Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Błąd ECU - pomoc w diagnozie

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jarek_Jarecki Zobacz post
    I jak tam kolego Saroo?
    Jakieś wieści w temacie? Udało sie uporać z problemem?
    Jeszcze nic nie robiłem. Błąd chwilowo nie powraca.


  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    No i po kilkudziesięciu kilometrach błąd powrócił. Ale tym razem nie jest to przepływomierz, tylko "Samoadaptywny parametr FRA". Cóż to u diabła?

    1: 66 - Samoadaptywny parametr FRA
    The ECU is not able to SELFADAPT anymore at the current engine conditions, since it has reached the limit. Make sure that no other anomaly is present which could affect the engine correct functioning. Check also for the presence of uncontrolled air suctions both during the suction and the exhaust phases. Check also the good functioning of the hydraulic circuit (pump, injectors, pressure adjuster, etc.).
    Powodem tego błedu jest Nieznany / Zwarcie
    Obecny status błędu to Przejściowy / Obecny
    Wartość licznika błędu to 10
    W Alfadiagu wygląda to tak:



  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    hej
    cyt:" Check also for the presence of uncontrolled air suctions both during the suction"

    Tu wskazuje na tzw niekontrolowane powietrze podczas ssania/zaciągania powietrza.

    Ja bym ciągle obstawiał przepływkę. Na Twoim miejscu starał bym się umówić z kimś, kto ma taki sam silnik/przepływomierz i podmienił go na chwilę.
    Wówczas miałbyś pewność, że to co innego.

    jak wspomniałem - ja stawiam na przepływkę

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Parametry w Fesie wyglądają następująco (wolne obroty, bieg jałowy).

    Ostatnio edytowane przez saroo ; 12-09-2012 o 12:02


  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    cześć,

    kod:
    0066 Air Assisted Injector Control Circuit or Circuit Low
    w wolnym tłumaczeniu słaby przepływ powietrza.

    w linku poniżej, kolega z innego forum miał ten sam problem - z tym, że u niego to był TS i Gaz :/

    http://forum.alfa156.net/forum/forum....asp?TID=53840

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jarek_Jarecki Zobacz post
    cześć,

    kod:
    0066 Air Assisted Injector Control Circuit or Circuit Low
    w wolnym tłumaczeniu słaby przepływ powietrza.

    w linku poniżej, kolega z innego forum miał ten sam problem - z tym, że u niego to był TS i Gaz :/

    http://forum.alfa156.net/forum/forum....asp?TID=53840
    Szkoda, że nie napisał czy i jak rozwiązał problem.


  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Przepływomierz został podmieniony i jest spora poprawa, co widać po parametrach FRA i TRA. Ale jeszcze nie wszystko jest tak jak być powinno. Podczas przyśpieszania bywa, że auto chwilowo traci oddech. Obroty rosną ale nie bardzo przekłada się to na wzrost prędkości. Czasem jeszcze błyśnie na moment "marchewa" i wyrzuca błąd integratora sondy lambda (4-letni oryginał Boscha ). Może ma to jakiś związek. A może świece, lub przewody domagają się wymiany, choć przebić nie zauważyłem.

    Oto wspomniane parametry (silnik rozgrzany, na zimnym FRA wynosi 0,0):



  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Odwiecznych problemów ciąg dalszy Póki jeździ się na krótkich odcinkach, to jest w miarę dobrze, choć oczywiście brakuje trochę mocy. Ale wystarczy zrobić trasę 20-30km i pojawia się przeklęty błąd, który po dobrym rozgrzaniu silnika już nie daje się usunąć. To znaczy usuwa się, ale wystarczy delikatnie dodać gazu aby wyskoczył ponownie:

    Kod:
    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: 66 - Samoadaptywny parametr FRA
    The ECU is not able to SELFADAPT anymore at the current engine conditions, since it has reached the limit. Make sure that no other anomaly is present which could affect the engine correct functioning. Check also for the presence of uncontrolled air suctions both during the suction and the exhaust phases. Check also the good functioning of the hydraulic circuit (pump, injectors, pressure adjuster, etc.).
    Powodem tego błedu jest Nieznany/Zwarcie
    Obecny status błędu to Przejściowy / Obecny
    Wartość licznika błędu to 10
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Schowek01.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	77.7 KB
ID:	103836

    Parametry kompletnie rozjechane:

    Kod:
    Samoadaptywny parametr FRA: 31,2 
    Parametr autoadaptacyjny TRA: -64
    Przepływ w normie, sonda pracuje, dolot szczelny.
    Żadnych zmian na trzech różnych przepływomierzach, sonda nowa.

    Niedługo chyba oddam na żyletki ten złom


  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    z innej beczki, potrzebuje program którym sprawdzasz boxera, właśnie taki szczegółowy z wolnego tłumaczenia tego tekstu to ecu nie moze sie adaptować jezeli osiagnie swoj limit. upewnij sie ze inne anomalie nie sa obecne uniemozliwiajac normalna prace silnika. sprawdz niekontrolowane zasysanie powietrza na ssaniu i wydechu oraz sprawdz dzialanie ukladów hydraulicznych (pompa, wtryski, czujnik ciśnienia)

    myślałeś nad przesiadką do innego boxera?
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Jester, ten program ze screena to DnEcuDiag, wcześniej AlfaDiag:
    http://dnecudiag.codeplex.com/

    Ale obawiam się, że boxera 1.4 do tego nie podepniesz.


Podobne wątki

  1. [159] Pomoc przy diagnozie hałasu w 159
    Utworzone przez marek.szymanski w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-08-2015, 08:46
  2. Pomoc w diagnozie 2 problemy
    Utworzone przez jedker w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-07-2015, 07:44
  3. sprzeglo? prosba o pomoc w diagnozie
    Utworzone przez rudolph w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 21:02
  4. 1.9 jtd 105 pomoc w diagnozie Log FES
    Utworzone przez kosik17 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 14:32
  5. Sprzęgło-pomoc w diagnozie.
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-06-2010, 18:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory