Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 79

Temat: Bialy dym z rury znikajacy olej

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Silvador
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Przeworsk
    Auto
    Alfa Romeo GIULIETTA QV 241KM
    Postów
    303

    Domyślnie

    no na pewno, lepiej dmuchać na zimne, a jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to na 90% masz tam syf

  2. #32
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar p_r_z_e_m_k_o
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    kościan WLKP
    Auto
    AR 155 2.0 8v TS / AR GT JTDm / AR 164 3.0 V6 / AR Giulietta 1.4 TJet
    Postów
    455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Smolus Zobacz post
    Mnie niestety pociagnelo to dosc po kieszeni. Czyszczenie odmy, wymiana uszczelniaczy turbiny, czyszczenie intercoolera z oleju i spuszczenie oleju z ukladu wydechowego. Juz pomijam wymiane oleju i filtrow.
    Pytanie ile oleju Ci ubywa, ale ja nie ryzykowałem i auto na lawetę. U mnie w serwisie było czyszczenie intercoolera, regeneracja turbo, wymiana jakichś wężyków itp. :/ Jeszcze nie widziałem takiej plagi, co Ci Włosi wymyślili :/

  3. #33
    Użytkownik Embrion Avatar Pawel GT
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 2005r 110Kw
    Postów
    10

    Domyślnie

    Właśnie odebrałem swoją Alfę od mechanika, u mnie odma uszkodziła rurę łączącą turbinę z intercoolerem (podczas przyspieszania wydobywał się głośny dźwięk uciekającego powietrza), niby błahostka ale auto 2 tygodnie na warsztacie stało bo nigdzie tej rury nie można było dostać.

  4. #34
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    dąbrowa górnicza
    Auto
    alfa romeo GT 1.9 jtd (2004)
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawel GT Zobacz post
    Właśnie odebrałem swoją Alfę od mechanika, u mnie odma uszkodziła rurę łączącą turbinę z intercoolerem (podczas przyspieszania wydobywał się głośny dźwięk uciekającego powietrza), niby błahostka ale auto 2 tygodnie na warsztacie stało bo nigdzie tej rury nie można było dostać.
    2 tyg na rurę?http://allegro.pl/przewod-intercoole...067714328.html ,wczoraj czyściłem odmę-profilaktycznie,bo rok temu miałem podobną sytuację i wtedy wyszorowałem generalnie,tylko pozmieniałem ściągacze na te pod 7 klucz bo orginalne-niech je szlag..przy okazji wyczyściłem i zaślepiłem egra i całą przepustnicę,zero dymku teraz i autko żwawsze.szczerze-to odpowiecznik odmy był czysty od ubiegłego roku ale zalecam coroczne czyszczenie..

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Silvador
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Przeworsk
    Auto
    Alfa Romeo GIULIETTA QV 241KM
    Postów
    303

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...ojego_jtd.html

    czytaliście ?? masakra normalnie co może spowodować zamarznięta odma chociaż nie wierzę że nie było żadnych objawów zanim to się stało.

  6. #36
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    GT JTDm
    Postów
    8

    Domyślnie

    Witam kolegów alfaholików. Mam podobne objawy co do zapchania odmy... W czwartek jadąc w trasie, przy nagrzanym silniku, nagle zobaczyłem za sobą tą "słynną" białą chmurę z wydechu. Natychmiast zjechałem na pobocze zgasiłem auto i ponownie odpaliłem. Bella wypuściła jednego białego bąka więc znowu zgasiłem i sprawdziłem stan oleju na bagnecie. Nie zauważyłem jakiegoś większego ubytku więc postanowiłem te 10 km na spokojnie wrócić do domu i wstawić auto do garażu.

    Na następny dzień zabrałem się za sprawdzanie gumowych przewodów nr 2 i elementu nr 1 ze zdjęcia. Element nr 1 był zasyfiony szaro/białą mazią. Wymyłem go porządnie w benzynie ekstrakcyjnej. W gumowych przewodach również znajduje się taka maź (zdjęcie nr 2).

    I teraz pytania. Co właściwie przedstawionego na zdjęciu nr 1 jest ODMĄ i co powinienem dokładnie przeczyścić. Mógłby ktoś dokładnie wymienić wszystkie elementy do czyszczenia?

    Jak nazywa się ta część do której wchodzą te gumowe przewody ( nr 3 na pierwszym i trzecim zdjęciu)?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20120216019.jpg
Wyświetleń:	1143
Rozmiar:	230.5 KB
ID:	47330
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20120216015.jpg
Wyświetleń:	1484
Rozmiar:	174.0 KB
ID:	47331
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	66325336.jpg
Wyświetleń:	2286
Rozmiar:	190.1 KB
ID:	47332

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nr 1 to odstojnik par oleju do czyszczenia
    2- to wężyki odmy i przewietrzania głowicy (tez do czyszczenia)
    3 - zawór odpowietrzający on się nagrzewa nie trzeba go czyscić
    Czysci się za to jeszcze wężyk wychodzacy z odstojnika par i podpięty do dolotu powietrza
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #38
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    chyba ci sie kolego cos pomyliło
    1.zawór https://www.mann-hummel.com/crankcas...s=19.1.236.0.0
    2.przewód
    3.separator gazów z skrzyni korbowej, rozdziela olej od spalin


    za cale to zamieszanie odpowiedzialny jest zamarzniety zawór w poz. otwarty, co w połaczeniu z nieznacznie zanieczyszczonym filtrem powietrza powoduje zassanie par z olejem przed turbo, niestety ten uklad niegdy nie jest idealny i zawsze sie dostaje olej na ssanie.
    aby zapobiec takiemu obrotowi rzeczy wystarczy na przewodzie pomiedzy zaworem a wejsciem do rury przed turbo zamontowac takie cos;

    http://www.google.com/search?q=filtr...w=1400&bih=985
    i po kłopocie

    wiecej lektury tutaj ;https://www.mann-hummel.com/crankcas...s=19.1.235.1.1

    pzd
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 18-02-2012 o 19:59

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    No i co jeśli ten filterek zablokuje się lodem, albo "masełkiem olejowym"? Te filtry na odmę to są do TSów dobre, a nie do JTD - nic nie dają
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #40
    Użytkownik Ogier Avatar artur76
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    166 V6
    Postów
    187

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krajcok Zobacz post
    Wyglada, ze to wada JTD.
    Zaraz, zaraz, w Jtd jest pierdyliard czujników i ta klapa gasząca. Czy zatkana odma nie powoduje błędnych odczytów i komputer nie zgasi silnika? Nastraszyliście mnie, chyba jutro wyczyszczę to i owo w belli.

Podobne wątki

  1. [159] Znikajacy problem z zasilaniem.
    Utworzone przez porterneon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 20:05
  2. Znikajacy płyn chłodzący
    Utworzone przez odison w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-09-2012, 10:58
  3. Znikajacy płyn chłodzący
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 20:15
  4. [145] znikajacy plyn hamulcowy???
    Utworzone przez wesolylukasz69 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-09-2010, 21:11
  5. Znikajacy prad z pompy paliwa.
    Utworzone przez Lukasz A. w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-04-2007, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory