Strona 12 z 15 PierwszyPierwszy ... 23456789101112131415 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 144

Temat: Diesle i wiara w małe przebiegi

  1. #111
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Zawsze można ominąć dwójkę w JTD

  2. #112
    tomek evo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fkkamil Zobacz post
    Ze startem spod świateł nie mogę do końca się zgodzić. Klekota na pierwszym biegu rozpędzisz do 40-45 bo nie będziesz kręcić do 5tys bo to bezsensowne, szybko zapinasz 2 i rozpędzasz do 80 i musisz wsadzić 3. Benzyna w tym czasie na 1 do ok 65, na 2 do ok 100. I tutaj diesel ma dużą stratę zwiazaną z czasem potrzebnym na zmianę biegu.
    Odnośnie elastyczności na prędkościach podróżnych (czyli tak jak mówiłeś 80-120) masz oczywiście rację. Moj 110tdi pod górkę robił Xsare Pb 140..a buda Xsary lżejsza niż a3.
    Odnośnie całej reszty zgadzam się z tym co napisałeś.

    P.S. Przypomniał mi się argument potwierdzający przewagę diesla: WTCC i Leon TDI.

    Dieslem da się dobrze wystartowac tylko trzeba umieć. Oczywiście zgadzam się, że benzyna ma pewna przewagę w starcie spod swiateł ale wiele w tej kwestii zależy od kierowcy. Mój sposób na jak najszybszy start polegał na tym, że 1 słuzyła wyłacznie do ruszenia tzn. strzału i od razu 2 i but. Pamietam jeden ustawiony wyścig z golfem III 2.0 16v 150 km vs leon tdi 150 km. W tdi 150 mozna dobrze wystartowac z miejsca i tak sie tez stało bo wyskoczyłem pół długosci do przodu a potem zmiana na 2 i od razu but (praktycznie z minimalnym .gazu) - w tym czasie golf na 1 wyskoczył minimalnie przede mnie. Kiedy jednak wrzucił 2 (powyzej 60) będac minimalnie z przodu to ja miałem pełne przyspieszenie i zrobiło się prawie 2 długosci dla mnie. Kiedy wrzuciłem 3 byłem dalej z przodu choć odległośc się zmniejszyła do jednej długosci ale przy ok 110 on musiał wrzucic 3 i został znowu z 2-3 długosci tak że nawet jak wbiłem 4 to miałem przewagę ponad 2 długosci a potem jeszcze minimalnie powiekszyłem zanim zaczołem zwalniać. Koleś z golfa miał robiony wydech i jakies filtry i mowił, że miał schamowanego golfa na 154 km. Do tego lzejsza buda a jednak... W benzynie wolnossacej złaszcza wysokoobrotowej kierowca musi pamiętać o tym gdzie ma moc. Jak się bierze z dieslem o tej samej mocy (zakładając mase pojazdu itd.) to musi pamietać, żeby krecic jak najwyżej bo np. jak zmieni z 2 na 3 przy 5000 zamiast przy 6000 (albo wyżej) to może stracic bardzo wiele. Dlatego przy wyrównanej mocy potrzeba dobrego kierowcy, który wykorzysta potencjał silnika.
    Swoja drogą z moich obserwacji wynika, że potencjał diesla i przewaga momentu obrotowego czy raczej mocy przy nizszych obrotach ujawnia się w górach przy sporym obciazeniu. Kierowca Berlingo 2.0 HDI 90 KM na alpejskich przełeczach krecił silnik do 3 max 3,5 tyś obr i auto poprawnie ciagneło. Kierowca równie mocno (4 osoby + bagaz + box z nartami) obciązonej nubiry 1.6 16v 106 KM mial bez przerwy problemy. Jak zmienial biegi przy 5.5 -6 tys i było ok ale sie rodzina darła na niego że przesadza (nie bardzo wiadomo z czym ale niewazne) a jak np. zmieniał z 2 na 3 na podjeździe przy 4,5 nie daj Boże 4 tys (żeby sie rodzina nie darła) to auto zdychało i musiał z powrotem redukować na 2 i ledwo nadążał za Berlingo, który jak tylko po zmianie na wyzszy bieg miał powyżej 2, max 2,5 tyś to rozpedzał się bezproblemowo. W nubirze trzeba było miec 3 a najlepiej 3,5-4 tys po zmianie bo inaczej mozna sobie bylo cisnąć gaz na max a auto potrafiło nawet zwalniać. W efekcie często podjazdy berlingo pokonywało na 3 a nubira na 2 do tego wolniej. Spalanie z całej trasy (ok 2,5 tyś km) w Berlingo 6,5 On w nubirze 9 pb. Na tych samych przełeczach rok póxniej leonem "nie zauwazyłem", że sa jakies podjazdy.

  3. #113
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Kolejny temat przerodził się w Pb vs ON. Widocznie tak już musi być ;D

  4. #114
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar OnanBarbarzynca
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Würselen / Niemcy
    Auto
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (140PS) 2001 r.
    Postów
    339

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Kolejny temat przerodził się w Pb vs ON. Widocznie tak już musi być ;D
    Dokładnie, ciekawe które paliwo zdobędzie więcej uznania :p

  5. #115
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Brzesko
    Auto
    Alfa Romeo 159 Ti JTD Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    337

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Zawsze można ominąć dwójkę w JTD
    coś w tym jest
    Często mnie sie to zdarza 1/3/5 i jadę bez zbędnego mieszania a po silniku nawet przez moment nie czuć że się dusi....
    'Nie uważaj się za fana motoryzacji póki nie kupisz Alfy,póki nie doświadczysz huśtawki bólu,rozczarowania i agonii po krótkiej chwili gdy wszystko jeszcze działało i byłeś na dobrej drodze'
    Jeremy Clarkson

  6. #116
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Temat był o wieże, a nie co o tym sie wolniej kręci...

  7. #117
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Gdzie ta wieża ? Zwiedza sie ją czy coś? Ma ktoś info o jakiś wejściówkach ?
    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Temat był o wieże, a nie co o tym sie wolniej kręci...
    147 powodów do zadowolenia

  8. #118
    Użytkownik Ogier Avatar artur76
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    166 V6
    Postów
    187

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    Gdzie ta wieża ? Zwiedza sie ją czy coś? Ma ktoś info o jakiś wejściówkach ?
    To nie tak, chodzi o taką wieżę: dół v6 + głowice jtd + wariator Eot.

  9. #119
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Ciechanowiec
    Auto
    159 1.9 mJTD
    Postów
    98

    Domyślnie

    Odnośnie Nubira 1,6 vs Berlingo 2.0 HDi
    Wszystko rozchodzi się o moment tylko 150Nm/3500 vs 205Nm/1900

  10. #120
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Dogrzewanie:
    No niestety z tym dogrzewaniem diesla nie jest tak rozowo - przynajmniej u mnie nie bylo nigdy.

    Dlugosc biegow:
    3.0 TDI
    Wybacz, że dopiero teraz odpowiadam (a dobrze się z Tobą dyskutuje) ale obowiązki mnie docisnęły
    Ja też zawsze narzekałem na grzanie diesla. Teraz nie narzekam, a jak pisałem oczy na to, że jest coś nie tak otworzyła mi dopiero druga alfa w moim domu. Ze sprawnym układem Za to w drugą stronę, to fama forów o dieslach upewniała mnie, że jest wszystko ok.

    Długość biegów, to tak jak pisałem gównie zapewnienie dobrego rozłożenia momentu i mocy. Porównywanie nie ma sensu.

    Co do TDI, to dziękuję, jakoś przeżyłem i po przeżyciach z wielkim oporem kupowałem JTD. Na szczęście, to zdecydowanie inna bajka

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tomrk@r Zobacz post
    coś w tym jest
    Często mnie sie to zdarza 1/3/5 i jadę bez zbędnego mieszania a po silniku nawet przez moment nie czuć że się dusi....
    Po 4 często mam 6
    W sumie mogę ruszyć z 4 i wrzucić 6

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Temat był o wieże, a nie co o tym sie wolniej kręci...
    Chodzi o to, że wielkie podziały nie maja sensu. Lub jesli mają, to raczej tylko w domenie gustów. W pewnym momencie tematu było określenie, że ta wiara (diesel = na pewno kręcony) to pic na wodę, gdybanie itd. Kręci się wszystko. A diesle na długie dystanse kupuje się wtedy jak ich przeznaczenie to TIR. I pewno stąd i szczgólnej oszczędności diesla w trasie biorą się takie oto wywody.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał fkkamil Zobacz post
    Pozwole się wtrącić do dyskusji. To co piszesz to prawda, moc=Vmax, Mobr=przyspieszenie. Ale weź pod uwagę użyteczny zakres obrotów. W dieslu to jedynie 40% całego zakresu bo do 2 prawie nie jedzie a powyżej 4 moment leci na łeb szyję.


    Po drugie trzeba wziąć pod uwagę turbodziurę. I w tym momencie 100 konna benzyna wolnossąca 1.4 ze stilo na pewno wygrywa z naszym poczciwym JTD 8v bo zanim po zmianie biegu znów napompuje tyle ile trzeba mija w najoptymistyczniejszym razie 0,5s.
    Także matematyka matematyce ale w rzeczywistości spod świateł benzyna o mocy porównywalnej z dieslem zawsze wygra.

    1. Użyteczny zakres obrotów benzyn jest podobny. Wcale PB nie ciągnie od samego dołu. Tam na dole ma taki moment obrotowy jak wózek inwalidzki. Max zaczyna się dużo wyżej. I owszem kończy się dużo wyżej niż diesla. Ale zakres jest porównywalny. Cóż z tego, że silnik bardziej lub mniej wyje.

    2. Praktycznie możesz zapomnieć o turbo dziurze. Chyba, że masz na myśli CF2. Turbiny VTG własnie po to były stworzone aby to wyeliminować. Co w uturbionych benzyniakach dalej jest kłopotem, bo spaliny maja na tyle dużą temperaturę, że trzeba nadal stosować wastergate. Teraz nie czeka się zanim turbina sie rozkręci ale po prostu zmienia się kąt pochylenia kierownic. To już nie te czasy... Mam nieodparte wrażenie, że nie jeździłeś JTD tylko gdybasz. Przynajmniejn nie jeździłeś sprawnym
    Matematyka nie kłamie. To moment obrotowy rządzi na światłach. Moc jest owszem ważna ale drugorzędna.
    8V.... 100/100 wydymam Stylonkę 1.4 , która ma przyspieszenie 0-100 13,4 sek, a JTD 115 10 sek. I zrobię to z przysłowiowym palcem w....

    - - - Updated - - -

    Chciałbym wyraźnie zaznaczyć, że JTD 140 KM 16V nawet według instrukcji jest o 0,2 sek szybsza do setki niż mocniejsza od niej o 10 KM 2.0 JTS 150KM. 1.6 TS 120KM jest wolniejsza do setki niż o 5 koni słabsza JTD 115KM.
    Tak, chyba już tylko retorycznie pozwolę sobie Was zapytać - Jak to się ma panowie do Waszych teorii ?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	osiagi.jpg
Wyświetleń:	112
Rozmiar:	27.3 KB
ID:	65936

    P.S. Jak widać 150 KM ma prędkość maksymalną o 2 KM/h wyższą do JTD 16V, a 1.6TS 120KM ma maksa wyższego o 3km/h od 115JTD - to tylko potwierdza to co ja wam piszę. Czyli jak to ktoś określił matematyką. Moc = max prędkość, a Nm = kop przy starcie.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 17-08-2012 o 11:40
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Czy Diesle tez są mocno awaryjne ?
    Utworzone przez vrs2010 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post / autor: 19-11-2013, 17:41
  2. [159] Małe przebiegi
    Utworzone przez karolek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 13:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory