Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: [145] tuleje w zawieszeniu

  1. #21
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    575

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    na ustalenie ewentualnych przyczyn stuków podczas jazdy po nierównościach. Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale wydaje mi sie, że przyczyna może być widoczna na ostatnim zdjęciu ;//
    Sworzeń na ostatnim zdjęciu raczej nie będzie dawał objawów pukania, raczej będziesz czuł luz na kierownicy kiedy będzie uszkodzony. Ale problem może być na tulejach wahaczy, wtedy całe wahacze do wymiany. Jeśli będziesz wymieniał wahacze to wymień również gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora to są groszowe sprawy.
    Przyczyną mogą być również już leciwe amortyzatory, warto sprawdzić na trzęsawce, czy jeszcze trzymają.
    A po wszystkim na zbieżność.
    Życie z pasją!
    145 1.9 TD
    147 1.9 JTD 16V
    Lancia Delta III 1.6 JTDM

  2. #22
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał Brzoza
    Ile płaciłeś za poduszki
    Trudno mi jednoznacznie odpowiedzieć, bo poduszki kupował mi mechanik, a potem płaciłem za całość wraz z innymi rzeczami.
    Za obie poduszki i cylinderki do tylnych hamulców policzył 200pln wiec przypuszczam, że poduszki kosztowały koło 70 zeta a sztuke.

    Gdybyś wymieniał to zwróć uwagę, czy kupujesz takie same jak masz. Mechanik mówi, że zamawiał 3 razy bo katalog swoje, a rzeczywistość swoje.

    Po wymianie zawieszenie stało się wyraźnie sztywniejsze.

  3. #23
    monter
    Gość

    Domyślnie

    Kurde, właśnie pojawiał mi się podobny objaw ostatni, słychać "walenie" z okolic lewego koła jak jeżdżę po nierównościach... dodatkowo taki dziwny dźwięk jakby klepała tam gdzieś blacha o coś.
    Ile się da pojeździć na tym? Rozumiem że cały wahacz do wymiany....? :cry:

    Luzów na kierownicy nie czuję, przynajmniej teraz sobie nie przypominam takiego zjawiska, ale sprawdzę dziś jeszcze. Stuki pojawiają się szczególnie przy skręconych kołach na wertepach, wtedy je najłatwiej wywołać i są najgłośniejsze.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał rigobert
    Przy okazji stóków i walenia to sprawdź jeszcze poduszki amortyzatorów.
    Ja właśnie obie wymieniłem i różnica w pokonywaniu nierówności, szczególnie poprzecznych jest bardzo duża.
    Wiesz, tak się zastanawiam, bo możesz mieć rację z tymi poduszkami. Która to dokładnie pozycja ta poduszka?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #25
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Która to dokładnie pozycja ta poduszka?
    Numer 5.
    Tylko tak jak pisałem wyżej jest ich kilka rodzajów i okazało się, że dobrać właściwą to nie lada sztuka.

    Napisze wam jaki jeszcze miałem efekt przed wymianą, który ustał po wymianie.
    Gdy jechało się po nierównej drodze, to odnosiłem wrażenie, jakbym kręcił kierownicą w powietrzu. Jakby zawieszenie było tylko jakoś luźno połączone z kierownicą.
    Teraz jest wszystko dużo sztywniejsze i zdecydowanie lepiej pokonuje się nierówności.

    Mój mechanik sprawdzał stan poduszek w ten sposób, że podnosił samochód do góry, a z kopułki poduszki zdejmował taką plastikową zaślepkę (na zdjęciu nr 8 ). Gdy koło swobodnie wisi widać w środku czy guma jest cała czy zerwana. U mnie jedna była naderwana, a druga całkowicie zerwana. Pomijam już że całe te elementy metalowe były nieźle przerdzewiałe.
    Więc możecie te poduszki w miarę łatwo sprawdzić zanim zdecydujecie się na wymianę.
    Przy wymianie nasmarowano mi też łożyska.

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Byłem w między czasie w sklepie - pytałem o poduszki i gościu wskazał na tą samą część więc już nie mam wątpliwości. Dlaczego zacząłem podjerzewać poduszki? Bo jakiś czas temu wyleciał mi nieduży kawałek miękkiej, ale popękanej gumy właśnie z okolic poduszki amortyzatora.

    Dużo się ten Twój mechanik nacudował, żeby wymienić te poduszki?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #27
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Dużo się ten Twój mechanik nacudował, żeby wymienić te poduszki?
    Nie pamiętam dokładnie ale było to coś koło godziny, żeby wymienić obie.

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał rigobert
    Cytat Napisał as
    Dużo się ten Twój mechanik nacudował, żeby wymienić te poduszki?
    Nie pamiętam dokładnie ale było to coś koło godziny, żeby wymienić obie.
    A miał jakiś przyrząd do ściśnięcia sprężyny. Czy możliwe jest zrobienie tego bez jakiś specjalnych "wynalazków" (tj. specjalnych kluczy itp.) bez podnośnika i kanału np. na lewarku?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    575

    Domyślnie

    Cytat Napisał rigobert
    Tylko tak jak pisałem wyżej jest ich kilka rodzajów i okazało się, że dobrać właściwą to nie lada sztuka.
    Myslisz, że po nr nadwozia jak mi dobiorą to też mogą być niewłaściwe?
    Troche mnie to zmartwiło, bo chciałem sobie sam wymienić, a nie będzie mi sie chciało po kilka razy składać amortyzatora jak sie okaże, że to nie jest guma od tego modelu;//
    Życie z pasją!
    145 1.9 TD
    147 1.9 JTD 16V
    Lancia Delta III 1.6 JTDM

  10. #30
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    A miał jakiś przyrząd do ściśnięcia sprężyny.
    Tak, miał.

    Cytat Napisał Brzoza
    Myslisz, że po nr nadwozia jak mi dobiorą to też mogą być niewłaściwe?
    Brzoza nie mam pojęcia.
    Mechanik powiedział, że zamówił wg katalogu i przyszło co innego, właśnie chyba do diesla. Więc zamówił jeszcze raz. Przysłali kilka do wyboru i wybrał właściwą.

    W częściach do włoskich samochodów jest ogromny bałagan.

Podobne wątki

  1. Stuki w zawieszeniu
    Utworzone przez Gino w dziale 156
    Odpowiedzi: 96
    Ostatni post / autor: 07-12-2016, 22:32
  2. [156] Coś stuka w zawieszeniu
    Utworzone przez Spike90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 02-10-2014, 19:55
  3. [156] Strzelanie w zawieszeniu
    Utworzone przez grzes w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-06-2012, 11:12
  4. 156 stuki w zawieszeniu
    Utworzone przez papcio18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2011, 20:09
  5. Stuki w zawieszeniu.
    Utworzone przez porterneon w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-10-2010, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory