na te mrozy wyciagać wtryskiwacze , to napewno polecą oringi na wtryskiwaczach. mozna odłączyć sterowanie , czyli zdjąć wtyki z wtryskiwaczy 2 i 3 i odpalić auto. a potem sprawdzić świece, chyba lepszy pomysł niz wyciągać wtryskiwacze.
na te mrozy wyciagać wtryskiwacze , to napewno polecą oringi na wtryskiwaczach. mozna odłączyć sterowanie , czyli zdjąć wtyki z wtryskiwaczy 2 i 3 i odpalić auto. a potem sprawdzić świece, chyba lepszy pomysł niz wyciągać wtryskiwacze.
Odcinając sterowanie nie sprawdzisz czy one puszczaja paliwo! One są zamocowane w listwie i jezeli są nieszczelne bądź zawiesiły się w otwartej pozycji nawet bez sterowania będą podawały paliwo.
- kolego ja wiem że sa mrozy ale przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.Kod:Odcinając sterowanie nie sprawdzisz czy one puszczaja paliwo! One są zamocowane w listwie i jezeli są nieszczelne bądź zawiesiły się w otwartej pozycji nawet bez sterowania będą podawały paliwo.
- toż wtryski puszczają właśnie jak nie są sterowane.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
A więc sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz kompresje w poszczególnych cylindrach
przy wykreconej świecy w sasiednim cylindrze bylo w 2 i 3 po 15 i 15.5
w pozostałych to samo
po wkreceniu swiec było alnalogicznie 14,5 14,0 14.5 14.0
ostatnie pomiary co chodzi o 4 cylinder byl błedny poniewaz okazało sie że nie była dokrecona świeca dopalająca
tak wiec róznica pomiedzy najwyzszym a najnizszym spreżaniem wynosi 0,5 zatem utrzymywałoby to się w normie czy raczej nie ?? pomiary zostały zrobione 3 krotnie dla wyeliminowania błędu pomiaru
pozostały wtryskiwacze jeśli byłyby zapieczone to by nie podawały paliwa prawda?? no u mnie podają paliwo czyli zapieczone nie są to moze za mocno leja paliwem jest to mozliwe ?? no i co z rozrzadem moglo być ze pasek przeskoczył i dwa blizniacze cylindry nie pala czyli w moim przypadku cylinder 2 i 3 ?? czy jest jakaś może zanikająca iskra czy co bo już pomysly sie kończa mi , od czego zaczać teraz ?? jeszcze jedno kiedy zdjąłem kabel z pierwszej cewki czyli tej nad 1 cylindrem to iskra miedzy nim a cewka skakała jak szalona na 2 cylindrze tak sie nie działo po zdjęciu kabla dla przymomnienia mam CF 2 i ecu m 1 5 5 silnik 1.8 ts alfa z 98; POWIEDZCIE za co zabrac się teraz wtryski pompa cewki kable świece ???? jakieś parametry może jakich moglbym sie kierowac a i jeszcze jesdno czy DnEcuDiag do czegos sie przyda bardziej niz FES albo czy po odczytaniu parametrow z fes lub tego poprzedniego ktos da rade ogarnac te parametry mojego silnika plis bo teraz mam na zastepstwo fiata do dojazdu do pracy ale 126p i zamarzam normalnie
- zapieczone wtryskiwacze, dobre.
- jeśli są problemy z zabitymi wtryskiwaczami to auto nie ma mocy na wysokich obrotach, bo wtryski są zakoksowane, mają mniejszą średnice dyszy.
- druga strona medalu, jak wtrysk leje, przepuszcza to są zwykle problemy z uruchomieniem silnika, po uruchomieniu silnik się dławi, po dodaniu gazu będzie dobrze działał.
- jedyna prosta droga to test z wyłączonymi wtryskiwaczami, ja bym zaczął pojedynczo, czyli 2 odłaczony, uruchomienie silnika , zgaszenie i ogląd świecy.
- potem 2 włączamy i kolejno 3 odłączony.
- lejące wtryski "widać" także w parametrach sondy lambda, parametrze Lambda Regulation Row 1 oraz w TRA, FRA.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-02-2012 o 20:44
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Zwróć uwagę, że w tym silniku cewki cyl. nr 1 i 2 zasilają tylko duże świece, a cewki cyl. nr 3 i 4 zasilają tylko małe świece.
Jeśli masz mokre świece na cyl. nr 2 i 3 to znaczy, że cewka znajdująca się na dużej świecy cyl. nr 2, która zasila również dużą świecę na cyl. nr 3 nie daje iskry.
Wnioski moje są takie, że albo ta cewka jest uszkodzona, albo nie ma zasilania.
Ponieważ napisałeś, że cewki były zamieniane miejscami, pozostaje ta druga przyczyna.
No i teraz tylko pytanie: czy masz uwalone ECU, czy to tylko przerwa na przewodzie lub we wtyczce od zasilania cewki na cyl. nr 2.
I tym radzę się zająć w pierwszej kolejności.
tak więc co do odpalania alfy to tak ciut cięzej pali tak za pierwszym razem jak zimna postoi drugie i nastepne uruchomienia sa lekkie auto po odpaleniu powoli nabiera obrotow i ma rowniutko 1000 jezeli dodaje odrazu gazu dławi sie jezeli tak delikatnie dodam to wkreca sie na obroty lecz tak otępiale wedlug mnie poniewaz wiem jak bylo wczesniej bylo zwawo i inny dzwiek a teraz slychac jakby przebieranie przy dodaniu gazu brak tego kopniecia wiecie co mam na mysli jutro spubuje podpiac pod fes i zapisze te parametry jakie jeszcze parametry beda przydatne ?? prąd na tych wtyczkach jaka powinien miec wartosc przy cewkach i przy wtryskach?? a moze byc tak ze cos pomieszałem i odłaczyłem lub odłaczylo sie w trakcie pracy silnika i ecu zapisal to i teraz silnik sobie a ecu sobie jest to mozliwe??
jutro spróbuję testy z wtryskami zrobić i spisac parametry tra i fra i jakie jeszcze nalezałoby to dopiszcie
Ostatnio edytowane przez DRACUS666 ; 06-02-2012 o 21:42
wlaśnie wróciłem z garazu na tłokach 2 i 3 a w wiekszosci na 2 jest cos mokrego nie wiem czy to benzyna czy olej czy plyn tloki sa czarne ale widac w szczegolnosci na drugim ze jest mokry
nie jestem pewien do tego czy wtryski leja bo zapomnialem i odpalilem bez zdjecia wtyczek z 2 i 3 i po odpaleniu i chodzeniu chwilke trudno okreslic czy swieca mokra bo z tloka sie benzyna rozbryzguje lub tez wtrysk uszkodzony , 3 cylinder dzisiaj troszke sie odezwal na chwilke podpiolem pod compa silnik i takie parametry wyszly:cewki , wtryskiwaczy ,przeplywomierza, bo odpinałem i podpinałem inne błedy to juz nie są spowodowane przezemnie bynajmiej moze teraz ktoś coś mi podpowie TRA : 3,891 MS FRA : 1.OOO
Ostatnio edytowane przez DRACUS666 ; 07-02-2012 o 20:33
czy katy wyprzedenia sa ok , moze pasek przeskoczyl albo czujnik walka sie posypal