Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Ciężkie zapalanie na ciepłym silniku AR 2.4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Sędziszow Małopolski
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    17

    Domyślnie Ciężkie zapalanie na ciepłym silniku AR 2.4 JTD

    Witam. W mojej alfie mam dziwny przypadek mianowicie autko na zimnym silniku kręci rozrusznikiem szybko i szybko zapala, lecz gdy dobrze sie nagrzeje to odpali ale ledwo że.Wszystko generalnie zalezy od pogody. Kilka razy zdarzyło mi się rowniez ze przyszedłem do samochodu, kręce kręce i nic. Paliwo do wtryskow dochodzi niby wszystko jest ok. Po paru minutach odpala bez problemu. Moze własnie jedno z drugim jest jakos powiązane. Nie mam pojęcie więc pytam moze ktos mial podobny problem lub orientuje sie co to moze byc. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie

    otwórz maskę na podszybiu na środku odkręc plastikową osłonę na 4 śruby, pod spodem masz filtr kabinowy i taka podłużną plastikową osłonę na 2 śrubki, od bezpieczników i przekazników, odkręc zdejmij i wyciągaj każdy po kolei i sprawdzaj styki lubią śniedziec, przeczyśc popsikaj wd powinno pomóc, sprwdz jeszcze tamte przekazniki

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Podlacz pod kompa. Powinny byc jakies bledy.
    [C

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ramzes_II
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    Alfa 159 1,9 Jtdm++ ; Opel Zafira A OPC++
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał karol1924 Zobacz post
    Witam. W mojej alfie mam dziwny przypadek mianowicie autko na zimnym silniku kręci rozrusznikiem szybko i szybko zapala, lecz gdy dobrze sie nagrzeje to odpali ale ledwo że.Wszystko generalnie zalezy od pogody. Kilka razy zdarzyło mi się rowniez ze przyszedłem do samochodu, kręce kręce i nic. Paliwo do wtryskow dochodzi niby wszystko jest ok. Po paru minutach odpala bez problemu. Moze własnie jedno z drugim jest jakos powiązane. Nie mam pojęcie więc pytam moze ktos mial podobny problem lub orientuje sie co to moze byc. Pozdrawiam
    Dokładnie jak pisze kolega wyżej - należy zrobic diagnostykę komputerem i posprawdzać podzespoły. Szukając na "czuja" pół auta można wymienić i nadal nie będzie dobrze.
    Diagnostyka i ChipTuning JTD, TDI, HDI, HGW ... tel: 661-104-166
    >>>> Modyfikacje softu także po przesłaniu sterownika <<<<

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał karol1924 Zobacz post
    Witam. W mojej alfie mam dziwny przypadek mianowicie autko na zimnym silniku kręci rozrusznikiem szybko i szybko zapala, lecz gdy dobrze sie nagrzeje to odpali ale ledwo że.Wszystko generalnie zalezy od pogody. Kilka razy zdarzyło mi się rowniez ze przyszedłem do samochodu, kręce kręce i nic. Paliwo do wtryskow dochodzi niby wszystko jest ok. Po paru minutach odpala bez problemu. Moze własnie jedno z drugim jest jakos powiązane. Nie mam pojęcie więc pytam moze ktos mial podobny problem lub orientuje sie co to moze byc. Pozdrawiam
    Kolego, sprawdzić zapisane błędy w sterowniku ale na 90% winny jest czujnik położenia wału korbowego (objawy - na zimnym dobrze zapala na ciepłym problem).
    Czujnik jest łatwo wymienić - było opisywane na forum.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    166 2.4JTD , 159 2.4JTD automat, Fiat Doblo 1,9JTD
    Postów
    164

    Domyślnie

    ja myślę że tutaj raczej przyczyną nie jest żaden czujnik ani nic z tych rzeczy po prostu kolega ma tak że jak auto rozgrzeje do tych 90 stopni albo jak sie go jeszcze porządnie przyciśnie to rozrusznik strasznie ciężko i wolno kręci silnikiem jakby akumulator był padnięty zupełnie inaczej niż na zimnym, znam ten problem ale nie znam przyczyny tzn mam podejrzenia że silnik już ma swoje najechane i wolę nie myśleć w jakim stanie może być wał korbowy itp ale to tylko moje podejrzenia

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Sędziszow Małopolski
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    17

    Domyślnie

    dziękuje bardzo za pomoc, musze dorwac tylko troszke czasu i sie pobawic. Dodam ze na komputerze nie ma zadnych błędow wiec moze to kwestia wlasnie zasniedzialych przekaznikow czy cos. Jak uda mi sie to zlikwidowac to dam znac. Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ogolnie jtd troche lubią sobie pokrecic zanim zapalą i to mnie strasznie irytuje, nawet 16v i 20v daleko do ideału... tdi zapalają na dotyk

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ramzes_II
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    Alfa 159 1,9 Jtdm++ ; Opel Zafira A OPC++
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    ogolnie jtd troche lubią sobie pokrecic zanim zapalą i to mnie strasznie irytuje, nawet 16v i 20v daleko do ideału... tdi zapalają na dotyk
    Można to w mapach zmienić. Ale czy palenie na "dotyk" dobrze wpłynie na silnik ? Producent przewidział ze ma te kilka obrotów rozrusznik zrobić, po czym silnik osiąga zadaną na mapie minimalną predkość i rozpoczyna się wtrysk paliwa, a zarazem i rozruch. Obniżając ten parametr na mapie możemy wymusic wtrysk paliwa dużo wczesniej, ale czy pompa CR zdoła osiągnąc wymagane cisnienie, czy smarowanie już będzie prawidłowe ? itp itd. Pytania można tak mnożyć...
    Diagnostyka i ChipTuning JTD, TDI, HDI, HGW ... tel: 661-104-166
    >>>> Modyfikacje softu także po przesłaniu sterownika <<<<

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Sędziszow Małopolski
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ramzes_II Zobacz post
    Można to w mapach zmienić. Ale czy palenie na "dotyk" dobrze wpłynie na silnik ? Producent przewidział ze ma te kilka obrotów rozrusznik zrobić, po czym silnik osiąga zadaną na mapie minimalną predkość i rozpoczyna się wtrysk paliwa, a zarazem i rozruch. Obniżając ten parametr na mapie możemy wymusic wtrysk paliwa dużo wczesniej, ale czy pompa CR zdoła osiągnąc wymagane cisnienie, czy smarowanie już będzie prawidłowe ? itp itd. Pytania można tak mnożyć...
    dokladnie jak kolega napisał. W common rail'u pompa musi wytworzyc wysokie cisnienie a to nie trwa tak błyskawicznie. Jednak u kolegi w 156 z tym samym silnikiem pali duzo szybciej niz u mnie.Dodam ze faktycznie mam "podrasowaną" mape bo mam chipa na 160km,ale auto zapalalo tak samo bez chipa takze to na pewno nie wplynelo na rozruch. A co do czujnika polozenia walu to wydaje mi się ze jesli bylby wadliwy to auto by kręcilo tak jak zawsze czyli szybko ale by wogole nie zapalalo. U znajomego w Land Roverze tak bylo ze na cieplym nie zapalal ale kręcil szybko.

Podobne wątki

  1. [GTV] Klekocze jak JTD na ciepłym silniku 2,0TS
    Utworzone przez Slepecci w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-11-2013, 10:01
  2. Zalewa na ciepłym silniku
    Utworzone przez Radi 11 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-11-2013, 12:29
  3. Ciężkie sprzęgło na ciepłym silniku
    Utworzone przez godol w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 23:11
  4. Zapalanie lampki komputera na zimnym silniku
    Utworzone przez marceell w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-10-2010, 10:58
  5. Ciężkie zapalanie
    Utworzone przez Woju w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory