Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Ponowny spadek mocy(inny powód?)?

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Jak one idą w 147 nie bardzo się orientuję. U mnie gumowe pękały bardzo często. W końcu kupiłem na allegro, silikonowe fi 5mm.

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar Nitro
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Była AR 147 1,9 jtdM 16v 140km, Jest 159 2.4 JTDm Q4
    Postów
    186

    Domyślnie

    o takie coś tobie chodzi ?
    http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-alfa-147-156-1-9-jtd-16v-i2489768234.html

    http://allegro.pl/przewod-cisnieniow...489768819.html

    jaka średnica najlepsza? mniejsza czy wieksza troche ?

    jak miałeś dziurawy taki wężyk to też samochód był zamulony jak u mnie ?czy tylko u ciebie sie objawiało trzęsawką silnika przy gaszeniu ?
    Ostatnio edytowane przez Nitro ; 23-07-2012 o 21:27

  3. #13
    Daniel36
    Gość

    Domyślnie

    Przyczyn może być wiele: układ zasilania paliwem (np. zanieczyszczony filtr paliwa), zbyt niskie ciśnienie doładowania (zapieczone łopatki kierownicy turbosprężarki)?

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nitro Zobacz post
    jak miałeś dziurawy taki wężyk to też samochód był zamulony jak u mnie ?czy tylko u ciebie sie objawiało trzęsawką silnika przy gaszeniu ?
    gorsze przyśpieszenie, większy lag, telepanie budą przy gaszeniu

    Wężyki od fmic_pl 5mm, bo takie najbardziej u mnie pasowały, nie wiem jak jest w 147. Trzeba zlokalizować stare gumowe, zdemontować, pomierzyć ich długości i grubości wszystkich króćców (wybrałem taką średnicę wężyka, żeby była mniejsza o 1mm od najgrubszego króćca; a na cieńszych używałem trytek). Do gruszki turbo dochodzi jeden wężyk- z tego co pamiętam, jest na widoku.

    Cytat Napisał Daniel36 Zobacz post
    Przyczyn może być wiele: układ zasilania paliwem (np. zanieczyszczony filtr paliwa), zbyt niskie ciśnienie doładowania (zapieczone łopatki kierownicy turbosprężarki)?
    Zawsze stawiasz najdroższe, najtrudniejsze hipotezy?
    Ostatnio edytowane przez mac!ek ; 24-07-2012 o 06:05

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nitro Zobacz post
    i pojawiły się nowe problemy po wymianie i czyszczeniu :
    -jak gasze silnik to tak jakby opadał albo się trząsł a nie tak jak wczesniej poprostu wyłączał i tyle ( nie jest to przyjemne i na pewno nie normalne)
    ...
    przyznam że z nawału innych obowiązków zapomniałem całkowicie o czujniku ciśnienia żeby sprawdzili ...sprawdze na dniach ten czujnik ale ..komp by nie pokazał jak w aso fiata podłączali że coś z nim nie tak ?logów nie mam jeszcze bo czekam na kabel

    1. Klapa gasząca. To ta jakby przepustnica w kolektorze. Zaraz przy EGR. Pewno jak było grzebane z EGR-em, to coś zostało tam naruszone i klapa nie zamyka sie przy gaszeniu. Lub oczywiście nie domyka się.

    2. Czujnik wyjdzie w logach. Ale jeśli jest nawet uszkodzony lub zabrudzony i podaje złe wartości ale będące w zakresie jego pracy, to ECU nie zakwalifikuje tego jako błędu. Weź go po prostu odkręć i wyczyść, to banalnie proste.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #16
    Użytkownik Ogier Avatar Nitro
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Była AR 147 1,9 jtdM 16v 140km, Jest 159 2.4 JTDm Q4
    Postów
    186

    Domyślnie

    [QUOTE=@sdero;928270]1. Klapa gasząca. To ta jakby przepustnica w kolektorze. Zaraz przy EGR. Pewno jak było grzebane z EGR-em, to coś zostało tam naruszone i klapa nie zamyka sie przy gaszeniu. Lub oczywiście nie domyka się.


    jutro zobacze co mechanik ktory wymienial turbo powie i co znajdzie ... mowil ze obchodzil sie bardzo delikatnie z czyszczeniem choc twoje zalozenie mysle ze moze byc rowniez prawdziwe tym bardziej ze jak chcial ten nagar i sadze usunac to musial zapewne robic to jakims narzędziem ,
    choc tak sie zastanawiajac mogl przy okazji wymiany rury od turbo przyczynic sie do znalezienia winowajcy a mianowicie dziurawych/popękanych przewodow podcisnienia jak kolega wyzej napisal bo ten sam objaw jak gasilem silnik tyle ze mniejszy mialem jak stara rura od turbo byla dziurawa i moze jak zakladal nowa to zruszyl i powiekszyl dziure w tych przewodach.
    dzis mialem okazje troche dluzej po miescie pojezdzic i momentami moc wracala na pierwszych 3 biegach
    (super uczucie wracalo na chwile)a jak wrzucilem na 4 i wcisnalem do konca pedal to przy 80km dlugo myslal zanim przyspieszyl

    ok, dosyc gdybania z mojej strony ...zobaczymy po jutrzejszych ogledzinach przewodow , kolektora i czyszczeniu czujnika . oby na tym sie skonczylo bo tragicznie sie czuje wiedzac ze mam tyle koni pod maska a jezdzi jakby mial 80

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Mógł po prostu wpaść jakiś syf i ustawić klapę w jakiejś pozycji. Lub po prostu, nie wiem jak się nazywa ta podpora ją podnosząca (nastawnik ?) trzyma klapę cały czas w pozycji otwartej(nie zamyka jej przy gaszeniu). Będzie szarpało podczas gaszenia, a jak stoi w poprzek, to zaburzy przelot powietrza. Weź sięgnij do niej ręką i poruszaj. Jej końcówka wystaje z prawej strony dolotu zaraz przy łączeniu z gumową rurą. A może gość jak składał, to jej nie podłączył ? I goni, a dla tego raz jest dobrze, a raz gorzej ? Lepiej jakbyś to zrobił sam

    Prawdę mówiąc nie spotkałem się aby nieszczelność wpływała na gaszenie. Ale nie mówię nie. Człowiek się uczy całe życie
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 24-07-2012 o 19:33
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Mechanik źle założył metalową podkładkę uszczelniająca korpus klapy gaszącej (prawidłowe jest tylko jedno ustawienie kątowe) i blokuje ona całkowite zamknięcie klapy powodując wibracje podczas gaszenia.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Mechanik źle założył metalową podkładkę uszczelniająca korpus klapy gaszącej
    Musiałby być wyjątkowym talentem.

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Musiałby być wyjątkowym talentem.
    No wyyyyjątkowym
    Kurcze ale nie dało by mu do myślenia, że coś wystaje i śruby nie chcą się wkręcić ?
    Ale już różne przypadki widziałem, więc i tutaj nie wykluczam.

    P.S... uszczelkę głowicy założoną odwrotnie. Woda poszła do kanału olejowego.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 25-07-2012 o 11:01
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Spadek mocy 2.5 V6
    Utworzone przez Morbob w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 18-07-2014, 08:31
  2. spadek mocy??
    Utworzone przez viking865 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-09-2010, 16:01
  3. [146] Spadek mocy jtd
    Utworzone przez zhyperpl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 09:32
  4. [145] spadek mocy
    Utworzone przez gump3334 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2010, 12:50
  5. spadek mocy
    Utworzone przez rashitmc w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-04-2010, 19:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory