Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 63

Temat: Alfa pali na pierwszy i czwarty cylinder proszę o pomoc

  1. #21
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Ja miałem podobnie u siebie w mondeo V6. Auto chodziło na 4 gary, telepało silnikiem i nie wkręcało się na obroty. Powodem była uszkodzona wiązka od wtryskiwaczy. Nie podłączałem pod komputer itd itp. po prostu zdjąłem kolektor, wiązkę w komorze silnika która idzie do wtrysków i silniczka krokowego (tam była jedna wiązka) rozciąłem i szukałem przerwy, uszkodzonej izolacji. Uszkadzało się, że dwa wtryskwiacze miały zwarte przewody bo była uszkodzona wiązka. Wszystko dobrze poizolowałem, jak trzeba było to polutowałem i zawinąłem nową taśmą izloacyjną. Od razu mówię, że na tym ostatnim nie oszczędzaj. Ja kupiłem porządną taśmę materiałową (ok.30 zł) która wytrzymuje wysokie temperatury i kontakt z olejem. Ważne żebyś nie miał problemów na przyszłość. Ja na Twoim miejscu też bym szukał przyczyny w elektronice, jak nie uwalony ECU to przewody elektryczne.

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    cewki zamieniałem miejscami , świece również, fajki też
    - czyli była zamieniana cewka 2 z 1 cewką ?
    - pokasuj te bledy i pokaż parametry ale z góry do dołu, bo pokazujesz tylko początek.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    Witam Panowiewłaśnie wróciłem z garażu i coś mnie zdziwiło bardzo ,ale to na koniec mojego postu
    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    czy katy wyprzedenia sa ok , moze pasek przeskoczyl albo czujnik walka sie posypal
    gdyby przeskoczył pasek to tak by sie działo że te dwa cylindry by nie paliły juz nad tym się zastanawiałem właśnie , a czujnik wałka też by takie kłopoty mógł sprawić

    ---------- Post added at 20:02 ---------- Previous post was at 19:58 ----------

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Ja miałem podobnie u siebie w mondeo V6. Auto chodziło na 4 gary, telepało silnikiem i nie wkręcało się na obroty. Powodem była uszkodzona wiązka od wtryskiwaczy. Nie podłączałem pod komputer itd itp. po prostu zdjąłem kolektor, wiązkę w komorze silnika która idzie do wtrysków i silniczka krokowego (tam była jedna wiązka) rozciąłem i szukałem przerwy, uszkodzonej izolacji. Uszkadzało się, że dwa wtryskwiacze miały zwarte przewody bo była uszkodzona wiązka. Wszystko dobrze poizolowałem, jak trzeba było to polutowałem i zawinąłem nową taśmą izloacyjną. Od razu mówię, że na tym ostatnim nie oszczędzaj. Ja kupiłem porządną taśmę materiałową (ok.30 zł) która wytrzymuje wysokie temperatury i kontakt z olejem. Ważne żebyś nie miał problemów na przyszłość. Ja na Twoim miejscu też bym szukał przyczyny w elektronice, jak nie uwalony ECU to przewody elektryczne.
    prąd dochodzi sprawdziłem miernikiem

    ---------- Post added at 20:06 ---------- Previous post was at 20:02 ----------

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    Kod:
    cewki zamieniałem miejscami , świece również, fajki też
    - czyli była zamieniana cewka 2 z 1 cewką ?
    - pokasuj te bledy i pokaż parametry ale z góry do dołu, bo pokazujesz tylko początek.
    zrobiłem print screen całych pomiarów ale ten drugi mi sie skasowal i dzis to samo musze te druga czesc przepisac ręcznie jutro już błędy pokasowałem

    ---------- Post added at 20:22 ---------- Previous post was at 20:06 ----------

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    Możesz sprawdzić czy leją wtryski w prosty sposób, odkręcić 2 śrubki od listwy i wyjąć je z kolektora, następnie przekręc zaplon jeżeli któryś cieknie to zauważysz wydobywające sie paliwo. Jeżeli są sprawne to nie bedą ciekły i wtedy obstawiał bym uszczelke od głowicy, która puszcza płyn chłodniczy, jeżeli tak jest, to możesz wykręcić świecę i poświecić latarką, tłoki będą idealnie wymyte więc powinieneś zobaczyć odbijajace się światło.
    nie było wymyte nic lecz na 2 cylindrze tłok był czarny ale swiecilo sie na nim albo paliwo albo plyn ???? po odkreceniu świecy z 3 cylindra wyleciał dym czy też para nigdy z czyms takim sie nie spotkałem czy to nie spalona mieszanka pb czy tez płyn odparowywal czy jakas inna magia ehh błedy skasowałem już a dane całe skopiowałem ale ta druga czesc parametrow nie zapisala sie wiec bede musial recznie jutro spisac na nowo

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Gdyby to była benzyna to napewno byś to stwierdził po zapachu. Jeżeli to była tylko sama benzyna to by pewnie zaraz odparowała i na tłokach nie powinno się świecić jeżeli to płyn chłodniczy to tłoki pozostaną mokre.

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    a duza ilosc benzyny mogła by tak wygładac czy raczej by nie trzymała sie ?? i co z tym 3 cylindrem jak swiece odkreciłem to taka para poszła hmm taki dymek jak by ktos palil fajke i lekko dmuchnął

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tłoki mokre bo paliwo wchodzi w "reakcje" z nagarem na tłokach, dodaj do tego olej i masz świecące tłoki.
    Kod:
    - czyli była zamieniana cewka 2 z 1 cewką ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #27
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał DRACUS666 Zobacz post


    prąd dochodzi sprawdziłem miernikiem

    U mnie też prąd dochodził, ale sprawdź czy masz takie same wartości na wszystkich wtryskiwaczach i czy ta wartość zmienia się wraz z obrotami (powinna rosnąć). U mnie była stała wartość, wtryski sobie ot tak lały paliwo, bez żadnych reakcji na pedał gazu.

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar DRACUS666
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    zielona góra okolice
    Auto
    156 JTD
    Postów
    86

    Domyślnie

    Panowie przepraszam za moja nieobecność . Auto czekało na znajomego mechanika i oto rezultaty :

    wymienione 4 cewki

    wymienione kable i fajki

    wymienione 8 swiec

    wymienione 2 wtryski na 2 i 3 cylindrze

    efekt taki auto pali na wszystkie gary lecz brak mocy jest słaba kiepsko sie rozpedza jak juz sie rozpedzi to tak do max 90 km / h i to max ale po odpieciu przeplywomierza i jak silnik zlapie temperature okolo 70 stopni . Z przeplywomierzem podpietym jest masakra max to 3 bieg i 55-60 km/h nie ma szans na wiecej cisnienie jest na wszystkich cylindrach wiec co do wymianki przeplywomierz ?? sonda?? czujnik temperatury?? czy wklad przeplywomierza bosch moge użyc z innego auta jakie wartosci powinien miec sprawny przeplywomierz sonda i czujnik temp juz sie troche z kasy wyczysciłem cos niewiele myśle że jej brakuje ale jednak jeszcze nie jest to plis help

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dziwne bo jeśli przeskoczył rozrząd i nie pogiął zaworow to będzie kompresja na cylindrach, i kompresja jest.
    - nic nie pozostaje jak tylko blokady i zobaczyć na ustawienie rozrządu.
    - przy tej okazji zobacz na krzywki wałka wydechowego i ssącego.
    - jeśli wszystko będzie jak instrukcja mówi, to bym zobaczył na podciśnienie przed przepływomierzem.
    - zrzuć rurę od strony filtra powietrza i zobacz czy jest podciśnienie na tej rurze podczas uruchamiania silnika.
    - potem dane z ECU ale pełne ekrany.
    - bo możliwe że masz uszkodzone ECU, jego moduł wyjściowy, ten od zapłonu a to juz grubsza sprawa.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeszcze bym wcześniej sprawdził ciśnienie paliwa na listwie, bo może on ma po prostu za mało benzyny.
    A przepływomierz podmień na chwilę od jakiegoś zaprzyjaźnionego alfisty.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 16-02-2012 o 15:07

Podobne wątki

  1. alfa 1.6 ts 120 km nie pali na 1 cylinder
    Utworzone przez drafter w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 13:30
  2. Nie pali na jeden cylinder
    Utworzone przez Tomko604 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 17:28
  3. Alfa GT nie pali zimna na 4 cylinder.
    Utworzone przez stuntmachine w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 11:05
  4. 6 cylinder nie pali
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 17:01
  5. nie pali na 3 cylinder :(
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 12:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory