Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: KĄty z przodu

  1. #1
    Stanley
    Gość

    Domyślnie KĄty z przodu

    Drze mi z przodu opony od wewnątrz , podobno kątów sie nie reguluje, co zatem może byc tego przyczyną , wahy wymienione 7 tys km temu . Załączam aktulane pomiary . Mam 2,4 jtd. rocznik 2000.
    Ostatnio edytowane przez Stanley ; 26-01-2010 o 08:44

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    kąt pochylenia koła dla twojej wersji powinien być 23' ty masz 1*51' czyli o 1*28' za dużo ...

    kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy powinień być 3*09' ty masz 2*29'-42' norma wartości serwisowej jest +-30' czyli min 2*79' także znowu masz źle

    zbieżność przednią masz na -1*07' a powinienieś mieć na -4* dla wersji nadwoziowej do numeru seryjnego 22265 lub -2 dla numeru 22266 - gdzie zaczęto stosować nowe inne zwrotnice kół.

    generalnie dla mnie to są włożone zle wahacze ... były różne wrsje zawieszenia ... inaczej było w 2,4 i naczej w 3.0 a jeszcze inaczej w automatach i tzw zawieszeniach oryginalnych sportowych ...

    obniżenie lub podwyższenie zawieszenia powoduje przesuniecię w poziomie wahacza to do dołu lub do góry ... a zatem siłą żeczy ta wartość musi być korygowana długością ramienia wahacza ... ale najczęściej firmy robiace tzw zamienniki idą po całości i uśredniają te wartości zeby nie produkować 4 różnych rodzaju tylko walą wszystko tak samo ... i gdy masz wszystko w zamiennikach czyli wahacze dół góra sprężyny to się to jakoś wszystko uśrednia i jest ok ... ale jesli zostanie ci oryginalna zwrotnica a zamiennik wahacza dolnego z firmy X górny z firmy Y a spręzyna juz padnięta lub jeszcze innej firmy lub po tzw tuningu z obcinką :-) to masz poplątanie z popapraniem i wszystko się pieprzy ...

    jesli masz szerokie opony powiedzmy 225/17 to na takich laczkach pochylenie rzędu minuty będzie ci darło opony to od środka to od zewnątrz zalezy jak będzie pochylenie czy na + czy na -

    co możesz zrobić tanio to założyć mniejsze koła ... powiedzmy 16 na wyższym pofilu i węższe i nie będzie ich darło ...

    co możesz zrobić poprawnie ? ano zamówić kpl zawieszenia wg numeru nadwozia w firmie która uwzględnia w swej produkcji różne modele alfy 166 lub kupić kpl uśredniony z jednej jakiejś dowolnej firmy ...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	g1.jpg
Wyświetleń:	337
Rozmiar:	65.7 KB
ID:	8894   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	g2.jpg
Wyświetleń:	308
Rozmiar:	46.2 KB
ID:	8895   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	g3.jpg
Wyświetleń:	413
Rozmiar:	69.9 KB
ID:	8896   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	g4.jpg
Wyświetleń:	244
Rozmiar:	23.0 KB
ID:	8897  

  3. #3
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za super wykład , szkoda ,że o tym nie wiedziałem przed kupnem wahów, teraz pozostaje mi drzec opony. Nie przewiduje wymiany na inne po kilku tys km. Nowe opony powinny starczyc na 2 sezony, skoro udało mi sie kupic nowe opony za ok 500 zł (2 szt) to na rok wychodzi 250 zł. Autem tym będe śmigał mysle jeszcze 2 lata , zatem koszt jeszcze 500 zł. A wymiana wahów tak jak sugerujesz to minimum 1000 zł. Z ekonomicznego punktu widzenia sprawa prosta, a że auto śmiga jak po szynach , nie ma co panikowac. Szkoda tylko widoku tych trocin z opon. Jeszcze raz dzięki za wykład. Może na wiosnę cos pokombinuje na stacji z kątami i zbieżnością.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Post

    [QUOTE=blackalfa166;271832]
    obniżenie lub podwyższenie zawieszenia powoduje przesuniecię w poziomie wahacza to do dołu lub do góry ...

    możesz to trochę rozjaśnić?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    wahacz ma tylko jedną oś obrotu ... i obraca się - tzn zmienia położenie - zachowując jeden osiowy punkt mocowania do płyty podlogowej ...
    zatem jęsli ten punkt mocowania się nie zmienia to koło w ustalonej płaszczyźnie podąża określoną drogą ... jak cyrkiel ... drogą po linii okręgu wyznaczoną przez długość ramienia wahacza ...

    trochę to rozrysowałem dla zobrazowania

  6. #6
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Słuchaj no to mam wyjście w moim przypadku , skoro u mnie koła stoja tak: /---\ , to po zastosowaniu krótszych sprężyn może będą stały tak : |---| , oczywiście , jak tylko teraz dobrac te sprężyny , jak to wyliczyc?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    nie nie stanley :-)

    własnie koła stoją tak /----\ bo zmienił się kąt z powodu za długich wahaczy do wysokości sprężyn ... jak podniesiesz nadwozie to koła staną tak : |----| a jak podniesiesz za wysoko to będą takie : \----/

    zawsze glębnięte samochody czy to z uwagi na stan juz zmasakrowanych sprężyn czy to z uwagi na tuning przez obcinkę albo wstawienie krótrzej sprężyny bez korekty w wahaczu zawsze takie auta stoją tak : /----\ i wtedy wewnętrzne ścianki opon zcierają się szybciej

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    W mojej belli jest zamontowany fabryczny SPORTOWY PAKIET TI (przynajmniej tak wynika z epera i ocierania silnika o asfalt na niewielkich koleinach, na płaskim miska olejowa jest 5cm nad ziemią) bella stoi na oryginalnych 17/225/45, i kont pochylenia koła jest około 1,30, wahacze są takie same niezależnie od tego czy mamy ten pakiet TI, jeżeli wahacze są sprawne to opona ściera się równomiernie, ale wystarczy nie wyczuwalny rękami luz na którymś wahaczu i zaczyna ścinać opony od środka, jedyna rada to często zaglądać na opony i sprawdzać czy ścierają się równomiernie.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    wahacz ma tylko jedną oś obrotu ... i obraca się - tzn zmienia położenie - zachowując jeden osiowy punkt mocowania do płyty podlogowej ...
    zatem jęsli ten punkt mocowania się nie zmienia to koło w ustalonej płaszczyźnie podąża określoną drogą ... jak cyrkiel ... drogą po linii okręgu wyznaczoną przez długość ramienia wahacza ...

    trochę to rozrysowałem dla zobrazowania
    Trochę się z Tobą nie zgodzę. W 166 są dwa wahacze z każdej strony i twoja teoria przestaje mieć sens.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Red face

    Remi ... remi remi ...
    ... zachęcam do lektury technicznej i postudiuj trochę zasady działania tego zawieszenia ...
    poczytaj sobie tez przy okazji o pracy inżynierów którzy wymyslili nowy patent zawieszenia przekonstuowując zwrotnicę
    patent ten nazwali REVO KNUCKLE i zwrotnice zaprojektowali tak żeby podążała za zmianą kąta wyprzedzenia sforznia zwrotnicy ... dzięki temu koło pełniej przylega do jezdni podczas pracy czy to w jeździe na wprost czy podczas skrętu czy podczas ugięcia
    jak chcesz zobaczyc jak pracuje zawieszenie na klasycznych mcphersonach to obejrzyj sobie ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=DTEk_9E9sj0
    a tutaj filmik przedstawiający działanie mcphersonów na zawieszeniu podwójnych wahaczy czyli tak jak ma to miejsce w naszych bellach http://www.youtube.com/watch?v=rt2Pok5Ry1M&NR=1

    Cytat Napisał sqadak Zobacz post
    SPORTOWY PAKIET TI
    squadak musze cię chyba niestety zmartwić ale pakiet TI to występował tylko po liftingu a felgi jakie występowały w tym pakiecie to był specjalny wzór dedykowany i tylko w rozmiarze 18 cali a nie tak jak u ciebie na 17-ach wahacz w TI był taki sam jak w wersji normalnej bo trzeba było usztywnic i delikatnie podnieśc nawet zawieszenie tak żeby ów 18 calowe koło zmieścić i zeby jeszcze miało miejsce do pracy czyli skrętu i przemieszczania góra dół ...
    także jak mówisz że masz 5cm miskę nad glebą to nie żaden pakiet TI tylko zwykłe glebnięte już zawieszenie stojące w ten sposób /----\ taka niestety prawda
    Ostatnio edytowane przez blackalfa166 ; 28-01-2010 o 11:06

Podobne wątki

  1. Kąty nachylenia kół
    Utworzone przez danyielek w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-11-2014, 18:03
  2. Kąty kół tył
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 11:05
  3. [159] Kąty nachylenia kól
    Utworzone przez porterneon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2013, 23:18
  4. Kąty AR 147
    Utworzone przez Gopcio w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 17:38
  5. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-10-2010, 05:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory