Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Ciekawostka- V6 i klimatyzacja

  1. #11
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To nie ciekawostka jak to żartobliwie autor nazwał
    We wszystkich znanych mi silnikach przy bardzo wysokich obrotach silnika ECU wyłącza sprężarkę. Dzieje się tak z dwóch powodów. Kiedy kręcisz tak wysoko silnik to znaczy że potrzebujesz maksimum mocy. A sprężarka jej dużo zabiera. Dlatego aby mieć dostępną maksymalną moc jest ona odłączana. Druga i ważniejsza sprawa to ochrona sprężarki. Jest to urządzenie którego prędkość obrotowa jest zależna od prędkości obrotowej silnika. Wymusza ona obieg czynnika o bardzo wysokim ciśnieniu. I jest dosyć skomplikowana (przeważnie łopatkowa). Jej charakterystyka wydajnościowa jest ściśle zależna od prędkości obrotowej. Dlatego tez jeżeli ma ona wydajność nominalną przy prędkości biegu jałowego to chyba oczywiste jest że dużo większą wydajność ma przy 3, 4 razy większej prędkości. To nie służy dobrze ani kompresorowi ani układowi. Można to z łatwością zaobserwować na urządzeniu do diagnostyki klimatyzacji.

    Jeżeli chodzi o wrażenie zimniejszego powietrza przy wyższych prędkościach jest to objaw już zużytego kompresora. Po prostu nominalnie sprężarka już nie trzyma odpowiedniego ciśnienia do którego dobija dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych. Z czasem może być tak ze na wolnych obrotach chłodzi gorzej a już po niewielkim dodaniu gazu jest dobrze. Póki takie zjawisko ma miejsce w wysokich zakresach to jeszcze nie ma tragedii (choć jest już wyeksploatowana). Jeżeli zaczniesz to odczuwać w dolnym zakresie obrotów to niestety zacznij szukać nowej.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 13-09-2012 o 09:23

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Jest to urządzenie którego prędkość obrotowa jest zależna od prędkości obrotowej silnika. Wymusza ona obieg czynnika o bardzo wysokim ciśnieniu. I jest dosyć skomplikowana (przeważnie łopatkowa).

    Po prostu nominalnie sprężarka już nie trzyma odpowiedniego ciśnienia do którego dobija dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych.
    Akurat sprężarka przeważnie jest tłokowa, nie łopatkowa. W 156 nie ma w ogóle łopatkowych sprężarek. A wydajność powinna byc taka sama przy każdych obrotach - po to jest zawór regulacji wydajności (lub inaczej pojemności skokowej sprężarki). Jak zawór się zepsuł to właśnie tak będzie, że na niskich obrotach będzie za małe ciśnienie a na wysokich za duże i będzie rozłączał presostat.

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Czyli mamy 2 sprzeczne wersje....

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Może być tłokowa. Dokładnie. Ale niestety ciśnienie nigdy nie jest linowe. Podłącz pod maszynę to zobaczysz. Ale oczywiście nie mam zamiaru się sprzeczać. Przecież i tak nikomu tu nie udowodnię tego co robiłem.

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Ależ ja wiem, że ciśnienie nie jest liniowe. Ale przy sprawnej sprężarce rośnie ono max 20% w stosunku do ciśnienia na biegu jałowym.
    Minusem V6 są obroty biegu jałowego -650 to poniżej tego, co jest minimum dla tego sandena... Minimalne obroty według manuala to 800RPM, więc niestety wydajność w korkach troszkę przysiada i jest to fakt.

    Drugi minus to system wentylacji w 156 - jego wydajność też nie jest najlepsza.

  6. #16
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    20% ??? hhehe z 2 do 4 bar to nie jest 20% W skrajnych przypadkach dochodzi do 6bar. Pomiar z kilku różnych aut. Własnych żeby nie było że to była padlina z biegiem jałowym to fakt choć nie powinno to być odczuwalne. I też wiem co piszę bo w poprzedniej V6 miałem wszystko na cacy i nie zauważałem różnicy między wolnymi obrotami a wyższymi. W obecnej sprężarka już swoje przeżyła i tu lekko czuć. Jednak fakt że na przyrządach może nie domagać.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 13-09-2012 o 20:17

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Przy 4 bar nie włączy się klima nawet Na wyłączonej masz w przewodach około 8bar (przy załadowaniu 500gr czynnika w układ), więc chyba o LP mówisz przy sprężarce włączonej Na jałowym jest 13-17 bar w zależności od temperatury na skraplaczu

  8. #18
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    No może mi się jednostki pokiełbasiły..... ale wydawało mi się ze to jest na podziałce w barach. Tak czy siak rozrzut jest bardzo duży. Nie 20%.

Podobne wątki

  1. Ciekawostka;]
    Utworzone przez Blumen w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 17:36
  2. [164] Ciekawostka
    Utworzone przez flup w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:34
  3. [166] ciekawostka
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-01-2009, 08:47
  4. [33] Ciekawostka
    Utworzone przez bassman w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 25-05-2007, 14:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory