Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Luz na mechaniźmie różnicowym - 4HP20

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    alfa romeo 166 3.0V6 Pb+LPG
    Postów
    63

    Domyślnie Luz na mechaniźmie różnicowym - 4HP20

    Witam. Przymierzam się do wymiany przegubu wewnętrznego i zauważylem, że mam luz na mechanizmie różnicowym i teraz moje pytanie czy da się to zniwelować bez sciągania skrzyni i jeśli tak to w jaki sposób???

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...y_wew_jtd.html


    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...y_2_4_jtd.html


    2.4 jtd widziałem ze byłaby możliwosć wyciągnięcia mechanizmu na stół ale chyba lepiej wyciągnąć całą skrzynię. u Ciebie 3.0 chyba innego wyjścia miec nie bedziesz.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    alfa romeo 166 3.0V6 Pb+LPG
    Postów
    63

    Domyślnie

    Dzięki kolego za linki i nie pocieszyłeś mnie niestety.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 166 2,4 JTD CF3
    Postów
    37

    Domyślnie

    Ja Cię pocieszę mam to samo u mnie w 2.4jtd cf3 jest luz na wewnętrznym przegubie po lewej stronie i podobno też jest luz przy skrzyni
    przy zmianie prędkości/biegów mam jednorazowe stuknięcie
    chciałbym podpytać czy skupić się tylko na tym przegubie czy wymienić całą półoś? znalazłem całą półoś za około 600 pln firma metelli - jakieś opinie?
    odnośnie tego samego przegubu to wystarczy że sprawdzę po nr. VIN czy muszę rozebrać część - z tego co zrozumiałem są 2/3 rodzaje - coś polecacie?
    w podobnych wątkach piszą też o łożysku w mechanizmie różnicowym - czy wtedy trzeba rozebrać skrzynie?
    pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    igrom pisałem Ci juz że najpierw sprawdz stan wieloklinu na półosi od str przegubu wew. Jak bedzie OK to kup tylko przegub w "autoskelp24" kupisz go za 168 zł z upustem 10% dla członków forum. Jest to kompletny przegub z gumami i opaskami.

    Co do mechnizmu różnicowego to najlepiej wyciągnąć skrzynie na stół i go rozebrać. Ale to beda spore koszty jeśli chodzi o jego naprawę.

    Dlatego ja posłuchałem DamianaS i założyłem tylko nowe przguby wew plus wymiana poduszek skrzyni i wibracje ustały. <Mechanizm dalej ma luzy i jest to pyknięcie to zmienie biegu ale póki nie cieknie z mechanimu to go nie ruszam . ( chyba że sprzęgło padnie to wtedy przy jednym wyciąganiu skrzyni)

Podobne wątki

  1. Przekładka 4HP20 z 3.0 do 2.5
    Utworzone przez Chyzioslaff w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-11-2021, 20:49
  2. Problem z przednią półosią i mechanizmem różnicowym
    Utworzone przez Tom166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-12-2017, 18:12
  3. 4HP20 olej
    Utworzone przez Artur75 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2016, 22:33
  4. 4HP20 - zmiana na manuala
    Utworzone przez Lord1988_rr w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 21:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory