Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Kąty pochylenia kół przednich

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie Kąty pochylenia kół przednich

    Witam
    Mam problem z kątami pochylenia w przednim zawieszeniu. Wymienione wahacze dolne oraz górne (jedne i drugie TRW), a kąty nadal nie takie jak powinny być, bo -1 stopień 38' (prawy) i -1 stopień 35' (lewy) gdzie powinno być -37' +/- 20'. To nie jest zawieszenie typu McPherson żeby za kąty odpowiadał amor itp. więc co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dodam jeszcze, że wykluczam raczej możliwość krzywej zwrotnicy ponieważ nie lada sztuką byłoby skrzywić obie prawie tak samo. Bardziej obstawiałbym nie zachowanie właściwych parametrów górnych wahaczy w procesie produkcji.
    Z góry dzięki za sugestie
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    Alfa 166 nie ma regulacji kąta kół przednich, stety albo niestety. Można jednak rozpiłować otwory górnego mocowania zawieszenia + otwór w karoserii gdzie wchodzi aluminiowa kopułka mocowania górnego wahacza i próbować ustawić kąt. Jest to jednak niezłe rzeźbienie, pytanie czy kąty które masz teraz w czymś przeszkadzają?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    Mam właśnie wiedzę na temat tego iż kątów się tutaj nie reguluję dlatego szukam przyczyny takiego stanu rzeczy. Nie interesuje mnie wykonywanie żadnych rzeźb, ponieważ przy seryjnych ustawieniach wszystko powinno być ok, a nie jest. Obecne ustawienie powoduje ścieranie opon od wewnątrz mimo poprawnie ustawionej zbieżności.
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  4. #4
    Zeus
    Gość

    Domyślnie

    Skoro fabryczne ustawienia (jeśli wykonane poprawnie) nie są optymalne i powodują zniszczenie opon, to znaczy że - albo górne mocowania są rozbite, albo amortyzatory skrzywione, albo kielich(y) kiedyś oberwały lub zostały zbyt mocno odciągnięte na ramie. Tak czy siak - do roboty.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    - czy sprężyny oryginalne?
    - czy felgi oryginalne, z właściwym ET, właściwą szerokością?
    - czy opony w rozmiarze deklarowanym przez instrukcję?
    - czy amortyzator oryginalny i sprawny?

    Wiele rzeczy może mieć wpływ na ujemne wartości kąta. Wg. mnie sprężyny, ale to w zależności, czy nie było rzeźbienia...

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    - oryginalne;
    - oryginalne AR 16";
    - 205/55/16, na letnich: 225/40/18 ten sam problem tyle że letnie mniej się poddają ścieraniu;
    - oryginalne, prawy 76% lewy 78% sprawności;

    Moim zdaniem sprężyny odpowiadają za kąt (oprócz tego, że odp. za wysokość), ale przy zawieszeniu typu McPherson, a nie przy wielowahaczu, gdzie górną część zwrotnicy stabilizuje górny wahacz. W dziale o 159 znalazłem wypowiedź w podobnym temacie, iż przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być padnięte poduszki amortyzatorów, ale nikt nie wiedział dlaczego.
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    jeżeli dwa wahacze trzymają koło w odpowiedniej pozycji to co do tego ma poduszka? Na dobrą sprawę jak wyjmiesz amortyzator to kąt koła nie powinien się zmienić, czy nie tak?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    Tak też właśnie sądzę, tyle że teraz powiedz mi dlaczego jest źle skoro wszystko jest dobrze
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Kolego skopek mam u siebie identycznie jak u ciebie, też nie mam pojęcia dlaczego tak jest, sprawdzałem z inną 166 rozstaw kielichów i jest identycznie (myślałem że buda siadła, wtedy zrobiłbym rozpórkę, bo kupić się nie da do 166), gdybym wiedział że to sprężyny i amory to zmienił bym je i było by po problemie, ale ja tak samo jak i ty uważam że w tym zawieszeniu sprężyny nie decydują o pochyleniu koła. Jeszcze zauważyłem takie coś, jak podnoszę auto na podnośniku z przyłożoną poziomicą do koła to kont się zwiększa. Swoją drogą ciekawe jakie pochylenia koła mają koledzy z obniżonym zawiasem.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    może to kwestia wykonania wahaczy

Podobne wątki

  1. Kąty nachylenia kół
    Utworzone przez danyielek w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-11-2014, 18:03
  2. Kąty kół tył
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 11:05
  3. [159] Kąty nachylenia kól
    Utworzone przez porterneon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2013, 23:18
  4. Kąty AR 147
    Utworzone przez Gopcio w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 17:38
  5. KĄty z przodu
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 13:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory