a ten wskaźnik to dokładnie pokazuje ? chyba muszę fesa podlaczyc by looknac temp dokładna bo mi zawsze sie zatrzymuje przed 90st 1mm albo 2mm a czasem 3 albo 4.
a ten wskaźnik to dokładnie pokazuje ? chyba muszę fesa podlaczyc by looknac temp dokładna bo mi zawsze sie zatrzymuje przed 90st 1mm albo 2mm a czasem 3 albo 4.
Jestem właśnie po jej wymianie, chciałem to zrobić bez zdejmowania zderzaka i.. to była najgorsza robota, którą robiłem przy aucie;/ Ale po ciężkim boju się udało. A oto jak prezentuje się stare valeo:
I jak to mogło chłodzić wodę:p Nie dość, że przecieki to jeszcze rozsypane połączenia między kanałami (one mają chyba jakąś nazwę, ale za chiny ludowe nie mogę sobie teraz przypomnieć:p). Nowa chłodnica Nissens, którą włożyłem ma radiator skonstruowany na trochę innej zasadzie i raczej nie powinno się z nią nigdy stać coś takiego jak z tamtą
Nie sprawdzałem jeszcze czy problem z temperaturą został rozwiązany, ale jestem dobrej myśliWybieram się na test..
I po kłopocie![]()
Podepnę się pod temat.
Sprawa wygląda następująco: Mam 1.9 jtd 16v. Kupiona w kwietniu (więc nie wiem jak zimą), wcześniej miałem przedliftową 8v, ale nieistotne. Temperatura po odpaleniu i spokojnej jeździe na zimnym dochodzi do około 70 na wskaźniku. Jeśli zostawić auto na wolnych na długi czas (ostatnio stała po wymianie rozrządu na sprawdzenie) doszło do 90, ale po krótkiej przejażdżce spadła do 70. Nawet w upały nie podchodzi w czasie jazdy do 90. Chłodnica jest ok, samochód ma 145 tysięcy przejechane. Wstępnie po rozmowie z mechanikami mówią że termostat się otwiera (po pomiarach temperatur z węży od chłodnicy). Spalanie około 7.5-7.8 miasto i około 5.2-5.5 w trasie jeśli to istotne (w sumie pytanie na oddzielny temat bo u znajomego w 147 łyka jakiś litr mniej w mieście a wcale eko nie jeździ).
Jakieś wskazówki od czego zacząć (nie chcę na ślepo wymieniać termostatu, mówili mi coś o czujniku temperatury)?
Zacząć od przeczytania podwieszonego tematu o termostatach i temperaturze i wszystko będziesz wiedział.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Ja bym zaczął od wpięcia lapka i zczytania faktyczniej temp. Wierzcie mi to co wskazówka pokazuje nie ma się nijak do rzeczywistych odczytów. Co gorsza w każdym aucie zegarki żyją sobie własnym życiem. Jeżeli na kompie pokaże prawidłowe odczyty, a wskazówki wariują trzeba się do tego przyzwyczaić.
Jeżeli faktycznie się wyniki pokryją to jak już koledzy i koleżanki pisali, wiadomo co robić.
U mnie na wskaźniku pokazuje 110C, a komputer pokazuje 97![]()
A to w takim razie nie jest to 70 stopni. Zatrzymuje ( i utrzymuje) się właśnie na tej kresce między 50 a 90.
Czyli tak jak u mnie- ja na początku myślałem że mam walnięty termostat, ale znalazło się wytłumaczenie, u mnie jest na tej kresce, albo w okolicach jej najczęściej lekko wyżej, 90 stopni pojawia się w przy wolniejszej jeździe, albo na postoju i wtedy jak lekko przekroczy 90 stopni włączają się wiatraki