Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: czujnik temperatury cieczy

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kosik17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Zbąszyń
    Auto
    156 1.9 JTD 2000r.
    Postów
    81

    Domyślnie czujnik temperatury cieczy

    Witam
    ostatnio wymienilem w moim 1.9 jtd 105KM termostat wraz z czujnikiem( w komplecie) na Verneta 88st. - wiem ze spor vernet - behr toczy sie od zawsze
    po zamontowaniu i podpieciu pod kompa okazalo sie ze termostat otwiera sie przy 80 st a nie tak jak zapewnia producent w 88st. termostat jest z jednym czujnikiem
    z tego co wyczytalem czujnik pobiera mase z obudowy termostatu i z tad bierze sie przeklamanie ktore jest widoczne tylko na licznku.
    czy to przelkamanie widac rowniez w ecu z ktorego temp. czyta FES ? bo nie wiem czy wierzyc wskazania laptopa i reklamowac termostat czy kombinowac z czujnikiem
    ponizej zdjecie wykresu z FES
    pozdrawiam i z gory dziekuje za porady Załącznik 47987

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Termostat powinien się zacząć otwierać przy 80 st. a pełne otwarcie ma przy 88 st.

    Mam założonego nowego BEHR'a (od wczoraj) i dziś zrobię test jak to u mnie wygląda.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kosik17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Zbąszyń
    Auto
    156 1.9 JTD 2000r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    z tego co slyszalem to termostaty BEHR`a otrwieraja sie czesciowo a Vernety na zasadzie 1/0 troche denerwuje mnie ta temperatura jaka utrzymuje moj termostat , wydaje mi sie za niska
    czekam na twoje testy jak bedziesz mial podobna temperature to poprostu bede musial sie z tym pogodzic

    może ktos zna odpowiedz na to pytanie :
    Cytat Napisał kosik17 Zobacz post
    z tego co wyczytalem czujnik pobiera mase z obudowy termostatu i z tad bierze sie przeklamanie ktore jest widoczne tylko na licznku.
    czy to przelkamanie widac rowniez w ecu z ktorego temp. czyta FES ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    A ja odsyłam tutaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html
    są odpowiedzi na wszystkie tego typu pytania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Ja juz w kilku autach (nie tylko AR) wmontowalem termostaty Verneta. Sa to dobre produkty i nepewno nie dzialaja na zasadzie 0/1 jesli chodzi o otwarcie. Dobrze odpowietrzajcie swoje ukaldy chlodzenia. To nie bedzie problemow.
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  6. #6
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    a jak ktoś z was otworzy te vernety i popatrzy na nr wkładu to i tak będzie behr akurat do Alf jest to robione w jednej fabryce
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Odsyłanie do tematu głównego o temp. nic nie daje - tam jest tak już nawalone odpowiedzi a bez konkretnego z sumowanie w 1szym poście jest ten temat śmieciem opinii.

    Mój wykres po 30 min jazdy po mieście, ogrzewanie auto 20 st. , temperatura zewnętrzna 3,5 st.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres.jpg
Wyświetleń:	189
Rozmiar:	47.2 KB
ID:	48002
    a tak wygląda u mnie wskazanie przy 88 st. na wskaźniku temp.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2157798845.jpg
Wyświetleń:	1337
Rozmiar:	34.8 KB
ID:	48003
    zapewne będę mógł wyregulować wskaźnik (na płytce powinien być potencjometr) ale to dopiero na wiosnę.
    Pod koniec testu 5 min na biegu jałowym i temp. silnika była 85 st.
    Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 23-02-2012 o 15:23
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kosik17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Zbąszyń
    Auto
    156 1.9 JTD 2000r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Maciek-156 Czytalem watek o termostatach jednak nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie po za tym jak kolega napisal jest tam niezly smietnik wskazaniami licznika sie nie przejmuje bardziej drazni mnie to ze ecu mowi ze temperatura pracy wynosi 80st a skoro termostat mam nowy powinno byc ok 88-86 tak jak u kolegi z behr^em jutro do termostatu wstawie czujnik ze starego termostatu jesli to nie zmieni wskazan ECU to wymienie termostat jeszcze raz ..... bo 80st to troche za zimno dla jtd

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Nie ma tam żadnego potencjometru. Jest rezystor 87 Ohm między masą i plusem. Co ciekawe mialem 3 rozne zegary i kazdy pokazuje tyle samo. Czujniki też były 2 i każdy pokazuje tyle samo. Jakies 200 Ohmow na wejsciu do wskaznika jest wiecej przy 88 stopniach, niz mierzone na czujniku. Wg elearna idzie to przez 2 wtyczki D1 i D4. Ale watpie zeby w tylu alfach to bylo spowodowane nieczystoscia stykow w tych kostkach, a w prawie kazdym takim przypadku pokazuje ciut nad 70 stopni. Temat mnie wkurza przeokrutnie, ale nie wiem co z nim dalej robić.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa_wskaznik.jpg
Wyświetleń:	890
Rozmiar:	47.9 KB
ID:	48019
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Hmm ... 5turbo a próbowałeś zmienić ten rezystor? Bo wydaje mi się, że trzeba by zlikwidować tą różnicę między wskazaniem ECU a tym co na wskaźniku.

    Można by zrobić test, bo swój wykres temperatury mam wraz z napięciem na czujniku temperatury i przy 89 st (takie miałem max wskazanie) miałem 1.2V (spadek średnio 0,41V na 10 st.) . Trzeba by zrobić test elektroniczny wskaźnika.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. czujnik temperatury cieczy chlodzacej
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-10-2012, 22:55
  2. Czujnik temperatury cieczy chlodzacej
    Utworzone przez deannn w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2012, 17:59
  3. czujnik temperatury cieczy przy termostacie a falujące obroty
    Utworzone przez bejnar26 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 23:19
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 16:22
  5. [156] Jaki czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-12-2008, 11:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory