Strona 11 z 19 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516171819 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 187

Temat: Byla sobie Alfa ....

  1. #101
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Witajcie ponownie!
    Jesli wydawalo wam sie, ze przestane was meczyc i moja historia bedzie miala swoj final i szczesliwe zakonczenie to musze was rozczarowac. Otoz nie!
    Oto ciag dalszy moich przygod.
    Tak wiec auto odebralem i jak pisalem ogladnalem je przez 20 min i wszystko bylo OK. I dalej podtrzymuje swoje zdanie, ktore zreszta nawet Cinek potwierdzi, ze auto zostalo zrobione calkiem niezle. Jest pare mankamentow ale sa na prawde niewielkie i praktycznie niewidoczne. Gdzie zatem problem?
    We wtorek umowilem sie z Cinkiem na hamowania auta. Po wjezdzie na rolki Marcin stwierdzil, ze auto dziwnie ciagnie w prawo i ze pierwszy raz mu sie cos takiego zdarza. Po dokladnym rekonesansie (mnie zreszta tez to sie nie do konca podobalo) i porownaniu z jego Alfa ewidentnie bylo widac, ze pochylenie przednich kol jest za duze - zwlaszcza lewego kola.
    Po powrocie do Krakowa pojechalem od razu do firmy, ktora mierzy geometrie i umowilem sie na nastepny dzien.
    To co sie potem dzialo spowodowalo, ze zrobilo mi sie cieplo (w zalaczeniu wydruk) Badanie stwierdzilo, ze poza zbieznoscia przodu, zaden z parametrow geometrii zawieszenia nie jest w normie! Dodatkowo lewe kolo ma inny kat pochylenia zwrotnicy niz prawy (efekt uderzenia w kraweznik - rys. nizej o co chodzi). Z tylu zaden parametr nie jest tak jak byc powinien, a z przodu to juz masakra - pochylenie (to ktore tak bylo widac) jest o 1 stopien za duze.
    Tak wiec wyszlo na to, ze auto ma kompletnie poprzestawiane podwozie.
    Niewiele myslac pojechalem do Viamotu i pokazalem im wydruk z badania. Im chyba tez zrobilo sie cieplo bo przez 10 min pracownik rozmawial z kierownikiem co w tym przypadku zrobic. Kazal zostawic auto i powiedzial, ze zadzwoni pod koniec dnia. Faktycznie zadzwonil i … odnioslem wrazenie, ze wiedza iz jest problem ale nie do konca chca sie przyznac, ze zawalili.
    Powiedzieli, ze no faktycznie ale cos tam poprzestawiali i ustawili, ze juz jest lepiej. Ja na to, ze dobrze wiemy obaj iz przedniego zawieszenia nie da sie ustawic bo pochylenia nie da sie regulowac. Na to oni, ze ewentualnie moze cos bedzie do wymiany ale dadza znac bo musza dostac od Fiata procedure ustawiania zawieszenia (oczywiscie bzdura bo taka procedura jest w eLearn - ktory musza miec).
    Wiec ja powiedzialem, ze moga czekac ale musza zrobic auto tak, ze ma sie miescic w normach producenta i ze jak mi go oddadza to ja i tak sprawdze czy wszystko jest OK. Na tym rozmowa sie zakonczyla i czekam co powiedza.
    Generalnie wyglada mi to tak, ze doklanie mieli swiadomosc, ze auto jest przestawione ale wazniejsza byla kasa za naprawe (bo w koncu niemala) Chyba nie sadzili, ze to wykryje i sprawdze bo auto faktycznie jezdzi bez najmniejszych problemow (prosto i stabilnie) tyle ze:
    - pochylenie przednich kol powoduje, ze po roku bede mial zdarta wewn. strone opon
    - tyl jest przestawiony tak, ze auto w prawym skrecie zachowuje sie inaczej niz w lewym (inne zbieznosci prawego i lewego kola) Oczywiscie nie jak jade 30 na godzina ale przy wyzszych predkosciach juz to delikatnie czuc
    Nie jestem zwolennikiem teroii spiskowych ale cos mi sie wydaje, ze geometria tylu zostala specjalnie przestawiona po to aby auto na prostej jechalo idealnie. Bo jesli postawic go na rolkach gdzie tylko przednie kola sa w ruchu to … skreca w prawo
    Dodatkowo dzis znow pojawil sie problem. Okazuje sie, ze PZU zaplacilo juz kase za naprawe w zwiazku z tym chyba (bo jeszcze nie jestem pewnien) uznalo sprawe za zamknieta i teraz wszystko w rekach Viamotu. Czekam zatem co bedzie dalej ale sprawa wyglada na coraz bardziej zagmatwana.
    I powiedzcie mi jak tu mozna komus ufac i sie nie denerwowac ….
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa-159_zbieznosc.jpg
Wyświetleń:	138
Rozmiar:	56.6 KB
ID:	59025 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Caster_20angle.jpg
Wyświetleń:	949
Rozmiar:	15.1 KB
ID:	59026
    Ostatnio edytowane przez oops2k ; 12-06-2012 o 12:39

  2. #102
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Dla ubezpieczyciela sprawa jest faktycznie zamknięta, teraz stroną dla Ciebie jest ta, mało powiedzieć, partacka firma. Prawdę mówiąc nie wiem co bym zrobił w tej sytuacja, ale pewnie podałbym dziadów do sądu z powództwa cywilnego z paragrafu nie tylko o nienależyte wykonaniu usługi, ale o narażeniu klienta na realne niebezpieczeństwo - po takiej usłudze naprawiający nie ma prawa oddać w ręce użytkownika samochodu z takimi usterkami, mającymi bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Teraz jak zwykle pozostaje pytanie... co dalej, bo skoro geometrii, bez ingerencji w płytę nie da się ustawić, to co, będą od nowa ją ciągnąć? - włos się na głowie jeży

  3. #103
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Zobaczymy co bedzie. Dodatkowo sprawe komplikuje fakt, ze auto jest nie moje tylko leasingu wiec ja do konca strona nie jestem
    Co do ubezpieczyciela to tez nie byl mi w stanie powiedziec czy sprawa zamknieta bo u nich tez jest cos takiego jak reklamacja wiec moze jeszcze oni cos beda w stanie zrobic. Pani powiedziala, ze ich rzeczoznawca byl i wycenial szkode. I jesli tego nie zauwazyl (nie chcial, nie umial) to tez jest ich problem bo chyba powinien sprawdzic geometrie przed naprawa.
    Generalnie jestem na siebie wsciekly, ze pojechalem dopiero w srode na badanie (auto odebralem w piatek wieczorem) ale wczesniej nie mialem czasu.
    A co do naciagania to nie mozna tego zrobic - producent nie przewiduje takiego typu napraw wiec jesli to zrobia, auto, ktore ma pol roku automatycznie straci gwarancje. A nawet jesli beda chcieli to powiem im, zeby sie wypchali - mnie takie cos nie interesuje.
    Wiec generalnie pat na calej linii
    Ostatnio edytowane przez oops2k ; 12-06-2012 o 12:15

  4. #104
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    W takiej sytuacji trzeba auto wziąć na płytę i pomierzyć, żeby było wiadomo gdzie leży przyczyna, a dopiero potem brać się za ustawianie geometrii.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #105
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Ja o tym wiem, ty o tym wiesz i pewnie Viamot tez. Ale jak widac cos ich zaslepilo ... i tego nie zrobili. Bo wiedz, ze jesli auto trzeba naciagac na plycie to taka naprawa jest wg producenta i PZU niemozliwa i od razu robi sie szkode calkowita.
    Moze byc jeszcze tak, ze do wymiany bylo sporo elementow zawieszenia ale jesli daliby je do wyceny to bylaby rowniez szkoda calkowita. A to strata dla nich ...
    Ostatnio edytowane przez oops2k ; 12-06-2012 o 12:46

  6. #106
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Piotrków
    Auto
    AR 159 1,9 jtdm 2007/ 187,8 KM - 417 Nm
    Postów
    187

    Domyślnie

    Generlanie temat cieżki, dobrze by było jak by temat wrócił do Viamot a z Viamot do PZU, z roszczeniem o źle wycenioną szkodę, pytanie gdzie leży kompetencja bo jak Viamot został wynajęty przez PZU to on odpowiada za to w całości, jak Viamot miał umowę naprawy pojazdu zgodnie z ocenionym przez eksperta zakresem to odpowiada kiepski rzeczoznawca PZU, ciekawe.

  7. #107
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Byc moze uda sie wlasnie tak zrobic bo chyba kasa jeszcze nie wyszła do nich. Ale to bede wiedzial jutro.
    Dzis byłem bo dzwonili, ze wszystko jest OK i moge odebrac auto ale to co mi pokazali (wydruk z ICH pomiaru geometrii) wola o pomstę do nieba. Oni maja mnie po prostu za idiotę!
    Fakt, ze tył ustawili i mieści sie w normie ale przod jak byl przestawiony i rozczlapany tak jest. I co najgorsze to wpieraja mi, ze przecież wszystko jest OK bo lewe nie różni sie od prawego!!!
    Ale na moje trzykrotne stwierdzenie, ze problemem nie jest różnica miedzy kołami, a to, ze kąty nie są w normie goscie odpuscili.
    Na razie czekam na jakies mityczne dane z Fiata, bo moze teraz są inne wytyczne i inne kąty niz u nich
    Normalnie masakra - chca na sile przekonać mnie, ze auto jest dobre.

  8. #108
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    pokaż parametry bo mogą mieć faktycznie rację - auto nie jest nowe, sprężyny mogły już trochę "przysiąść" więc jeśli dużej różnicy nie ma to ok.

  9. #109
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    pokaż parametry bo mogą mieć faktycznie rację - auto nie jest nowe, sprężyny mogły już trochę "przysiąść" więc jeśli dużej różnicy nie ma to ok.
    Kpisz, prawda? Auto ma jakiś śmieszny przebieg i bodajże niecały rok eksploatacji i miały mu przysiąść sprężyny, przy czym lewa bardziej niż prawa???
    Problem jest gdzie indziej... Jest duża szansa, że Viamot na siłę chciał zrobić naprawę, bo na naprawie zarobili conajmniej 40% tego, co zapłaciło PZU. Gdyby stwierdzono przestawione elementy mocujące zawieszenie - wtedy taka naprawa zaczyna być nieopłacalna i jest szkoda całkowita, wobec czego nie ma zarobku. Kasa w grę wchodziła spora - więc do szkody całkowitej nie dopuszczono. Teraz trzeba naprawę reklamować aż do skutku - jeżeli samochód nie jest w stanie osiągnąć po regulacjach geometrii wymaganej przez producenta, to naprawa jest wykonana źle - mają to poprawić. I teraz tak - moim zdaniem zupełnie w d... powinieneś mieć to, co twierdzi Viamot. Oni robili wycenę naprawy i oni świadomie podjęli się tej naprawy - tak więc skoro auto według nich nadawało się do przywrócenia do stanu sprzed wypadku - to to ma być zrobione i koniec. Jeżeli dali ciała z procedurą naprawy - to ich problem.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #110
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Jak auto ma 9000km przebiegu i pól roku to ma tak wygladac?
    Wyniki pomiarow masz pare postów wyżej. A poza tym zobacz jak wyglada kat pochylenia i wyprzedzenia zwrotnicy. Nie dość, ze poza norma to jeszcze nierówno na obu osiach. Tak ma byc wg ciebie?
    A jak przysiadly sprezyny to niech wymienia na gwarancji. Tyle, ze to nie to.

    Tomek - masz 100% racji. Tak pewnie cała historia wyglada. Skusili sie na kase (cała naprawa kosztowała PZU 50 tys. netto) więc nie chcieli takiej kasy odpuścić robiąc szkode całkowita.
    Wydawało im sie, ze tego po prostu nie znajdę bo auto po naprawie jeździ prosto. Ale odpuszczac nie zamierzam i maja auto doprowadzić do stanu gdzie wszystko bedzie w normie.
    Ostatnio edytowane przez oops2k ; 12-06-2012 o 23:14

Podobne wątki

  1. Była sobie alfa
    Utworzone przez Dominik w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 15:41
  2. Alfa 156 Faluje sobie i co to może być???
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-06-2011, 22:24
  3. Gdzie ta Czesc bylA
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-05-2010, 16:57
  4. Byla sobie klima:(!!!
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 20:42
  5. moja alfa byla chora
    Utworzone przez gregor23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-06-2007, 13:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory