Strona 9 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 113

Temat: czy warto kupić alfę 156 2.5 i zagazować ?

  1. #81
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Dla mnie LPG niesie zawsze za sobą takie ryzyko o którym nikt nie wposmina:

    http://moto.allegro.pl/corrado-i2582996843.html
    Około miesiąca temu zostały wymienione panewki i zrobione gniazda zaworów gdyż jedno zostało wypalone przez gaz+ nowa uszczelka pod głowicą.

    Prawda jest taka, że odpowiednie dbanie o LPG to prawie jak abstrakcja. Fanatyk LPG pyta się mnie co może stać się z silnikiem na LPG przy przyoszczędzonej instalacji LPG? 100tys na MagicJetach to prawie gwarancja problemów Dobrze, że planujesz je wyczyścić, sprawdź od razu czy już się nie powycierały, bo maja do tego skłonność. Dobry wtryskiwacz KEIHIN'a to prawie 300zl/szt, nie oczekuj zbyt wiele od MagicJet'a który kosztuje 50zl/szt. Zainwestuj może lepiej chociaż w podróbki KEIHIN'a? Masz Hanki lub polskie Baracudy.. Generalnie polecam Ci lpg-forum.pl i poczytaj tematy np: "Dlaczego magic jet to kupa nie wtryskiwacz". Przy okazji kontroli LPG sprawdź czy reduktor trzyma jeszcze odpowiednio ciśnienie i czy nie pętli wtrysków.

    I to jest właśnie urok LPG Albo jak dbamy, tak mamy i później naprawiamy... albo nieustannie w instalację zaglądamy Nie ma takiej opcji, żeby instalacje kupione za niewielkie pieniądze jeździły bez końca jak nówki. Oczywiście nie zapomnijcie koledzy o strojeniu Sekwencji z wykorzystaniem sondy szeroko pasmowej, a nie tylko autokalibracja i w drogę.. Bo chyba zdajecie sobie sprawę, że 90% aut z sekwencją to sama auto kalibracja


    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  2. #82
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Spoko ja ustawiam co 6 miesięcy, a moje ustawieni na pewno nie są oszczędne- dużo chodzi na PB, do 700 obrotów i powyżej 6200, no i co 3 miesiące na PB robię dwa zbiorniki dla zdrowotności. Fanatykiem to ja nie jestem, fanatycy to mają tak poustawiane instalacje ze zbiornik PB idzie im na pół roku, a ja na rok robię 6-8 tysięcy na PB w ciągu roku.
    Ja ogólnie nie jestem wielbicielem klekorów, chociaż JTD w porównaniu do TDi chodzi jak samochód, a nie traktor, LPG głownie dlatego że mogę zrobić Polskę w obie strony i nie muszę na żadną stację zajeżdżać po drodze i zimą nie ma cyrków z zapalaniem, minus to elastyczność, ale jak trzeba to i to się znajdzie, ale trzeba pomachać lewarkiem
    Posprawdzam to co piszesz, myślałem już dawno o HANAch, ale puki te chodzą jest dobrze

  3. #83
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Wiesz, jak w twoim WYJĄTKOWYM wypadku przebieg 30tys z instalacją LPG nie oznacza, że wtryskiwacze również mają już tyle nastukane z tego co piszesz Sprawdzasz instalację regularnie to też +... na ale ile osób jeszcze tak robi?

    Ty zamontowałeś instalację aby poprawić zasięg.. Ja kupiłem JTD aby również mieć większy zasięg jak na samej butli z LPG + do tego chciałem sedana w którym zmieszczę wózek dziecięcy, łóżeczko turystyczne, pościel, materac, pieluchy i jeszcze parę ciuszków. Bagażnik 156-ki jest dla mnie skrojony na wymiar
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  4. #84
    Marcin 89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Spoko ja ustawiam co 6 miesięcy, a moje ustawieni na pewno nie są oszczędne- dużo chodzi na PB, do 700 obrotów i powyżej 6200, no i co 3 miesiące na PB robię dwa zbiorniki dla zdrowotności. Fanatykiem to ja nie jestem, fanatycy to mają tak poustawiane instalacje ze zbiornik PB idzie im na pół roku, a ja na rok robię 6-8 tysięcy na PB w ciągu roku.
    Ja ogólnie nie jestem wielbicielem klekorów, chociaż JTD w porównaniu do TDi chodzi jak samochód, a nie traktor, LPG głownie dlatego że mogę zrobić Polskę w obie strony i nie muszę na żadną stację zajeżdżać po drodze i zimą nie ma cyrków z zapalaniem, minus to elastyczność, ale jak trzeba to i to się znajdzie, ale trzeba pomachać lewarkiem
    Posprawdzam to co piszesz, myślałem już dawno o HANAch, ale puki te chodzą jest dobrze
    Tak z ciekawości jaką masz butle LPG skoro masz taki duży zasięg?? Ja bez problemu jadać gdzies po trasie robię spokojnie 1100 i sie rezerwa zapala a czasami trochę dalej mam bak 65 litrów

  5. #85
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :) - kiedyś. Obecnie -> Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 KM
    Postów
    830

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin 89 Zobacz post
    Wystarczyłoby Ci się przejechać starą 5 e60 535d moj bardzo dobry znajomy ma taka po chipie na seryjnych gratach 340km 670nm. Jechaliśmy do Poznania (mieszkam pod warszawa) dal mi się przejechać od Strykowa do Konina to sie po prostu balem jechać;p zamkniecie szafy to po prostu chwila tak jak u mnie 180 to u niego 260 a potem leci na szybie licznik do 307 tak nie pomyliłem się tyle jechaliśmy tylko oczywiście on za kierownica i uprzedzam pytania ze opony były odpowiednie do takiej jazdy ja zamknąłem szafę i odpuściłem. To był wypad jakieś 2 tygodnie po modyfikacji w celu sprawdzenia

    Tylko że jak już wspominałem nie chodzi mi o osiągi, prędkość itp. a o charakterystykę tego silnika, bo moim zdaniem żeby turbo diesel był przyjemny w jeździe musi mieć conajmniej 2 turbiny Bo nawet jak miałem okazję jechać 300 konnym dieslem to występowała turbo dziura i zakres używalnych obrotów wynosił może 1,5 tys. obrotów, więc trzeba cały czas wachlować tymi biegami żeby "wstrzelić" się akurat w zakres obrotów na których można cokolwiek zdziałać w dieslu. To jest właśnie to czego nie lubię

  6. #86
    Marcin 89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał hitman047 Zobacz post
    Tylko że jak już wspominałem nie chodzi mi o osiągi, prędkość itp. a o charakterystykę tego silnika, bo moim zdaniem żeby turbo diesel był przyjemny w jeździe musi mieć conajmniej 2 turbiny Bo nawet jak miałem okazję jechać 300 konnym dieslem to występowała turbo dziura i zakres używalnych obrotów wynosił może 1,5 tys. obrotów, więc trzeba cały czas wachlować tymi biegami żeby "wstrzelić" się akurat w zakres obrotów na których można cokolwiek zdziałać w dieslu. To jest właśnie to czego nie lubię
    Wiec dałem dobre porównanie bo akurat 535d ma 2 turbiny
    Ostatnio edytowane przez Marcin 89 ; 06-09-2012 o 09:36

  7. #87
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin 89 Zobacz post
    Tak z ciekawości jaką masz butle LPG skoro masz taki duży zasięg?? Ja bez problemu jadać gdzies po trasie robię spokojnie 1100 i sie rezerwa zapala a czasami trochę dalej mam bak 65 litrów
    Do zbiornika PB wchodzi jakieś 67 plus 42 do butki (na tylnej osi, nie w kole), przy deptaniu to jest 850 kilometrów, przy przepisowej 1000 z haczykiem, tak ja teraz jeżdżę to 370 na LPG i 750 na PB spokojnie da się zrobić. U mnie jest to tym spowodowane ze PB tankuję tylko na jednej stacji a LPG na trzech, w Polsce za dużo syfu leją, a na tych mam czysty gaz, jak wymieniam przed zimą filtry to są czyste, a nie jak u innych zawalone syfem

    535d ma dwie turbiny i ta druga jest od tego o czym pisałem, czyli od ciągu na wyższych obrotach, ale ile to pojeździ, mój ziomal z klubu BMW mówi że teraz Bemki to dziadostwo napakowane elektroniką

  8. #88
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :) - kiedyś. Obecnie -> Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 KM
    Postów
    830

    Domyślnie

    No jeżeli 2 turbiny to już ok To takiego diesla to rozumiem

    @kylo1986 - a gdzie tankujesz gaz i jest dobrej jakości? Bo ja np. zauważyłem mega ogromną różnice jak zatankowałem we Włoszech na pierwszej lepszej stacji LPG.. tam LPG jest lepsze niż benzyna u nas i to tak naprawdę mówię

  9. #89
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Kolega mój przywiózł jakąś maszynke na benzynkę z anglii,taką budowlaną ale nie pamiętam dokładnie do czego w każdym razie jak się skończyło paliwo zatankowane w anglii i wlał polskiego spadła sprawność
    W dieslach nowej generacji np MAN TGA znajdziecie również LPG zgodnie z nowatorskim trybem eko-oszczędności.
    Włosi propagują LPG jako paliwo bardziej ekologiczne i można kupić włoskie fury z fabrycznym CNG i LPG np MULTIPLA
    Reasumując V-ke jak już będe miał to będe gazował

  10. #90
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Włosi propagują LPG jako paliwo bardziej ekologiczne i można kupić włoskie fury z fabrycznym CNG i LPG np MULTIPLA
    albo mito albo giulietta
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

Podobne wątki

  1. czy warto kupić Alfę 147 z 2001r. ?
    Utworzone przez mjacob w dziale 147
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 24-12-2016, 17:24
  2. Czy warto kupić tą Alfę 156 1.9 JTD
    Utworzone przez ubek w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 10:50
  3. Czy warto kupić Alfę 156 ?
    Utworzone przez mistico w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 20:55
  4. Czy warto kupić Alfę Romeo 156 1.9 JTD
    Utworzone przez Javier66 w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 18:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory