112
Rozmiar:	131.5 KB
ID:	46531   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfablad..jpg
Wyświetleń:	135
Rozmiar:	80.2 KB
ID:	46529   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfablad..jpg
Wyświetleń:	121
Rozmiar:	149.6 KB
ID:	46526  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfablad.jpg
Wyświetleń:	129
Rozmiar:	135.3 KB
ID:	46530   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfablad..jpg
Wyświetleń:	111
Rozmiar:	139.8 KB
ID:	46527   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfablad..jpg
Wyświetleń:	96
Rozmiar:	145.4 KB
ID:	46528  
    Ostatnio edytowane przez DRACUS666 ; 07-02-2012 o 20:33

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    czy katy wyprzedenia sa ok , moze pasek przeskoczyl albo czujnik walka sie posypal

Podobne wątki

  1. alfa 1.6 ts 120 km nie pali na 1 cylinder
    Utworzone przez drafter w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 13:30
  2. Nie pali na jeden cylinder
    Utworzone przez Tomko604 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 17:28
  3. Alfa GT nie pali zimna na 4 cylinder.
    Utworzone przez stuntmachine w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 11:05
  4. 6 cylinder nie pali
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 17:01
  5. nie pali na 3 cylinder :(
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 12:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory