Z tego co wiem to zniekształcenie tarczy może powodować szybka zmiana temperatury samej tarczy, czyli wjechanie w wodę zaraz po ostrym hamowaniu
@yoozef rozumiem że tłoczki i prowadnice klocków sprawdziłeś czy coś nie jest zapieczone, bo wtedy tarcze będą się krzywić pod wpływem nierównomiernego nacisku.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Ja generalnie spokojnie jeździłem, nie heblowałem zbytnio, poza tym te tarcze chyba nie tak łatwo zabić nawet ostrym traktowaniem.
@danus: Wymieniał znajomy mechanik, cholera go wie czy wszystko posprawdzał... A jak to zweryfikować, jakie będą objawy zapieczonego tłoczka? Wreszcie jakiś trop.
Dżizas, jak skończę z tym autem to normalnie chyba warsztat otworzę.
Cześć,
u mnie wygląda to tak że powyżej 90 zaczyna całą budą telepać
Nie mam pojęcia co jest przyczyną - opony nowe, geometria sprawdzona. Felgi proste, wyważenie sprawdzone w ubiegłym tygodniu.
Jestem właśnie na urlopie i w takim stanie przetelepałem się przez cały kraj
Wcześniej tego nie zauważyłem bo kręcę się raczej po mieście, więc nie było okazji...
Macie jakieś pomysly, sugestie?
Ostatnio edytowane przez piotr_c ; 15-07-2012 o 12:12
było: MiTo - jeździ nią młoda Alfisti
AR 166 - takich już teraz nie robią...
AR 146 1.6 bokser - najlepsza alfa jaką jeździłem
@danus77: Jak tu zajrzysz to daj znać jak z tymi tłoczkami sprawdzać to się za to zabiorę. W życiu nie zaglądałem do tych hamulców, zawsze robił to mechanik, ale najwyższy czas.
Nowe tarcze nie są już tak dobre jak kiedyś, nawet brembo, proce postarzania przeważnie jest za krotki, jak jeździłem 164 to też kupiłem nowe markowe tarcze i po 400 km zaczęły bić tak jak poprzednie, delikatne przetoczenie załatwiło sprawę definitywnie, niestety w dzisiejszych czasach nawet markowe części produkowane są po taniości, sprawdź zaciski, ale jest duża szansa, że są ok
Oki, tylko jak je sprawdzić. Zdejmuję koło i co, muszę zdjąć klocek i tarczę czy da się jakoś mniej pracochłonnie? I na co tam patrzeć, jak te tłoczki mają wyglądać?
Ogólnie to trzeba:
1. zdjąć koło...a wcześniej je odkręcić i podnieść auto.... sorki ale nie mogłem się oprzeć...
2. Dobrać się do zacisku hamulcowego.
3. Jako że masz brembo, to wyjąć klocki i przy okazji zobaczyć, czy poruszają się w miarę luźno na boki, ale bez stuków góra-dół.
4. Teraz potrzeba pomocy drugiej osoby. Ty patrzysz na tłoczki, a druga osoba bardzo delikatnie wciska pedał hamulca i oceniasz czy równo wychodzą.
5. Jak już będziesz miał zdjęte koło to możesz sprawdzić bicie tarczy, robiąc prowizoryczny czujnik zegarowy z listewki przystawionej do tarczy.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Niestety do sprawdzenia ponownie koła (opony, wyważenie), bo to sie potrafi przestawić po kilku kilometrach. Być może odważnik się odkleił.
Jeśli podczas jazdy i wyczuwalnego już bicia naciśniesz delikatnie na hamulec i wyczujesz pulsowanie pedału to niestety do roboty tarcze hamulcowe (przetoczenie jeśli się jeszcze da lub wymiana).
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77