Przepływka ma 2 miesiące oryginalna bosch. Dlaczego więc jak wydech się rozszczelnił auto nie miało kompletnie mocy, turlałem się 30km/h do najblizszego spawacza? na jakiej zasadzie działa sterowanie turbiny wydechem w mojej wersji
Przepływka ma 2 miesiące oryginalna bosch. Dlaczego więc jak wydech się rozszczelnił auto nie miało kompletnie mocy, turlałem się 30km/h do najblizszego spawacza? na jakiej zasadzie działa sterowanie turbiny wydechem w mojej wersji
Więc tak zdejmij rurę od turba do ic odpal i zobacz czy wali olejem. Odepnij wtyczke od overbosta i sprawdź czy dźwignia w gruszce płynnie sie porusza może przycina ci się zmienna geometria turbiny. Nie ma żadnego ciśnienia w wydechu itp. Katalizator możesz sprawdzić wykręcając go. Jeśli nie masz oleju w wyrównawczym płyn jest czysty oleju nie wyssało całego i w miare szybko go zgasiłeś myślę że będzie to tylko czyszczenie katalizatora lub coś podobnego nie groźnego. mówisz że turbo włożyłeś drugie mam nadzieje że dobra turbinę. Fiatecuscan jest dobrym programem podepnij się odpal auto i zrób logi napewno się coś zapisało może jakiś czujnik. bez logów będzie ciężko
hm mozliwe żę w 136 konnej jest to jakoś inaczej rozwiązane. W moim aucie jest taki cycek którym steruje zawór cisnieniowy odpowiadający za sterowanie zmiennej geometrii w turbinie. Może niech wypowie się posiadacz 136 konnego motoru.
Chciałem sie Was spytać o logi, pojeżdziłem wczoraj trochę porobiłem wykresy, czy jako logi traktujecie zapisy z eksportuj w fes? jeżeli tak to wrzucę je tutaj dzisiaj. Dzis zauważyłem olej w rurze dolotowej ic-silnik zastanawiam się czy to pozostałość po awarii turbiny czy cos jest nie tak. Wczoraj prosta droga 120km/h przy pelnym dodaniu gazu but w podlodze samochód zaczął bardzo wolno sie rozpędzac
pack.zip
tutaj przesyłam logi, bardzo bym prosił by je ktos przeglądnął
No dobra, już widać gdzie jest problem: plik log2.csv
Jak sobie spojrzysz na obtoty silnika i mierzone ciśnienie doładowania, zobaczysz, że np. przy obrotach rzędu 1800, doładowanie to tylko 1120 (uwzględniając atmosferyczne), czyli turbina doładowała Ci jedynie 0,2 bara. Powinno przy tych obrotach być już ok 2000 (1 bar doładowania przez turbo).
Widzę kilka możliwości:
- pęknięty / zsunięty któryś z przewodów gumowych (dolot wysokiego ciśnienia) pomiędzy "turbo -> InterCooler" lub "IC -> kolektor ssący"
- pęknięty gdzieś dolot niskiego ciśnienie, czyli pomiędzy filtrem powietrza a turbo
- turbo:
-- dźwigienka zmiennej geometrii, która jest sterowana przez gruszkę - tam jest taki ogranicznik, który bez wykręcania turbo regulujesz - możesz spróbować ją wykręcić małym imbusem
-- źle wyregulowana gruszka turbiny (za bardzo wykręcona) - kiedyś pisałem na forum, żeby ktoś wkleił zdjęcie swojej gruszki, działającej poprawnie z turbo, żeby policzyć mniej więcej ilość zwojów i na tej podstawie próbować regulować swoją
-- źle zregenerowana turbina
Jeżeli tak jak napisałeś, EGR jest zaślepiony, to go eliminujemy.
To co mi przychodzi w tym momencie do głowy, a co może wykluczyć gruszkę sterującą zmienna geometrią, to odpięcie wężyka z obojętnie której strony, który łączy "gruszkę i zimną stronę turbo". Wówczas przejedź się autkiem - powinieneś mieć lepsze wskazania doładowania, a nawet jak depniesz do 4000 obrotów, to możesz mieć przeładowanie.
W najgorszym przypadku po powyższym teście, może nie być opisanego wyżej zachowania, ponieważ gruszka będzie bardzo wykręcona, że nawet próba przeładowania (powyżej 1,5 bar dmuchane przez turbo) się nie uda.
Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI
/Grzesiek
Zauwazyłem ze na ic jest plama z oleju, podejrzewam ze jak turbo padlo i poszedl olej to go wywalilo z ic na zewnątrz, zauważyłem również ze dolna rura ic-turbo dolotu jest spocona, trzeba się wziąść za dolot, tą gruszkę również sprawdze. Czy ktoś z Was wymieniał opaski w dolocie? chcę zamówić wszystkie te szerokie do węży tuningowych tylko nie mam możliwości sprawdzenia średnic a wjade na kanał dopiero kiedy będe miał części