Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 102

Temat: Porównania, spostrzeżenia dot. 146. Użytkowanie codzienne, prowadzenie.

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bisu Zobacz post
    No tak... rozgrzany do 80 stopni ( pierwszy jakieś 70- przy normalnej jeździe ten poziom mi się utrzymuje- termostat sprawny, bo się szybko nagrzewa)
    Zrobiłem z 5-6 przejazdów... telefon przyklejony do kierownicy, ale stoperem nie urwałem poniżej 13... fakt taki, że mój czas reakcji i samo to, że na liczniku wyszukiwałem pełnej 100. ( GPS wtedy wskazuje mi ciut więcej - jakieś 105km)
    Testy były różne, start z 4,600 zmiana biegu 6,300-6,400. Spróbowałem startować z 6 tys, ale sama rolka i nic więcej.
    tak więc ten czas reakcji + niedokładność licznika... 12s... z czego na starcie dawałem mu 0,5 przewagi...
    Przydałby się pomiar z jakiegoś programu OBD.... Ale za chiny nie mogę się z moją alfą połączyć.
    Oponki Yokohama 185/15 Profil 65. Alusy. Jezdnia o tej porze.... lekko może być zimna, ale sucha.
    Jak chcesz się z coś takiego bawić trzymając tel w ręce to powodzenia. Już od dawna są dostępne aplikacje na smartphone'y wykonujące pomiar osiągów automatycznie, zależnie od aplikacji w oparciu o gps lub czujnik przeciążenia.

    Pamiętaj tylko że rzadko który tel ma gps o rozdzielczości odświeżania pozycji większej niż 1Hz. Z drugiej strony pomiar w oparciu o przeciążenie jest obarczony błędem wynikającym z "siadania auta" przy starcie. Mimo wszystko wyniki są o wiele bardziej dokładne i powtarzalne niż przy trzymaniu telefonu w ręce i filmowaniu licznika.

    Tutaj przykładowe pomiary moich aut:



    "... I guess it's just the way I'm wired."

  2. #32
    Użytkownik Ogier Avatar marktds
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kamień Pomorski
    Auto
    146 1.9 JTD 99'
    Postów
    163

    Domyślnie

    no to z moją coś chyba nie tak, bo niechce zapiszczeć, dopiero na 3 biegu zaczyn iść i wmiare gnieść troszke w fotel, na jedynce i dwójce przyspieszenia takiego nie ma ,mogło by się wydawać że to wina słabego sprzęgła, ale nawet obroty na obrotomierzu na tych biegach nie za szybko nabiera, nie czuć też by się tarcza ślizgała . do licznikowych 180 zbierała się całkiem sprawnie jak wyskoczyłem na lepszą drogę, sprawia to ogólne wrażenie jakby odcinało moment obrotowy na tych dwóch biegach, coś bardzo dziwnego.... poprzednia kappa tds 124KM 265nm i 1485 kg masy własnej nawet na 225/45r17 na dwójce zrywała przyczepność i piszczała..... gniotąc w fotel

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał marktds Zobacz post
    no to z moją coś chyba nie tak, bo niechce zapiszczeć, dopiero na 3 biegu zaczyn iść i wmiare gnieść troszke w fotel, na jedynce i dwójce przyspieszenia takiego nie ma ,mogło by się wydawać że to wina słabego sprzęgła, ale nawet obroty na obrotomierzu na tych biegach nie za szybko nabiera, nie czuć też by się tarcza ślizgała . do licznikowych 180 zbierała się całkiem sprawnie jak wyskoczyłem na lepszą drogę, sprawia to ogólne wrażenie jakby odcinało moment obrotowy na tych dwóch biegach, coś bardzo dziwnego.... poprzednia kappa tds 124KM 265nm i 1485 kg masy własnej nawet na 225/45r17 na dwójce zrywała przyczepność i piszczała..... gniotąc w fotel
    Pamiętaj tylko że piszczeć dieslem to nie problem - taka charakterystyka silnika.

    Przebieg krzywej momentu potrafi znacząco zmienić odczucia. Np mój kolega jeździ C280 (~190KM, ~280Nm). Parametry praktycznie takie same jak z mojej Lancii tyle że u mnie to 2,0T a u niego 2,8 wolnossące. Każdy kto jeździł tymi autami mówi że Lancia jest szybsza - łącznie z nim i ze mną. W rzeczywistości jest minimalnie szybsza. Na autostradzie auta idą równo. Tyle, że Lancia dostaje potężne kopnięcie gdy turbo wstanie a jego R6 rozwija moc liniowo. Dwie różne drogi - efekt w postaci osiągów w praktyce identyczny.

    Inna sprawa to start w aucie z turbo. Typowy diesel generuje dużą zmianę momentu obrotowego w wąskim zakresie obrotów. To sprawia że wrażenie przyspieszenia jest wyraźniejsze choć samo przyspieszenie niekoniecznie lepsze. Silnik wolnossący z zasady rozwija moc liniowo i często daje złudne uczucie gorszego przyspieszenia.

    "... I guess it's just the way I'm wired."

  4. #34
    Użytkownik Ogier Avatar marktds
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kamień Pomorski
    Auto
    146 1.9 JTD 99'
    Postów
    163

    Domyślnie

    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Pamiętaj tylko że piszczeć dieslem to nie problem - taka charakterystyka silnika.

    Przebieg krzywej momentu potrafi znacząco zmienić odczucia. Np mój kolega jeździ C280 (~190KM, ~280Nm). Parametry praktycznie takie same jak z mojej Lancii tyle że u mnie to 2,0T a u niego 2,8 wolnossące. Każdy kto jeździł tymi autami mówi że Lancia jest szybsza - łącznie z nim i ze mną. W rzeczywistości jest minimalnie szybsza. Na autostradzie auta idą równo. Tyle, że Lancia dostaje potężne kopnięcie gdy turbo wstanie a jego R6 rozwija moc liniowo. Dwie różne drogi - efekt w postaci osiągów w praktyce identyczny.

    Inna sprawa to start w aucie z turbo. Typowy diesel generuje dużą zmianę momentu obrotowego w wąskim zakresie obrotów. To sprawia że wrażenie przyspieszenia jest wyraźniejsze choć samo przyspieszenie niekoniecznie lepsze. Silnik wolnossący z zasady rozwija moc liniowo i często daje złudne uczucie gorszego przyspieszenia.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    doskonale o tym wiem, własnie dlatego na niskich biegach z gazu powinien piszczeć w wyniku nagłego przyrostu momentu obrotowego , też wiem że 10s do setki w dieslu a benzynie to zupełnie różne odczucia pomimo tego samego czasu potrzebnego do rozpędzenia do tej prędkości...

  5. #35
    Użytkownik Ogier Avatar marktds
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kamień Pomorski
    Auto
    146 1.9 JTD 99'
    Postów
    163

    Domyślnie

    A czy Wam w 146 też tak szumi w okolicy słupka A niwiem czy z uszczelki przedniej szyby, bocznej czy też drzwi , ciężko to zlokalizować a generalnie głośno jest od wiatru

  6. #36
    Użytkownik Świeżak Avatar ostry146
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle
    Auto
    była 146 1.4 boxer, była 159 w klekocie..., jest Julka
    Postów
    89

    Domyślnie

    Ja ze swojej czarnulki jestem zadowolony gumy zwijają asfalt jeszcze na 2 biegu przy jakiś 5 tys obrotów. Siedzenia wygodne, jak dla mnie za wysoko, wolałbym jak w hondzie lecz tego nie kupię. Wady jej: strasznie plastiki trzeszczą, słabe światło cofania,i nic nie widać z lusterka wstecznego. a z zalet to dużo by rozpisywać nadmienię najważniejsze ma wygląd w środku i na zewnątrz elegancko pokonuje zakręty i to jest dla mnie najważniejsze

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    Cytat Napisał ostry146 Zobacz post
    gumy zwijają asfalt jeszcze na 2 biegu przy jakiś 5 tys
    jakie Ty masz laczki? 155/45 r13?
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  8. #38
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    Po 5 latach i nalatanych 100 tyś mogę śmiało powiedzieć że:
    fotele - same w sobie są super ale tak jak ktoś wspomniał najniższe położenie i tak jest za wysoko (184 cm wzrostu) za to podparcie boczne na zakrętach bardzo dobre,
    silnik i zestopniowanie skrzyni jak dla mnie idealne (do momentu kiedy ktoś nie przewiózł mnie 2,0 ts ) do dzisiejszych czasów niestety nieco nie przystaje ze względu ma dość małą ilość Nm (brakuje podejścia do wszystkich nowych maszynek z turbinami) ale dramatu nie ma zwłaszca biorąc stosunek km/litra pojemności i tego, że silnik to NA,
    zawieszenie super bo dobrze trzyma jest wytrzymałe, przyjemnie sztywne i relatywnie tanie w naprawach w porównaniu do wielowahaczy ale np brak wymiennych silentblocków to zbrodnia,
    pakowność rewelacyjna - ciężko znaleźć równie obszerne wnętrze i pojemny bagażnik w tym segmencie (wyjątek octavia) na minus wysoka krawędź załadunku ale albo wygląd albo ergonomia
    bezwawaryjność ostanio znajomy śmiał się (chociaż sam jeździ alfą) jak powiedziałem mu, że jeżdzę alfą bo jest bezawaryjna ale prawda jest taka, że jak dbasz tak masz, jeśli wszystko wymienia się na czas to mało co może nas zaskoczyć (dośc nieskomplikowana konstrukcja jak na dzisiejsze czasy) na minus alternator (nie znasz dnia ani godziny) i system wysprzęglika.
    Reasumując 146 to przyzwoity i cholernie niedoceniony (jak większość włoskich) samochód, który w latach 90 miał aspiracje do miana hothatcha a obecnie pozwala na w miarę bezstresowe poruszanie się po drogach bez kompleksu braku mocy autem o pięknej a nie wydziwionej (jak obecnie ogromne lampy i monstrualne przetłoczenia) stylistyce nadwozia.
    Ostatnio edytowane przez jj82 ; 25-09-2012 o 08:53

  9. #39
    Użytkownik Świeżak Avatar ostry146
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kędzierzyn-Koźle
    Auto
    była 146 1.4 boxer, była 159 w klekocie..., jest Julka
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jester Zobacz post
    jakie Ty masz laczki? 155/45 r13?
    175\65 R14 jeszcze na stalówkach bo nie mam kasy a alusy

  10. #40
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    145 JTD
    Postów
    171

    Domyślnie

    Ja w swojej alfie wymontowałem system regulacji wysokości wotele, co obniżyło go o około 4-5cm, dodałem podkładke o grubosci ok 4mm pod przednimi śrubami i teraz jest bardzo wygodnie

Podobne wątki

  1. Jak wyłączyć prowadzenie w nawigacji ?
    Utworzone przez AAA w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-10-2014, 06:10
  2. użytkowanie klimatronika
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-08-2013, 12:04
  3. [159] Użytkowanie Alfy 159 1.9 JTDm ze skrzynią Q-tronic
    Utworzone przez martin159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-09-2012, 13:14
  4. Roczne użytkowanie alfy romeo 156 1,9 jtd
    Utworzone przez matrix156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 07:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory