Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Kąty pochylenia kół przednich

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    Rozumiem jakbym założył wahacze górne firmy typu "Fast" (nikogo nie urażając), ale wahacze TRW powinny trzymać parametry bez żadnego ale. Póki co wymienię poduszki amortyzatorów, bo po ostatnim wpadnięciu w dziurę prawą stroną, coś mi się tłucze w prawym przodzie, a na niczym nie ma luzu (wahacz dolny, górny, łącznik stabilizatora, drążek, końcówka) więc za dużo winnych już tam nie ma. Dźwięk podobny do obijającego się z tyłu stabilizatora (oczywiście mam do niego nowe gumy tylko ta robota mi się nie widzi). Na wymianę amorów i sprężyn póki co nie mogę sobie pozwolić, bo jestem świeżo po wymianie magla. Na wiosnę do 18-stek spróbuję założyć krótsze springi i zobaczę czy coś się wtedy zmieni.
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    a sanki nie są trafione?przesunięte? w końcu dolny wahacz je do nich przymocowany. w poznaniu jest firma która mierzy budę od dołu laserem .Miałem taki problem z clio . po wymianie sanek problem znikną .

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    Gdyby sanki były uszkodzone to wartości kątów nie byłyby prawie tak samo odległe z dwóch stron od wzorca.
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    Ja mam krótsze sprężyny eibacha -30. Zjadało mi opony jak kupiłem auto, wymieniłem wachacze góra i dół jakieś dwa lata temu i dalej zjada opony. Amory wymieniałem pół roku temu na kayaby. Na lato mam orginalne koła od alfy 17cali 225/45. O dziwo na zimówkach orginalnych stalowych kołach 16cali rozmar 195 na coś tam jest o.k. Drugi sezon na nich śmigam i nie widzę żeby coś ścinało. Też się zastanawiam jak ugryźć ten temat.

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego skopek, faktycznie kąty pochylenia kół z przodu są konstrukcyjnie ustalone i brak jest regulacji, ja by dokładnie ustalić kąty z obu stron zastosowałem dopasowane (odpowiednio skrócone) tulejki dystansowe przy mocowaniu whacza dolnego z przodu. Tulejki te skróciłem o 2 mm (na tyle można było) i podkładkami zostały ustalone dokładne kąty pochylenia kół z przodu. W moim przypadku ten zabieg skorygował pochylenie o 25'. Oczywiście potem trzeba ustawić prawidłową rozbieżność kół przednich na 2mm +/- 1mm.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 01-03-2012 o 08:31

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    Jest to jakiś sposób lecz mnie bardziej zastanawia przyczyna złych kątów.
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    Po wymianie sprężyn na eibach -30 mm zero różnicy. Wymieniłem opony z przodu i pojawiło się charakterystyczne buczenie bieżnika zwłaszcza przy hamowaniu (pewnie ze względu na złe kąty pochylenia). Nadal nie mam pojęcia co z tym zrobić i ewentualnie które wahacze nie trzymają parametrów
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

Podobne wątki

  1. Kąty nachylenia kół
    Utworzone przez danyielek w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-11-2014, 18:03
  2. Kąty kół tył
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 11:05
  3. [159] Kąty nachylenia kól
    Utworzone przez porterneon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2013, 23:18
  4. Kąty AR 147
    Utworzone przez Gopcio w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 17:38
  5. KĄty z przodu
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 13:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory