Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wyciek płynu ze zbiorniczka wspomagania

  1. #1
    AlfaRosso
    Gość

    Domyślnie Wyrzuca płyn ze zbiorniczka wspomagania

    Witam Koleżanki i Kolegów,


    Problem wystąpił przy tych mrozach sprzed 2 tygodni ~-30st.
    Po odpaleniu autko chodziło głośno. Zrobiłem kilkaset metrów i zorientowałem się, że coś się dzieje z układem wspomagania kieronicy. Zaczęło lekko wyć.
    Po drodze zatrzymałem się na tankowanie i przy okazji zerknąłem pod maskę. Zauważyłem, że jakby sączy się delikatnie z wężyka na górze zbiorniczka wspomagania.
    Było ciemno, więc pomyślałem, że po prostu sparciał i przy tych mrozach problem się ujawnił. Zbliżając się do domu zacząłem odczuwać kończące się wspomaganie no i rzecz jasna wyło już na całego.

    Alfka postała pod blokiem, aby nie narażać pompy. Wczoraj postanowiłem zabrać się za sprawę. Zorientowałem się, że ten wężyk to tylko odpowietrzenie wychodzące z korka zbiorniczka... swoją drogą pustego.
    Uspokojony podjechałem kupić płyn (dostałem mobil). Od razu na parkinngu pod CH zalalem do max, zbiorniczek wytarlem z resztek starego płynu. Odpaliłem silnik, aby odpowietrzyć. Podchodze do maski a tu wywala przez wspomniane odpowietrzenie niezły strumień buzującego.. z bąbelkami powietrza.. płynu. Płyn sciekał do rynienki na brzegu zbiorniczka i przez otwór lądował na ziemi. Zgasiłęm, uzupełniłem płyn i dokładniej przeanalizowałem sytuacje. Okazało się, że płyn zaczynał wyciekać przy dopropwadzeniu kierownicy w skrajne położenia. Cały czas było wycie, jak bez płynu. I tak pewnie całośc lądowała na zewnątrz.

    Zaszedłem do mini serwisu na tym parkingu aby spytać majstra co to może być. Zaciekawiony kazał podjechać.
    Zajrzał, pogrzebał, poświecił, zdjął wąż idący do zbiorniczka, złapał idący płyn i tyle był w stanie zrobić. Stwierdził, że musiał paść zawór na maglownicy albo pompie wspomagania i poradził jechać do jakiegoś zakładu zajmującego się regeneracją maglownic/pomp.
    Na alfach pewnie się nie znał. Więc zacząłem szperać na naszym forum. Mało biegły w tym jestem, więc może ktoś miał identyczny problem w 145, ale nie znalazłem takiego tematu. Znalazłem za to wątki o podobnych przypadkach w 159.
    Jak wyczytałem podobno instrukcja serwisowa przewidywała w takich problemach wymiane zbiorniczka, który chyba był tam wadliwy konstrukcyjnie + zmiane Tuteli na zieloną. Podobno jakiś problem w 159 występował z sitkiem w zbiorniczku, zatykało się itd. Ten mechanik zaglądając do zbiornika też coś wspomniał o sitku, że jest rozwalone przez cisnienie prawdopodobnie. Ale później obstawił te zawory. Więc nie wiem.

    Może ktoś z Was w 145 też tak miał? Albo orientuje się czy problem ze 159 może też dotyczyć 145? Dodam, że rocznik 2000, więc końcówka produkcji. Albo po prostu wiecie co to może być Za wszelkie sugestie z góry dziękuje. Wiadomo, że lepiej samemu wiedzieć w którym kierunku uderzyć, aby nie narazić się na zbyt duży zarobek mechaników


    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez AlfaRosso ; 01-03-2012 o 14:27

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    353

    Domyślnie

    Więc tak kolego wymień sobie pompę wspomagania i po problemie.Pompa jest zębatkowa i jak się zużyje to zamiast tłoczyć olej to go miele i miesza z powietrzem olej pomieszany z powietrzem zwiększa swoją objętość i dlatego wywala ci go przez zbiornik.Pozdrawiam

  3. #3
    AlfaRosso
    Gość

    Domyślnie

    Dla jasności dodam może, że po dolewce płynu wspomaganie zaczynało wracać. Oczywiście pewnie nie w pełni bo większość płynu nie dostało się do pompy.. jak mniemam. To by miało sens... z tym mieleniem płynu. Tyle, że to nie samo przesączanie się przeż odpowietrzenie, ale po odkreceniu kurka... tryskało nieźle w góre. Także ciśnienie musi być.. więc pompa może ok, tylko z jakiegoś względu płyn zmienił kierunek czy co? Intryguje mnie tylko podobna sytuacja w 159 i instrukcja serwisowa mówiąca o uszkodzeniu tego filtra w zbiorniczku. Więcej o tym tutaj i tutaj. Byłoby chyba najprostsze do usunięcia. Więc chę tą opcje wyeliminować, jakby co.
    Ostatnio edytowane przez AlfaRosso ; 29-02-2012 o 17:58

  4. #4
    czart79
    Gość

    Domyślnie

    czyli co, pompa do wymiany?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Spróbuj odpowietrzyć układ. Wygląda na to, że masz powietrze w układzie i pompa zamiast pompować olej, pompuje olej z powietrzem. Zalej olej na max. w zbiorniczku, uruchom silnik na jakieś 10-15 sekund i wyłącz. Odkręć korek zbiorniczka odczekaj chwilę niech piana opadnie i zobacz, czy coś ubyło. Jeśli tak, dolej i ponownie uruchom silnik na jakieś 10-15 sekund. Jeśli nic nie ubyło, uruchom silnik na jakieś 10-15 sekund, pokręć lekko kierownicą w prawo i w lewo. Podczas kolejnego uruchomienia możesz spróbować pokręcić mocniej kierownicą. Jeśli te zabiegi nie pomogą tj. po kolejnych uruchomieniach poziom oleju w zbiorniczku nie obniża lub nadal występuje intensywne pienienie się a pompa w dalszym ciągu głośno pracuje - musisz szukać innej przyczyny.
    Ostatnio edytowane przez as ; 02-03-2012 o 12:32
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  6. #6
    czart79
    Gość

    Domyślnie

    dosyć rozbudowana instrukcja odpowietrzenia
    W obecnej sytuacji najpierw wymieniłbym pompę wspom. na używaną-sprawną. I dopiero wtedy wziąłby się za odpowietrzanie układu wspomagania (unieść oś przednią/skrętną-> kręcić fajerą spokojnie od lewej do prawej -> pilnować poziom płynu w zbiorniczku),
    Ostatnio edytowane przez czart79 ; 02-03-2012 o 16:51

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Układ powinien odpowietrzyć się sam tyle, że musimy mu trochę pomóc tj. zapewnić olej w zbiorniczku wyrównawczym. Gdybym miał pewność, że Koledze nie rzygnie olejem przy zdemontowanym korku zbiorniczka wyrównawczego sugerowałbym jednorazową dolewkę podczas pracy silnika - tyle, że musiałby robić to dwie osoby. U siebie po dość znacznym wycieku przed pierwszym kilkunastosekundowym rozruchem zalałem prawie pod sam korek i po kilku chwilach zbiorniczek był niemal pusty, bo widać było elementy dna zbiorniczka, który (tak mi się wydaje) składa się z kilku komór. Jeśli odpowietrzenie nie pomoże, przyjrzałbym się zbiorniczkowi wyrównawczemu a w następnej kolejności samej pompie.
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  8. #8
    AlfaRosso
    Gość

    Domyślnie

    Panowie, wróciełm właśnie z jazdy testowej. Wniosek na przyszłość - nie ma co sugerować komuś od razu najgorszej ewentualności i wymiany w ciemno... jednak nie tanich części. Tak jak na logikę biorąc przypuszczałem, bo na samochodach się nie znam... 145 jest moim pierwszym, pompa działa.
    Tak jak Kolega as polecił zrobiłem. Nawet bardziej wszystko w czasie rozkładając, wielokrotnie uruchamiając silnik - początkowo bez jakiegokolwiek kręcenia kierownicą. Ubytki były niewielkie i olej bardzo napowietrzony. Po małych dolewkach zacząłem lekkie ruchy lewo prawo i kolejne pauzy, dolewki. Aż w końcu doszedłem do skrajnych położeń kierownicy. Wycieków przez odpowietrzenie nie zauważyłem.. może delikatne na samym końcu... może sam nadmiar.
    Pompa ucichła, może jeszcze nie do końca, ale już jest satysfakcjonująco. Wspomaganie chodzi lekko Także na logikę biorąc myślę, że przyczyną ostatniego rzygania olejem po dolaniu była sytuacja, w której zanim olej spłynął do pompy i odpowietrzył już zostawał mocno spieniany i wyrzucany na zewnątrz. Tylko wtedy od razu wykonywałem pełen zakres obrotów i chyba w tych skrajnych położeniach układ nie wyrabiał.
    Podsumowując: poszło od pierwszych dolewek do dziś 1l oleju i chyba się unormowało.

    Pozostało pytanie co było przyczyną całego zajścia tj pierwszego dużego wycieku i zapowietrzenia układu??? Myślę, że te ekstremalne temperatury i zgęstnienie oleju. Mógł on też być już kiepskiej jakości. Wydawało mi się, że po zakupie alfy wymieniłem komplet płynów, jednak teraz na rachunkach sprawdzając wychodzi, że do wspomagania nie zmieniłem. Tak jak tamten mechanik mówił i sam dziś zauważyłem... cylindryczne sitko z bardzo drobnej siateczki ma lekkie naderwanie, jest też trochę zalepione osadami. Nie wiem jak same oczka. Może przy zmrożonym oleju opór okazał się zbyt duży i wywaliło go i naderwało siatkę. Nie lata ona jednak luźno jak w opisywanych przypadkach w 159. Czy to naderwanie jest niepokojące?

    Trzeba się teraz zastanowić co dalej z tym fantem zrobić, żeby sytuacja się nie powtórzyła. Może coś doradzicie.. dzięki nowym informacjom Będę też dawał znać jak się sytuacja rozwinie, może kiedyś komuś się przyda. Dziękuje Wam za dotychczasowe wskazówki. Dzięki temu forum nie jesteśmy skazani na ciągłe wydatki na nie koniecznie mądrzejszych od nas speców w zakładach

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał megalanca Zobacz post
    Więc tak kolego wymień sobie pompę wspomagania i po problemie.Pompa jest zębatkowa i jak się zużyje to zamiast tłoczyć olej to go miele i miesza z powietrzem olej pomieszany z powietrzem zwiększa swoją objętość i dlatego wywala ci go przez zbiornik.Pozdrawiam
    Tu masz odpowiedz.Czary nie pomagają.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

Podobne wątki

  1. [156] Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka
    Utworzone przez binio_vfr w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-09-2013, 20:49
  2. Wyciek płynu wspomagania
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-04-2013, 14:47
  3. Wyciek płynu od wspomagania!
    Utworzone przez Maska156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-03-2013, 09:32
  4. Wyciek płynu wspomagania
    Utworzone przez bartimen w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 19:13
  5. Wyciek płynu wspomagania
    Utworzone przez zenek2562 w dziale 166
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory