Strona 43 z 52 PierwszyPierwszy ... 3334353637383940414243444546474849505152 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 421 do 430 z 519

Temat: Falowanie przy toczeniu i dojeżdzaniu do świateł bliższe rozwiązaniu

  1. #421
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziulek61 Zobacz post
    sterowników w alfach się nie dotykają
    nie wiem jaki trzeba miec sprzęt, żeby co kolwiek zrobić w sterowniku ABSu
    jeżeli padl jakis układ scalony to na moje oko jest to nie wymienialne i nie naprawialne
    cała "płytka" składa się z układów połączonych nie ścieżkami, ale baaaardzo cienkimi drucikami
    a wszystko na koniec zalali "żelem"
    jak ktoś rozbieral ECU to wie o czym mówię
    skoro odpięcie zasilania ABS, nie daje nic, to dla mnie sterownik jest ok, bo nie przerabia żadnych sygnałów itp tylko przesyła je dalej do prędkosciomierza i ECU w takim stanie jaki dostaje z czujników, dlatego też pomaga odpięcie wtyczki, czy nawet samego kabelka

  2. #422
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    nie wiem jaki trzeba miec sprzęt, żeby co kolwiek zrobić w sterowniku ABSu
    jeżeli padl jakis układ scalony to na moje oko jest to nie wymienialne i nie naprawialne
    cała "płytka" składa się z układów połączonych nie ścieżkami, ale baaaardzo cienkimi drucikami
    a wszystko na koniec zalali "żelem"
    jak ktoś rozbieral ECU to wie o czym mówię
    skoro odpięcie zasilania ABS, nie daje nic, to dla mnie sterownik jest ok, bo nie przerabia żadnych sygnałów itp tylko przesyła je dalej do prędkosciomierza i ECU w takim stanie jaki dostaje z czujników, dlatego też pomaga odpięcie wtyczki, czy nawet samego kabelka
    Fizyczna naprawa masz racje nic tam nie może się popsuć ewentualnie spalić, ale i to będąc zalane w żelu naprawiają (wymieniają uszkodzony/spalony element)
    Jest jeszcze forma uszkodzenia która polega na ponownym wbiciu oprogramowania do sterownika... (może tam ma błędy)

    P.S nie padł koledze nigdy windows na sprawnym komputerze stacjonarnym czy przenośnym...? (Bo to chyba najlepsza forma porównania)

  3. #423
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jezeli jest opcja z flashem do sterowika ABS to na pewno ktos to robi bo caly swiat elektroniki podrecznej jest zbudowany na pamieci flash,komorki etc wiec skoro do ECU silnika sie dogrywa cos innego to ABS nie powinien byc odmienny tylko czy na takie sprawy jest popyt i ktos sie tym zajmuje.
    Wg mnie nie ma sie co tam zepsuc bez widocznej/odczuwalnej fizycznie awarii tegoz systemu

  4. #424
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    kolejna firma zajmująca się wszystkim http://www.vayer.pl/abs.html

  5. #425
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    nic nie piszę o oprogramowaniu, bo nie podpięty sterownik pod zasilanie nie działa
    próbował kolega uruchomić padającego windowsa bez zasilania kompa
    ten brak zasilania a jednak występujące falowanie, sugeruje że sterownik nie ma żadnego wpływu na falowanie, chyba że słabo przewodzi sygnał z czujników do prędkościomierza, ale styki czyszczone i tak nie naprawiają niczego

    ---------- Post added at 12:34 ---------- Previous post was at 10:08 ----------

    albo czujniki w kołach, albo prędkościomierz (który np pada, powodując żarzenie pozycyjnych z tyłu, rzadko ale jednak) ale to bym odrzucił bo ja już kiedyś wymieniałem zegary na sport pack, albo ECU nie radzi sobie z przetwarzaniem prawidłowych sygnałów
    takie jest moje zdanie
    ale!
    kiedy nawet sygnał jest ok, ECU go idealnie otrzymuje, ale wysyła sygnał podczas jazdy do np silniczka krokowego czy wtrysków to te elementy mogą mieć chwilowe problemy
    a kiedy nie dostaje sygnału (odłączenie ABS), to podczas jazdy nie wysyła tych sygnałów do ww podzespołów i jedzie np w trybie serwisowym
    też tak może być
    niestety nasza wiedza o elektronice samochodowej jest słaba i trzeba to sobie powiedzieć
    do tego, na forum albo nie ma nikogo kto zna się aż tak na tym wszystkim, albo tą wiedzę ktoś ukrywa, ale po co?? nic z tego nie ma, oprócz tego że wymieniamy wszystko co się da, nawet sprawne podzespoły na sprawne
    w całym tym falowaniu ja stawiam na ECU, czujniki w kołach, przepustnicę z silniczkiem (tego nikt i pewnie nigdy nie wymienił na nowe) lub/i odmę
    ruszając śrubką na przepustnicy, można zaobserwować zwiększenie lub zmniejszenie falowania - ALE TEJ ŚRUBKI NIE WOLNO RUSZAĆ BO SIĘ JEJ JUŻ NIE USTAWI W POZYCJI JAKIEJ WYJECHAŁO Z FABRYKI
    tak samo odma, rozciągając sprężynkę w zaworku lub ją skracając jest identyczny efekt, mniej lub bardziej faluje
    ....
    i najważniejsze ! opadające obroty występują tylko w 156 i do 2001r włącznie (chyba że ktoś się ukrywa )
    podstawowa różnica między 156 a 147 to np ECU i przepustnica
    co więcej ? nie mam pojęcia
    może komuś się chce porównać takie rzeczy jak ABS, czujniki ABS (wątpię że się różnią ale może jednak...) itd....

  6. #426
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    nic nie piszę o oprogramowaniu, bo nie podpięty sterownik pod zasilanie nie działa
    próbował kolega uruchomić padającego windowsa bez zasilania kompa
    ten brak zasilania a jednak występujące falowanie, sugeruje że sterownik nie ma żadnego wpływu na falowanie, chyba że słabo przewodzi sygnał z czujników do prędkościomierza, ale styki czyszczone i tak nie naprawiają niczego

    ---------- Post added at 12:34 ---------- Previous post was at 10:08 ----------

    albo czujniki w kołach, albo prędkościomierz (który np pada, powodując żarzenie pozycyjnych z tyłu, rzadko ale jednak) ale to bym odrzucił bo ja już kiedyś wymieniałem zegary na sport pack, albo ECU nie radzi sobie z przetwarzaniem prawidłowych sygnałów
    takie jest moje zdanie
    ale!
    kiedy nawet sygnał jest ok, ECU go idealnie otrzymuje, ale wysyła sygnał podczas jazdy do np silniczka krokowego czy wtrysków to te elementy mogą mieć chwilowe problemy
    a kiedy nie dostaje sygnału (odłączenie ABS), to podczas jazdy nie wysyła tych sygnałów do ww podzespołów i jedzie np w trybie serwisowym
    też tak może być
    niestety nasza wiedza o elektronice samochodowej jest słaba i trzeba to sobie powiedzieć
    do tego, na forum albo nie ma nikogo kto zna się aż tak na tym wszystkim, albo tą wiedzę ktoś ukrywa, ale po co?? nic z tego nie ma, oprócz tego że wymieniamy wszystko co się da, nawet sprawne podzespoły na sprawne
    w całym tym falowaniu ja stawiam na ECU, czujniki w kołach, przepustnicę z silniczkiem (tego nikt i pewnie nigdy nie wymienił na nowe) lub/i odmę
    ruszając śrubką na przepustnicy, można zaobserwować zwiększenie lub zmniejszenie falowania - ALE TEJ ŚRUBKI NIE WOLNO RUSZAĆ BO SIĘ JEJ JUŻ NIE USTAWI W POZYCJI JAKIEJ WYJECHAŁO Z FABRYKI
    tak samo odma, rozciągając sprężynkę w zaworku lub ją skracając jest identyczny efekt, mniej lub bardziej faluje
    ....
    i najważniejsze ! opadające obroty występują tylko w 156 i do 2001r włącznie (chyba że ktoś się ukrywa )
    podstawowa różnica między 156 a 147 to np ECU i przepustnica
    co więcej ? nie mam pojęcia
    może komuś się chce porównać takie rzeczy jak ABS, czujniki ABS (wątpię że się różnią ale może jednak...) itd....
    Mylisz się jeżeli myślisz że nikt nie wymieniał ECU, przepustnicy, krokowego na nowe...
    Sam tydzień temu wymieniłem ECU na nówkę nigdy nie uruchamianą w żadnym aucie i wymiana nic nie dała...
    Nie podłączałem kabla ani nie robiłem adaptacji ani resetu auto samo się ustawiło...

  7. #427
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    słuchaj, ja tu sie nie chce z nikim kłócić, napisałem co myślę, nawet dużo napisałem
    fakt pomyliłem się, ale też nie napisałem że na 100% nikt tego nie wymieniał

  8. #428
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Panowie Ja napiszę tak, bo niektórzy powracają do starych rzeczy. Uważam że nie ma mowy o żadnym trybie serwisowym kiedy jest odpięty ABS, po prostu silnik chodzi jak by auto stało na postoju bo ECU nie wie że auto jedzie i tyle. Serwisowy jak dla mnie załącza się kiedy jedziemy bez przepływki albo bez sondy, tu tylko przykład.

    Kolejna sprawa jest taka że w garażu mam karton części wymienionych oraz to że prawie wszyscy w tym temacie również wymienili już pół samochodu. Nie ma co drążyć dalej zaworka, krokowego czy przepustnicy, bo począwszy od kolektora ssącego, nowy zaworek odmy, przepustnice, dwa krokowe i cały pozostały dolot mam nowy a i tak falowanie pozostało. Od krokowego można się odczepić i nie jest to jego wina, a świadczy to sytuacja w której po odpięciu wiązki ABS krokowy raptem pracuje normalnie, więc jak może być to dalej problem krokowego. Jeśli nie szkoda komuś czasu to nie bronie dalej motać się w silniczkach krokowych i zaworkach odmy. NA marginesie, u mnie trzpień zaworka odmy też był lekko wyślizgany, ale nie miał wpływu na falowanie, bo wyślizgana jest tylko główka trzpienia, natomiast u jego podstawy i tak domyka się szczelnie.

    Kolega Ziulek pomógł rozwiązać problem i przypomnę że napisał tak:

    problem pojawił się niedługo przed zapaleniem kontrolek ABS-u i ręcznego
    Kolega Kiepas także potwierdzał że odłączając kabelek od ABSu falowanie ustawało. Natomiast u mnie odcięcie kabelka nic nie pomogło przy zegarach, no ale tak czy inaczej odłączając wiązkę ABS falowanie zanika i u mnie, więc są powody do szczęścia bo to już bardzo duży krok w tym temacie i powinniśmy się skupić na tym, takie jest moje zdanie.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #429
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    to teraz znaczy sie co , szukamy i montujemy centralke z modelu po 2001,jesli pasuje

  10. #430
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Aha i przypomniało mi się coś istotnego w tej sprawie, co może dodatkowo wskazywać na sterownik ABS. Od czasu do czasu bez powodu mi także zapala się kontrolka od ABS. Idę podpiąć się kompem pod ABS.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

Podobne wątki

  1. Falowanie przy 2-2,5 tyś obrotów w 16v JTDm
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-06-2011, 06:49
  2. [155] Falowanie obrotów przy odpalaniu.
    Utworzone przez jedrekDSK w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-11-2010, 12:26
  3. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  4. [146] gaśnie przy dojeżdzaniu do skrzyzowania, pali się kontrolka wtrusku
    Utworzone przez komar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-03-2009, 22:53
  5. [156] 1500 rpm przy toczeniu ?
    Utworzone przez Marcin_AR w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory