le skont mam wziąć kabel do kompa i program?
świece są nowe. ale ostatnio wykręcałem i były czarne a na fajkach od świec były spocone od oleju
 
 
				le skont mam wziąć kabel do kompa i program?
świece są nowe. ale ostatnio wykręcałem i były czarne a na fajkach od świec były spocone od oleju
 
			
			 
					
						 
					
				
			
			
			
				 
			
			 
			
				 
 
				http://viaken.pl/artykuly.php?strona=12&lang=pl kabelek nawet taki a program, napisz na forum to ktos podrzuci tobie link
 
			
			 
					
						 
					
				
			
			 
			
				 
 
				To niedobrze - czarna świeca = złe spalanie.
Trzeba gruntownie zbadać ten silnik - trzymam kciuki, żeby nie był do remontu.
 
 
				świece były nowe wsadzone . ale ostatnio je oglądałem i były czarne. a jedna fajka była spocona od oleju. a ten kabel do kompa gdzie kupie i skont wziąć program żeby sprawdzić? dzisiaj auto cieżko odpaliło rano i przy 2tys obrotach traci trochę moc.
- - - Updated - - -
ja też trzymam kciuki żeby nie był do remontu
- - - Updated - - -
a od czego mam zacząć sprawdzać?
 
			
			 
					
						 
					
				
			
			
			
				 
			
			 
			
				 
			
			 
					
						 
					
				
			
			
			
				 
			
			 
			
				 
 
				Jeśli spalanie mieszanki jest prawidłowe świeca powinna mieć brunatny nalot, ważne też jakie świece kupiłeś, jak poleciałeś po taniości to mogą wychodzić dziwne historie(nie wiem z autopsji, ale przeglądając forum i kilka tematów o TS przy rozmyślaniu nad kupnem trochę się na ich temat naczytałem.
 
 
				sprawdziłem dzisiaj świece i są suche i normalny nalot. ale sprawdziłem przepustnice i w środku jest cała od oleju i kolektor ssący też pływa w oleju. olej pewnie się dostał przez wężyki od kapy zaworowej.
 
			
			 
					
						 
					
				
			
			 
			
				 
 
				Przepustnica i kolektor dolotowy mogą być lekko wilgotne od oleju. To normalny objaw, wynikający z tego, że do dolotu jest wyprowadzone odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Ale elementy te nie mogą "pływać" w oleju, jak napisałeś. To niepokojący objaw, świadczący o zbyt dużych przedmuchach ze skrzyni korbowej - a to nie świadczy najlepiej o kondycji tego silnika.
Póki co zacząłbym od czysto mechanicznego sprawdzenia tego silnika.
W pierwszej kolejności należy sprawdzić ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, szczelność układu dolotowego, poprawność ustawienia rozrządu wraz ze stanem technicznym wałków rozrządu oraz ciśnienie oleju na wale korbowym.
Warto by też sprawdzić go pod kątem ewentualnej awarii uszczelki głowicy.
A tutaj są przykłady świec pracujących w różnych warunkach :
http://www.iskra-kielce.pl/eksploata...iec-,3434.html
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 16-08-2012 o 19:10
 
 
				witam. wyczyscilm wszystko i na razie jest dobrzejutro jade znowu się przejechac w trase i zobaczymy czy wszystko dobrze.
mam jeszcze jedno pytanie. sprawdziłem dzisiaj kompresje w cylindrach i na 1,2,4 ma 12 bar a na 3 ma 13.5 bar. to jest dobrze cz zle?
pozdrawiam