Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Silniki 1.6

  1. #1
    ziomek659
    Gość

    Lightbulb Silniki 1.6

    Witam, potrzebuje porady odnosnie silnikow benzynowych 1.6 w modelu 147. Z tego co znalazlem w internecie to wystepuja 2 odmiany 105 km (standardowy) i 120km ( twin spark). Szukam Alfy dla siebie, i przegladajac allegro zauwazylem ze kazdy silnik, na zdjeciach czy w opisie aukcjii jest napisane ze to 105 km czy 120 ma napisane z TWINSPARK. Co najdziwniejsze znalazlem tez jedna sztuke 92km chyba kilka zdechlo tych konikow, no ale to szczegol. Wracajac do tematu, chce kupic sobie alfe z tym prostrzym silnikiem 105 km (jedna swieca na cylinder) i chcial bym sie dowiedziec jak w najlatwiejszy sposob odroznic ktory to ktory zwlaszcza ze na zdjeciach wszystkie wygladaja tak samo, a niestety handlarzom nie zawsze mozna wierzyc na slowo. Podobno te 120 konne sa bardziej awaryjne, i gorzej znosza instalacje gazowa, co przy obecnych cenach benzyny jest niestety koniecznoscia. Prosze o pordy na co szczegolnie trzeba zwracac uwage, jak odroznic "na oko" oba silniki, i czy w ogole to auto jest warte polecenia. Domyslam sie ze nie bedzie to mialo kopa jak ferrari, ale na obecna chwile potrzebuje niedrogiego samochodu, a alfa jednak wypada korzysteniej, za ta sama cene mozna miec starszego gorzej wyposazonego i mniej atrakcyjnego focusa.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    Najpierw musisz dowiedzieć się czym różni się wersja 105 konna od 120 konnej. Wcale nie tym, że jeden ma jedną świecę, a drugi dwie świece na cylinder. Oba motory to Twin Spark.
    Różnią się tylko tym, że Wersja 120 konna posiada wariator zmiennych faz rozrządu, który warto wymieniać wraz z rozrządem. Jest on stosunkowo drogi, dlatego "mechanicy" twierdzą, że jest droższy w utrzymaniu.
    Jeśli chodzi o awaryjność, są to identyczne silniki, więc i awaryjność będzie podobna.
    Podsumowując: W porównaniu z 1.6 105, wymiana rozrządu w 1.6 120 wiąże się jedynie z jednorazowym dodatkowym wydatkiem w postaci zakupu wariatora. Reszta to, to samo.
    Co do gazu nie wiem, nie znam się i nie jestem jego fanem.

    Jeśli chodzi o rozróżnienie z zewnątrz, właściwie obu silników nie da się rozróżnić. Układ podzespołów, obudowy itp. są takie same. Najlepiej sprawdzić po VINie.

    Na co zwracać uwagę?
    1. rozrząd wymienić na dobrych podzespołach (w mocniejszej 120 konnej wersji obowiązkowo wymienić wariator),
    2. zalać dobry olej i sumiennie kontrolować jego poziom (TSy lubią wypić troche),
    3. doglądać, głaskać, komplementować - one to lubią
    Ostatnio edytowane przez areyoufine ; 05-04-2012 o 13:02

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    Ja mam LPG w wersji 120 konnej i jestem bardzo zadowolony. Jedyna różnica w budowie to tak jak napisał areyoufine to istnienie wariatora w wersji mocniejszej. Reszta to praktycznie to samo.
    Today we are living our future memories..

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Czy gorzej znoszą gaz? Ja też mam 120KM 1.6 TS + LPG i wszystko działa prawidłowo.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar MarcinPioneer
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Sokołów Podlaski
    Auto
    GIULIETTA 1.4 MA, 147 1.6TS 105KM, BMW E34 525i 24V
    Postów
    196

    Domyślnie

    W wersji 120KM jest 3katalizatory i 3 sondy lambda. W wersji 105Km jest jeden katalizator i 2 sondy lambda. Najłatwiej te silniki właśnie po tym odróżnić.

  6. #6
    ziomek659
    Gość

    Domyślnie

    Zwlaszcza z pielegnowaniem nie bedzie problemu, jestem zwolennikiem zasady Lepiej zapobiegac niz leczyc, wiec jesli czas mi na to pozwoli bede sie staral robic wszystko na bierzaco a co z interwalami olejowymi i paskiem. W necie znalazlem ze serwis zaleca wymiane paska co 120 tys ale czesto bywa ze potrafi sie zerwac przy 50 tys wiec urzytkownicy zalecaja co 40, czy to prawda? z olejem jest tak samo tylko nie pamietam juz dokladnie przebiegow? Podobno zawieszenie tez nie jest zbyt trwale jak na polskie drogi.. ;/

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Pietia
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Ze wsi za odrą, pod Opolem xD
    Auto
    Mia Bella AR 147 1,6TS 01r.
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinPioneer Zobacz post
    W wersji 120KM jest 3katalizatory i 3 sondy lambda. W wersji 105Km jest jeden katalizator i 2 sondy lambda. Najłatwiej te silniki właśnie po tym odróżnić.
    Zaskoczyłeś mnie tym tak samo jak był zaskoczony eper przy sprawdzeniu.
    Jest jeden katalizator i dwie sondy lambda w przypadku 105KM i 120KM


    Olej i filtry co 15000km, rozrząd co 60000km. W wersji 120KM wariator jedni wymieniają przy każdej wymianie rozrządu inni co drugą.
    Ostatnio edytowane przez Pietia ; 06-04-2012 o 06:43

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pietia Zobacz post
    Zaskoczyłeś mnie tym tak samo jak był zaskoczony eper przy sprawdzeniu.
    Jest jeden katalizator i dwie sondy lambda w przypadku 105KM i 120KM
    No właśnie też byłem zaskoczony jak to przeczytałem 1 kat i 2 sondy są - nic tam więcej nie upchnęli
    Ja zmieniam olej i filtry co 10-12 tys.
    Today we are living our future memories..

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    a są 3 sondy i 2 katy
    u mnie obecnie jeden kat i 3 sondy
    nie odbiegając od tematu co do lpg nie ma problemu dobra instalacja około 2.5 tysia musisz policzyć plus dobry gazownik
    co do wariatora w 120 km co drugą wymianę rozrządu spokojnie chyba że klekocze autko jak diesel rozrząd co 60 tysia maks
    olej powyżej połowy stanu
    spalanie lpg u mnie wychodzi od 9.5 bardzo rzadko się zdarza na ogół 11 przy szybszej jeździe w trasie

  10. #10
    walle
    Gość

    Domyślnie

    tak wygląda układ wydechowy 105KM

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	105km.JPG
Wyświetleń:	113
Rozmiar:	17.3 KB
ID:	52193

    a tak 120KM

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	120km.JPG
Wyświetleń:	434
Rozmiar:	18.8 KB
ID:	52194


Podobne wątki

  1. AR 33 silniki
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 08:37
  2. Silniki jtd
    Utworzone przez rustin w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 18:58
  3. [156] silniki TS - ten typ tak ma?
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 08-01-2009, 13:48
  4. Silniki w 155
    Utworzone przez Rosik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-08-2007, 07:16
  5. Silniki
    Utworzone przez zdziba w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-05-2007, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory