Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Przebicie na cewce jaka przyczyna?

  1. #11
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    A wiec dobralem sie do swiec "tylnych" Wszystkie dobrze wypalone, w gniazdach sucho. Z tylnych cewek slychac było przebicie, gumki oslaniające popękane. Czasami bylo czuć ze silnik zarzuci i chcialem to wyeliminowac. Ale do rzeczy. Przełozyłem cewki z gniazd 1,2,3 do 4,5,6 odpalam auto i chodzi jak czołg, pracuje na 5 cylindrów. Czyli winowajca jest gdzies z przodu. Wyjmuje pierwszą z lewej , podmieniam na nową używaną i silnik wraca do zdowia W miedzy czasie poizolowalem przewody dochodzace do cewek. A teraz pytanie: co może powodować lekkie szarpniecie przy dodaniu gazu z dolnych obrotów (700 ) na 2 biegu ? czy to wina cewek ?

  2. #12
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,530

    Domyślnie

    Ze starości
    A poważnie one nie padają aż tak często to dość marginalna usterka w V 24 v
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    cewka żyje do 200-220 tys max później zaczną padać po kolei ... chcesz zrobić to dobrze i tanio to kup 3 cewki i wymień je na głowicy od ściany grodziowej bo tam jest taki dostęp że lepiej to zrobić od razu ...

    a z przodu to jest banał na 15 min roboty ...

    włożysz cewki tylne i po odpaleniu jeśli nadal będzie nim rzucało to zdejmij pokrywę cewek i zdejmuj po kolei na odpalonym silniku przewody z cewek ... jeśli po zdjęciu przewodu z danej cewki nie zmienia się akustycznie praca silnika znaczy że ta cewka jest trafiona ... dobra cewka odpięta z wtyczki daje słyszalne wypadanie zapłonów...

    najczęściej niestety lecą cewki od grodzi bo tam jest wyższa temperatura ...

    jeśli nie chcesz kupować 3 cewek i wrzucać na tył tylko chcesz zdiagnozować która konkretnie tylna cewka jest wywalona to jest jeszcze taka sztuczka że na pracującym silniku wypinasz po kolei wtyczki tylnych wtrysków efekt akustyczny tożsamy z wypięciem wtyczki cewki ...

  4. #14
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    i jak dalej postępować ?
    wskazane jest żeby rezystancja dla wszystkich była taka sama ...
    to teraz .. bo elektronikiem nie jestem ... czy wartość oporu im większa tym cewka gorsza czy im mniejszy wynik w OHM tym cewka gorsza ...

    to ciekawy sposób sprawdzenia który chętnie przetestuję u siebie ...
    do tej pory znałem tylko mój tzw zero jedynkowy ... działa - nie działa ...

  6. #16
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Jak postępować? Wymieniać na sprawną

  7. #17
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Ale jakie wlasciwosci ma sprawna cewka? Wracając do moich kłopotów. Wczoraj tak jak pisalem zamienilem tył z przodem i podmienilem podejrzaną cewkę. Efekt chwilowy dobry. Dzis po odpaleniu znowu wypadaja zapłony. Co jest? Zamieniam miejscami 2 "stare" cewki , nastapila poprawa ale tylko chwilowa. Magik od gazu rozpina po kolei wtryski gazowe aby wyczuć gdzie nie ma różnicy w pracy cylindra. Jest diagnoza. Walnieta ta co wczoraj kupiłem "nową". Jade do goscia i mowie ze musze wymienić ta wczorajsza na dobrą. Wymieniamy, auto chodzi równiutko. Gośc mówił cos zeby sprawdzić elektryke bo ona moze powodować awarie cewek. Na razie jest ok ale może miał racje? Rozumiem ze to chodzi o tą okrągłą kostkę tylko jakie powinny być wartosci dobre? I jeszcze raz ponawiam pytanie czy silnik 3.0 V6 24V może szarpnąc (przymulić)przy minimalnych obrotach (700) przyspieszając z drugiego biegu?

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    co do sprawdzenia cewek, to powinno się je sprawdzać pod wysokim napięciem tak jak np. rezystancję izolacji kabli, sam pomiar oporu cewki nie wystrczy, bo ona może mieć przebicie przy wyższym napięciu

    a nie masz kolego problemów z innymi elementami elektryczno-elektronicznymi w samochodzie???

    zajmuję się bardziej elektryką niesamochodową i elektroniką i po głębokim zastanowieniu przychodzi mi do głowy tylko jeden pomysł, może twój regulator napięcia na alternatorze coś krzaczy, może na przykład obejrzenie przebiegu napięcia na oscyloskopie pokaże jakieś anomalie, np. składową zmienną w napięciu stałym
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  9. #19
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Problemow elektrycznych raczej nie ma. Wszystko działa ale... no wlasnie. Nie wiem jak teraz po wymianie cewki ale wczesniej na postoju przy wlaczonym podswietleniu licznika widac bylo na wolnych obrotach ze slabiej podswietla licznik po dodaniu gazu rozjasniał sie. Działo sie to nie zawsze ale działo. Druga sprawa wycieraczki raz machają szybko (nie mowie o czestotliwosci) a czasem powoli jak by akumulator siadał.Teraz patrzylem i wycieraczki machają szybko. Co zauważylem jeszcze po wymianie cewki. Auto po wcisnieciu sprzegła wraca na 700 obr a wczesniej wracal na 500 i podnosil do 700. Przy jechaniu na biegu 3-4 i puszczeniu gazu wytracamy predkosc ( to normalne) auto czasami szarpnelo ciezko to okreslic ale jak by dotknelo sie hamulca , po wymianie cewki plynnie wytraca predkosc. Aha i sprawdzalem przy ledwo toczacych sie kolach 2 bieg 700 obr i po dodaniu gazu plynnie przyspiesza, wczesniej potrafil szarpnąć i zamulić.Generalnie dobre cewki jak widze to podstawa. Musze sprawdzic ten regulator napiecia zeby nie narobil jakis problemów...

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    feecle
    ale mi odpowiedziałeś ... :-)

    pytam inaczej
    hipotetycznie robię pomiar i podaję hipotetyczne wyniki

    wyniki:
    1 0,57 Ohm
    2 0,6 Ohm
    3 0,59 Ohm
    4 0,72 Ohm
    5 0,61 Ohm
    6 0,2 Ohm

    Które cewki są wywalone ?

Podobne wątki

  1. [159] Błąd p0091 - jaka przyczyna
    Utworzone przez dudu$ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 100
    Ostatni post / autor: 28-11-2022, 09:15
  2. Problem z odpalaniem. Jaka przyczyna?
    Utworzone przez perek16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2014, 12:28
  3. Jaka przyczyna ? ECMF + 5 błędów
    Utworzone przez Marcin888444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 22:56
  4. Migające światła - jaka przyczyna??
    Utworzone przez romski w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-08-2009, 14:32
  5. [155] 1.8 16v jaka przyczyna
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2008, 10:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory