Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 70

Temat: Zgasła i nie chce odpalić

  1. #51
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Jeżeli awaria miała miejsce podczas pracy silnika na wolnych obrotach, to korbowody raczej nie ucierpiały. Do kosztów doliczyć musisz jeszcze uszczelkę pod głowicę i ew. uszczelniacze wałków rozrządu. A z mechanikiem się targuj, bo jest z czego

  2. #52
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    no tak uszczelke pod głowice też a jak wygląda sprawa z olejem ? wymieniać czy nie bo ten co mam to ma przejechane 3 tysiące i szczerze mówiąc wolałbym go przepuścić przez jakieś drognoziarniste sitko albo membrane i wlać spowrotem tylko filtr oleju wymienić

  3. #53
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Przy zdejmowaniu głowicy wleje się nieco płynu chłodniczego. Lepiej dolicz nowy olej. Decyzja moim zdaniem raczej dobra, bo przynajmniej będziesz wiedział co masz.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  4. #54
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    Cytat Napisał black1233 Zobacz post
    Panowie więc po chłodnej kalkulacji mając na względzie to że musze jak narazie czymś jeździć zanim zmienie auto. wydaje mi się iż remont silnika wyjdzie mnie taniej niż przekładka drugiego a mianowicie drugi silnik w granicach 1500- 2000 zł plus cena za przekładke, więc tak czy inaczej wychodzi ponad 2 tysiące . z racji tego ze nie mam tej rolki to nie mogę ani nic zareklamować ani kłucić sie że była źle wkręcona. teraz co do remontu w zależnośći od tego co jest spier... ( mam nadzieje że jak najmniej bo silnik był wtedy na biegu jałowym a nie na obrotach ) no więc gość mi krzyczy za robocizne 800 zł ale napewno starguje jeszcze 100-150 zł , dalej licząc w najgorszym przypadku 16 zaworów licząć po 20 zł 16 uszczelniaczy po 20 , remont głowicy 300 zł ewentaulnie korbowody jeżeli są pokrzywione i nowa rolka z paskiem 150 zł czyli 2 x 320 + 300 + 150 +800 = 1890 zł .. ... teraz powiedzcie mi panowie co jeszcze mogę doliczyć albo na co szczególnie zwrócić uwage przy takiej zabawie
    16 zaworów po około 20zł, uszczelka pod głowice 60zł, uszczelniacze zaworowe ok. 30zł kpl, rolka z paskiem 150zł, olej+filtr 150zł, płyn chłodniczy 50zł =760zł a reszta to już robota głowicy (wymiana i dotarcie zaworów) i składanie silnika okolo 500zł

    ---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:27 ----------

    dobrze byłoby gdyby ktoś mądry ci sprawdził czy albo ile zaworów ucierpiało, napewno bedzie ślad odbicia na tłokach.... bo może nie trzeba wszystkich wymieniać? i pare zł w kieszeni zostaje

  5. #55
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    16 zaworów to najczarniejszy scenariusz , liczę że uszkodziło się troszke mniej

  6. #56
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    rozmawiałem z innym mechanikiem o remoncie tego silnika i on wziąłby 500 zł z tym że do ustawiania wałków rozrządu używa jakiegoś urządzenia do ustawiania GMP pierwszego tłoka , bez blokad wałków. Czy tak może być , czy lepiej nie ?

  7. #57
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Do ustawienia TS potrzeba czujnika zegarowego do ustawienia GMP tłoka 1. cylindra i blokad na wałki - mechaniów bez blokad nie polecam.
    Jeśli masz nowy olej to go spuść przed naprawą, a filtr zostaw.
    I patrz mechanikom na ręce, bądź obecny przy rozbieraniu silnika.

  8. #58
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    no właśnie on ma czujnik zegarowy do ustawienia GMP 1 tłoka ale bez blokad. a to że nie polecasz to jedno ale czy to jest dopuszczalne ?

    ---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 21:20 ----------

    ciekawe jak mam mu ptrzeć na ręce jak on to będzie robił w godzinach pracy a ja jakby nie patrzył też wtedy jestem w pracy...

  9. #59
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Weź urlop, jeśli możesz, na czas rozkręcania silnika - 1 dzień w wystarczy - to Ci się opłaci, bo nikt nie wciśnie Ci kitu, że trzeba robić to, czego nie trzeba robić.
    Bez blokad nie ma możliwości ustawienia rozrządu w TS z wariatem.
    Nie ufaj tym mechanikom, którzy robią znaki flamastrem, zamiast używania blokad.
    Unikaj mechaników, którzy nie mają pojęcia o TS i gadają głupoty, że potrafią ustawić rozrząd bez blokad.
    Skorzystaj z usług tylko takiego warsztatu, który robi TS-y i ma o nich pojęcie.

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Tak jak wyżej - szukaj mechanika z blokadami, bo rozrządu w TS-ie bez blokad nie sposób ustawić prawidłowo. Może podpowiedz fachmanowi, żeby wypożyczył blokady.

Podobne wątki

  1. [159] Zgasła rozgrzana i nie chce odpalić....
    Utworzone przez quba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2016, 19:53
  2. Zgasła nie chce odpalić... Alfa 156
    Utworzone przez Stachu2422 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-10-2014, 22:16
  3. Odpaliła i po 2s zgasła i nie chce odpalić (2.4 JTDm)
    Utworzone przez masteros w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-02-2014, 19:57
  4. [146] Zgasła i nie chce odpalić :(
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-10-2010, 16:09
  5. [155] Zgasła i nie chce odpalić.
    Utworzone przez laska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-08-2008, 06:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory