Witam,
na samym początku zaznaczam ze przeczytałem chyba wszystkie możliwe posty związane z moim problemem.
Problem jest bardzo podobny jak u większość użytkowników AR 1.9JTD
Około 3500-4000 zapala się Check, brak mocy.
Po zejściu silnika na niskie obroty Check Gaśnie i turbo znowu żyje (bez gaszenia silnika, wystarczy ze podczas jazdy wduszę zprzęgło)
Wykonane czynności:
Wyczyściłem i zaślepiłem EGR
Wyczyszczony czujnik doładowania
Wyczyściłem zawór sterujący łopatkami turbiny
Zmieniłem wężyki od zaworu
Generalnie bez zmian:-/
Turbo założone nowe jakieś 14 miesięcy temu
Wskazówką może być fakt iż po odpaleniu silnika słychać delikatny gwizd z okolic turbiny, po zdjęciu wtyczki z zaworu, cięgno z gruszki wraca do pozycji wyjściowej i gwizd ustaje.
Kiedy zasysam ustami powietrze z wężyka od gruszki cięgno pracuje.