Tyle, że te 3 tys. obrotów jest na szóstce. Więc po prostu trzeba by jechać WOLNOOOOOOOOO...
Tyle, że te 3 tys. obrotów jest na szóstce. Więc po prostu trzeba by jechać WOLNOOOOOOOOO...
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Panowie i Panie - co z tymi opiniami odnoście skrzyni?
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
gdzie jest "kasownik" Moderator (nie wymienię z nazwy!), który kasuje wpisy niezgodne z tematem?hehehehhee
ja chciałbym sie dowiedzieć o TCT, bo jak widać są rózne opinie. gazety też nie rozpisują się w ochach i achacho tej skrzyni..... nie ma jak obiektywne osądy forumowiczów...
pozdro
Ostatnio edytowane przez adadzio ; 12-04-2012 o 10:27 Powód: Regulamin Forum
Nie potwierdzam negatywnych opini. Wszystko zależy kto na co się nastawia. Szmery. Slychać bardzo delikatne przy wyłączonym radiu i jeździe w korku, robot ma dużo pracy 1-2-1-luz, ale trzeba sie naprawde wsłuchać, dodatkowo benzyna jest bardzo cicha na niskich obrotach, myślę że w dieslu nic by nie było słychać bo zagłusza to praca silnika. Jazda właśnie w korku nie jest tak płynna jak w klasycznym automacie, odczucia są takie jak w manualu gdyż wynika to z bezpośredniego przeniesienia napędu i suchych sprzęgieł. Tyle w tym temacie. Biegi zmieniane bardzo szybko, płynnie a przy mocniejszym ciśnięciu nawet bym powiedział tak szybko, że aż brutalnie (uczucie jak w super sportowym aucie). Co do jazdy na codzien. W n skrzynia ustawiona na komfort i oszczedzanie paliwa, wbija szybko kolejne biegi, jeśli zaczyna się jechać ze stałą prędkością odrazu wrzuca 6 bieg i obroty spadają do 1500. Co do kick downu to sprobujcie wyobrazić sobie sytuację jedziecie relaksowani 50 km/h i nagle małżonka rozkazuje wam nagle zredukować na dwójkę i wcisnąć gaz na maxa. Nawet jesli macie zamiar wyprzedzic to sie wczesniej do tego przygotowujecie mentalnie i technicznie redukujac na 5. Dodatkowo taka redukcja w tct czy w innej podobnej skrzyni oznacza że skrzynia musi wbić bieg który jest albo nie przygotowany albo co gorsze na tym samym sprzęgle (mysle, że dlatego VW zastosował 7 bieg szczególnie dla benzyny) Poza tym podczas dynamicznej jazdy po miescie nikt nie wrzuca 6 przy 50 na godzine. I tym właśnie różni się tryb d rzadko wbija 6 przy miejskich prędkosciach, i prawie za każdym razem wciśnięcie gazu wiąże się z redukcją o jeden bieg aby przyśpieszyć. Tak naprawdę największą różnice stanowi przyzwyczajenie się do operowania gazem. W klasycznych automatach praca skrzyni/przyśpieszenie związane jest poziomem wciśnięcia pedału gazu. W alfie duży wpływ na prace skrzyni ma szybkość z jaką wciśniemy gaz, im gwałtowniej wciśniemy gaz tym biegi zmieniają się szybciej/brutalniej oraz przy wyższych obrotach. Osobiście wolałbym aby praca skrzyni biegów była nie powiązana z trybem Dna/ zmieniana odzielnie gdyż są sytuacje w których preferowałbym ustawienie D z trybem pracy skrzyni ja w N. No ale to maly minus. Co do porównana do DSG. 6 biegowa ma mokre sprzęgła więc działa płynniej przy małych prędkosciach. Dodatkowo łączona z dieslem więc jakieś odgłosy podczas pracy są zagłuszane przez klekot na niskich obrotach. W 7 biegowej Dsg, która jest stosowana głównie w benzynach też narzekają na lekkie hałasowanie w trakcie pracy. W audi tak samo w wielu testach stronic narzekają na trochę nerwową prace przy niższych prędkościach. Na koniec dodam, że tryb manualny z manetkami działa super idealnie,a i dopiero po przejechaniu 10 tys nauczyłem się wpełni rozumieć/operować TcT (zazwyczaj w innych autach z automatami było to około 2tys.) no ale tu trzeba bylo ujarzmic trochę nawyki z poprzednich samochodów. Mam nadzieje że coś ktoś z tego zrozumie. Ach Tct ma inne przełożenia więc przy 120 km/h mam tylko 2400 obrotów (około 500 mniej niż manual) co pozytywnie wpływa na hałas i spalanie.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Mój brat ma Julke z TCT. Co prawda zrobiłem na niej ledwo kilkadziesiąt km, ale jestem zachwycony tą skrzynią. Brat z resztą też. Jeździłem również z DSG, też niewielki dystans, bardzo mi się podoba ta skrzynia i jednak TCT lepsze wrażenie zostawiła.
Nie dopatrzyłem się tego co kolega wyżej napisał, przede wszystkim zwróciłem uwagę na płynną zmianę biegów, zero szarpnięć.
Żadnych problemów z tą skrzynią brat nie ma, alfa też ma przejechane ok 3500.
Ostatnio edytowane przez mat09 ; 11-04-2012 o 14:30
Jezdzilem zastepcza Julka i Mito TCT....
Julka byla prawie nowiutka wiec wszystko jeszcze chodzilo perfekcyjnie, natomiast mito juz mialo nabite troszke km ale.....cos pieknego![]()
Byl tylko jeden minus: dosc spory halas w jezdzie w korku czyli 1-luz-1-luz pozatym nie bawil mnie pelen automat w obu przypadkach, najwieksza zabawe sprawialy klapki za kierownicanie bylo tak nudno a czulem sie jak w F1
A co do spalania to nie wiem jak trzeba szalec by nabic 15 l/100..... musialo byc bardzo ostro![]()
Ostatnio edytowane przez Jabolek ; 15-04-2012 o 01:39
Cześć wszystkim.
To mój pierwszy post. Jestem od niedawna tj. maja posiadaczem wersji o której mowa w temacie. Wypowiem się na temat spalania, że 15l nie jest takie trudne do osiągnięcia. Aktualnie mam przejechane około 1700km. Jeżdżąc dość spokojnie osiągam spalanie ~12-13l. Nie uważam by było małe, mając wcześniej focusa wyglądało to podobnie, a nim jeździłem raczej 0101 ;-). Odnośnie dziwnych dźwięków to faktycznie gdy były ciepłe dni i jechałem w korku pełzającym to po zatrzymaniu auta trzymając hamulec i po jego odpuszczeniu słyszałem coś jak "zgrzyt". Brzmi to jak ocieranie się o siebie jakichś elementów. Póki co zrobiło się chłodniej i dźwięk "zniknął", więc ciężko mi ocenić co to mogło być. Jak się powtórzy to podjadę do serwisu może namierzą.
Co do informacji o skrzyni TCT. Też szukałem jakichkolwiek informacji na jej temat, niestety niewiele znalazłem, więc na podstawie tego co przeczytałem zdecydowałem się na jej wybór.
Jazda:
- sama jazda daje masę frajdy przyśpieszenie w sprincie do np. 100 to jeden "ciąg", praktycznie nie czuć żadnych szarpnięć, biegi zmieniają się na tyle płynnie i szybko oraz bez żadnych dziwnych dźwięków..... że aż trochę nudno
- jazda w korku to czysta przyjemność, w końcu mi nie drętwieje noga... (między innymi dlatego nie wybrałem QV..)
- jeżdżę głównie w trybie N:
- reakcja na gaz trochę uśpiona
- jakiekolwiek żwawsze reakcje można uzyskać wciskając w podłogę wiadomy pedał, po tej operacji kickdown (najczęściej) i jazda, można tu odczuć w pierwszych kilometrach jazdy pewien dyskomfort (jak by opóźnienie) reakcji
- po przejechaniu pierwszych 600km odniosłem wrażenie, że zaczynam się uczyć jak jeździć tak jak bym chciał w trybie N
- zauważyłem, że dopiero po tym dystansie "jako tako" umiem sprawnie operować zakresem "wciśnięcia" pedału gazu by osiągnąć dynamikę która mnie interesuje i nie za wysokie obroty.. (pedał gazu delikatnie mocniej wciśnięty wtedy kręci obroty pod 3-4krpm, tu zależy od stopnia wciśnięcia..)
- na początku mocno irytujące było to, że jak tylko stabilizowałem prędkość, pyk .. 6 bieg.. i podczas próby zmiany pasu i dociśnięciu (mała luka) automat łapał rebus na 1-2s po czym dopiero robił kickdown. Każdy kto takie coś zaobserwuje musi się nauczyć jeździć automatem.. takie tam słowo na niedziele ;-)
- reakcja w trybie sekwencyjnym jest bardzo szybka (jak dla mnie) po samym "kliku" około 0.2-0.3s
- tryb D:
- pierwsze co chciałem przetestować to launchcontrol, działa i to zaaaajeeee.....cie ;-) ważne jest by poza hamulcem na światłach docisnąć na maksa gaz inaczej efekt nie będzie tak spektakularny
- tu spalanie to hm.. przy pełnym bucie i resecie średniego spalania wartości wychodziły poza 18-20l na 100, nie wiem czy to jest ok, czy nie... może to kwestia świeżości auta
- reakcja na gaz natychmiastowa (co prawda elektronika to elektronika, ale jednak jest lepiej niż w N)
- jazda w mieście na D trochę mi nie pasuje, ponieważ czasem automat próbuje być nazbyt dynamiczny i pomimo delikatnego muskania gazu przeciąga bieg pod czerwone pole
- co innego jest spod "pól startowych" ;-) tam przeciąganie pod czerwone jest fajne, choć ostatnio dostałem baty od jakiegoś pana w bmw, ale było miło
- tryb A:
- nie używałem, nie wiem
Spalanie:
- miasto:
- praktycznie bez limitu zależy kto jak jeździ, u mnie średnio jak pisałem, głównie N 11-13 (maks to chyba 12.8)
- przy delikatnej jeździ 11-12, nie wiem może delikatniej nie umiem..
- trasa:
- 7-8l (100-120)
- 9-10 jak jedziemy słuszniej.. (test przy 160-180)
- mieszanie to nie wiem.. rzadko jeżdżę nie zwracam uwagi
Pozdrawiam,
buczo
DSG jest na rynku już od kilku ładnych lat, więc wszystkie bolączki wieku dziecięcego ma za sobą (a z tego co czytałem na forach było ich niemało). Niestety zawsze jest tak, że ktoś musi zapłacić frycowe za testowanie nowości, a TCT taką zdecydowanie jest. Co do spalana, jeżeli chce się zejśc do wartości zbliżonych do katalogowych polecam pojeździć wg wskazówek zmiany biegów z komputera pokładowego. Każdego na początku wkurza to ciągle zalecanie trzymania się wysokich biegów, ale dla spalania to MA SENS. Jeżeli natomiast ktoś oczekuje, że będzie Alfę cisnął a ta nie będzie dużo palić to znaczy się .... że nie miał wcześniej Alfy lub nie powinien jej mieć![]()