Strona 19 z 336 PierwszyPierwszy ... 9101112131415161718192021222324252627282969119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 3355

Temat: Korekty wtrysków

  1. #181
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mercury
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 8v
    Postów
    73

    Domyślnie

    Ja dziś byłem na czyszczeniu JetCleanem i silnik dźwiękowo nawet pracuje lepiej. Poniżej korekty przy wyłączonych odbiornikach. Sądzę że narazie chyba zostawie temat wtryskiwaczy... chyba że jednak radzicie naprawić tą czwórkę.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtryski3.jpg
Wyświetleń:	356
Rozmiar:	88.6 KB
ID:	52604

  2. #182
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    moim zdaniem spokojnie możesz zostawić... kontroluj po prostu co jakiś czas...

  3. #183
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Panowie..czytam ten temat już od dłuższego czasu..ale nikt z Was jeszcze nie zasugerował że złe czasy wtrysku nie koniecznie mają przyczynę w wadliwym wtryskiwaczu.
    Swój problem opisuję w temacie http://www.forum.alfaholicy.org/gt/6...i_glowicy.html.
    Czasy wtrysku ewidentnie świadczyły by o tym że wtryskiwacz na czwartym cylindrze jest uszkodzony , / pierwsze trzy np. -1,5 a czwarty +4,5 / Pozwolę sobie zacytować tamten temat..może ktoś z kolegów podpowie mi jaką ostatecznie powinienem przyjąć strategię
    ,,
    Początkowo myślałem że to wtryskiwacz..wkręciłem z allegro niby po regeneracji na 3 i 4. Trzeci cylinder ok. Ale czwarty w dalszym ciągu leje. Podmieniłem wtryskiwacz z 1 cylindra i założyłem go na czwartym. Przedtem pokazywał idealnie razem z pozostałymi 1-3 ,…a teraz na 4 znowu kosmos.Oczywiście dopisywałem FESem aktualne kody IMMO , sprawdziłem przelewy , itd.Boję się że to wina kompresji / której jeszcze nie mierzyłem / na czwartym cylindrze i związanych z tym poważnych niedogodności i wydatków/ gładź cylindrów , wypalone zawory itd./ .ECU mierzy prędkość kątową wału i jest w stanie określić który z cylindrów nie domaga.Na podstawie tej informacji zwiększa dawkę wtrysku.Oto co na ten temat napisał kol. george11 :
    ,,jednostka sterujaca ECM, mierzy i reguluje czas wtrysku na podstawie spadku obrotów silnika po wtrysnieciu paliwa, załóżmy ze np. 4 cyl ma słabe cisnienie sprezana, po wtrysnieciu nominalnej załozonej dawki obroty silnika spadaja, wiec ECM zwieksza dawke(czas wtrysku) aby silnik nie tracił obrotów, dane te spływaja z czujników na bierzaco i dawka jest zmienna w czasie.
    niektórzy produceci silników stosują tą metode do diagnostyki silnika, oprogramowanie pozwala wtedy wykonac test silnika poprzez odciecie poszczególnych wtryskiwaczy, i na podstawie tego ile potrzeba dodac paliwa innym wtryskiwaczom mozna okreslic sprawnosc poszczególnych cylindrów."
    Dużo na ten temat również tutaj:
    http://www.commonrailforum.pl/wtrysk...ody-t1442.html
    Tak że proponuję zamknąć temat...do rozbiórki silnika można grać w ruletkę.Auto zachowuje się normalnie, nie pali oleju , czasami przydymi na czarno..spalanie w normie .I mimo obaw pewnie skończy się podobnie jak tu .u kol.Pitta 24 .

    Stuki w 1.9 JTDm 16v 136 KM (filmik), co to może być? "
    Proszę o sugestie.. i jednocześnie domyślam się że próba przelewowa jak i pomiar czasów wtrysku nie są jedynym miarodajnym sposobem na sprawdzenie wtryskiwaczy.





    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 10-04-2012 o 22:23

  4. #184
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar acrow
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    SPI
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTDm 16V
    Postów
    138

    Domyślnie

    Witam,
    Podepnę się pod temat z prośbą o zerknięcie na logi z moimi korektami wtrysków. (Silnik 1,9 JTD 16V 140KM - ar 147'03 ).
    Wykonałem 3 pomiary:
    1) zimny silnik wolne obroty
    2) rozgrzany silnik wolne obroty
    3) rozgrzany silnik pomiar przy 2k obrotów


    Dodam, że mam następujące objawy, czasami przy jeździe czy to na 3 czy też wyższy bieg jadąc spokojnie właśnie w okolicach ok 2k obrotów samochodem szarpnie ( obroty nie skaczą w górę jak to ma miejsce przy ślizgającym się sprzęgle ) i samochód jedzie dalej, dodatkowo raz miałem coś takiego ze jadąc na luzie zapalił się check engine i silnik zgasł - pod odczekaniu chwili odpalił normalnie. Natomiast po podłączeniu pod komputer miałem zapisany błąd P0271 - Wtryskiwacz cylindra 4 - wysoki sygnał*. Po wykasowaniu do dziś błąd nie wrócił.



    http://www.piekary.net/~acrow/zimny_wolne.csv


    http://www.piekary.net/~acrow/zagrzany_wolne.csv

    http://www.piekary.net/~acrow/2k_obrotow.csv


    Czy na podstawie tego jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy mam dalej szukać problemu z wtryskami, czy może szukać przyczyny gdzieś indziej ( alfa dostaje też za mało powietrza, ale nie mam pod ręką pomiaru, żeby pokazać )
    Ostatnio edytowane przez acrow ; 11-04-2012 o 07:07

  5. #185
    dareeq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    Zacznij od czyszczenia, EGR i przepustnicy.
    pozdrawiam
    zrobione, klasyfikacja wtrysków również i dalej mam to samo ..... co mogę jeszcze zrobić?

  6. #186
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    acrow czym otworzyc te Toje pliki CSV, czy mozesz wstawic jpg?

  7. #187
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar acrow
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    SPI
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTDm 16V
    Postów
    138

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    acrow czym otworzyc te Toje pliki CSV, czy mozesz wstawic jpg?

    Ok wystawiam w formie screenów

    http://piekary.net/~acrow/FES/zimny_wolne.png

    http://piekary.net/~acrow/FES/zagrzany_wolne.png

    http://piekary.net/~acrow/FES/2k_obrotow.png

  8. #188
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Koledze nie całkiem o to chodziło Pliki można otworzyć w FESie i pokażą się fajne wykresy
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

  9. #189
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał acrow Zobacz post
    mam następujące objawy, czasami przy jeździe czy to na 3 czy też wyższy bieg jadąc spokojnie właśnie w okolicach ok 2k obrotów samochodem szarpnie ( obroty nie skaczą w górę jak to ma miejsce przy ślizgającym się sprzęgle )
    Jeśli chodzi o to szarpnięcie, to przyjrzałbym się przepływomierzowi. Piszesz, że wskazania dot.masy powietrza są lipne. Kumpel w Crosswagonie też miał takie objawy i przepływka poszła do wymiany. Zwrot o 180 stopni jeśli chodzi o dynamikę plus brak tego spadku mocy.

    W plikach poukrywałeś oznaczenia wtrysków. Domyślam się, że idą w kolejności rosnącej od 1-4. W takim wypadku 4 mieści się elegancko w zakładanym przedziale <-1:1>. Stosowałeś jakieś preparaty czyszczące (STP, Shell)?
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  10. #190
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar acrow
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    SPI
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTDm 16V
    Postów
    138

    Domyślnie

    Cytat Napisał Airen Zobacz post
    Koledze nie całkiem o to chodziło Pliki można otworzyć w FESie i pokażą się fajne wykresy
    Nie mam na tym komputerze FES,a , ale mogę zrobić wykresy w Excelu

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    Jeśli chodzi o to szarpnięcie, to przyjrzałbym się przepływomierzowi. Piszesz, że wskazania dot.masy powietrza są lipne. Kumpel w Crosswagonie też miał takie objawy i przepływka poszła do wymiany. Zwrot o 180 stopni jeśli chodzi o dynamikę plus brak tego spadku mocy.

    W plikach poukrywałeś oznaczenia wtrysków. Domyślam się, że idą w kolejności rosnącej od 1-4. W takim wypadku 4 mieści się elegancko w zakładanym przedziale <-1:1>. Stosowałeś jakieś preparaty czyszczące (STP, Shell)?
    W tym arkuszu wtryski idą kolejna - czas, cyl 1, cyl 2, cyl 3, cyl 4, nie nigdy nie stosowałem żadnych preparatów czyszczących.

    Co to przepływki hm, no też to może być jakiś kierunek jak będe mieć okazje to przełożę od znajomego z tego samego modelu auta /silnika, jednak chodzi mi po głowie jeszcze regulator ciśnienia paliwa, tylko pytanie czy wtedy korekty na wtryskach nie powinny prezentować się zupełnie inaczej ?

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory