Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Drgania kierownicy

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Z tego co wiem to zniekształcenie tarczy może powodować szybka zmiana temperatury samej tarczy, czyli wjechanie w wodę zaraz po ostrym hamowaniu

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    @yoozef rozumiem że tłoczki i prowadnice klocków sprawdziłeś czy coś nie jest zapieczone, bo wtedy tarcze będą się krzywić pod wpływem nierównomiernego nacisku.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Ja generalnie spokojnie jeździłem, nie heblowałem zbytnio, poza tym te tarcze chyba nie tak łatwo zabić nawet ostrym traktowaniem.

    @danus: Wymieniał znajomy mechanik, cholera go wie czy wszystko posprawdzał... A jak to zweryfikować, jakie będą objawy zapieczonego tłoczka? Wreszcie jakiś trop.
    Dżizas, jak skończę z tym autem to normalnie chyba warsztat otworzę .

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Angry

    Cześć,

    u mnie wygląda to tak że powyżej 90 zaczyna całą budą telepać
    Nie mam pojęcia co jest przyczyną - opony nowe, geometria sprawdzona. Felgi proste, wyważenie sprawdzone w ubiegłym tygodniu.
    Jestem właśnie na urlopie i w takim stanie przetelepałem się przez cały kraj
    Wcześniej tego nie zauważyłem bo kręcę się raczej po mieście, więc nie było okazji...

    Macie jakieś pomysly, sugestie?
    Ostatnio edytowane przez piotr_c ; 15-07-2012 o 12:12
    było: MiTo - jeździ nią młoda Alfisti
    AR 166 - takich już teraz nie robią...
    AR 146 1.6 bokser - najlepsza alfa jaką jeździłem

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    @danus77: Jak tu zajrzysz to daj znać jak z tymi tłoczkami sprawdzać to się za to zabiorę. W życiu nie zaglądałem do tych hamulców, zawsze robił to mechanik, ale najwyższy czas.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    @danus77: Jak tu zajrzysz to daj znać jak z tymi tłoczkami sprawdzać to się za to zabiorę. W życiu nie zaglądałem do tych hamulców, zawsze robił to mechanik, ale najwyższy czas.
    Nowe tarcze nie są już tak dobre jak kiedyś, nawet brembo, proce postarzania przeważnie jest za krotki, jak jeździłem 164 to też kupiłem nowe markowe tarcze i po 400 km zaczęły bić tak jak poprzednie, delikatne przetoczenie załatwiło sprawę definitywnie, niestety w dzisiejszych czasach nawet markowe części produkowane są po taniości, sprawdź zaciski, ale jest duża szansa, że są ok
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Oki, tylko jak je sprawdzić . Zdejmuję koło i co, muszę zdjąć klocek i tarczę czy da się jakoś mniej pracochłonnie? I na co tam patrzeć, jak te tłoczki mają wyglądać?

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ogólnie to trzeba:
    1. zdjąć koło... a wcześniej je odkręcić i podnieść auto.... sorki ale nie mogłem się oprzeć...
    2. Dobrać się do zacisku hamulcowego.
    3. Jako że masz brembo, to wyjąć klocki i przy okazji zobaczyć, czy poruszają się w miarę luźno na boki, ale bez stuków góra-dół.
    4. Teraz potrzeba pomocy drugiej osoby. Ty patrzysz na tłoczki, a druga osoba bardzo delikatnie wciska pedał hamulca i oceniasz czy równo wychodzą.
    5. Jak już będziesz miał zdjęte koło to możesz sprawdzić bicie tarczy, robiąc prowizoryczny czujnik zegarowy z listewki przystawionej do tarczy.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr_c Zobacz post
    Cześć,

    u mnie wygląda to tak że powyżej 90 zaczyna całą budą telepać
    Nie mam pojęcia co jest przyczyną - opony nowe, geometria sprawdzona. Felgi proste, wyważenie sprawdzone w ubiegłym tygodniu.
    Jestem właśnie na urlopie i w takim stanie przetelepałem się przez cały kraj
    Wcześniej tego nie zauważyłem bo kręcę się raczej po mieście, więc nie było okazji...

    Macie jakieś pomysly, sugestie?
    pomysły, podpowiedzi?!?
    było: MiTo - jeździ nią młoda Alfisti
    AR 166 - takich już teraz nie robią...
    AR 146 1.6 bokser - najlepsza alfa jaką jeździłem

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Niestety do sprawdzenia ponownie koła (opony, wyważenie), bo to sie potrafi przestawić po kilku kilometrach. Być może odważnik się odkleił.
    Jeśli podczas jazdy i wyczuwalnego już bicia naciśniesz delikatnie na hamulec i wyczujesz pulsowanie pedału to niestety do roboty tarcze hamulcowe (przetoczenie jeśli się jeszcze da lub wymiana).
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. drgania kierownicy,pomocy
    Utworzone przez ŁukaszALFAlow w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-03-2013, 13:38
  2. Drgania kierownicy
    Utworzone przez moni.g25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-11-2012, 13:20
  3. Drgania kierownicy
    Utworzone przez arczi444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-07-2012, 14:30
  4. Drgania kierownicy
    Utworzone przez pawlitoooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-06-2009, 06:39
  5. [164] Drgania kierownicy
    Utworzone przez zawigrze w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-03-2009, 13:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory