Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 40

Temat: Silnik 2.0 T.S. obrocone panewki to norma??

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jak silnik sie trzyma na syfie to i tak padnie.Jak jest czysty a panewki maja jeszcze stop łożyskowy to nic im nie bedzie.Pech jest taki że materiały są troche słabe.Już w JTSie mamy lepsze panewki i mocniejszy wał na podobizne tego w V6 a i to można go doprowadzić do strzału.
    Olej 3/4 starczy w zupełności bo przesadzić bardzo łatwo a to jeszcze gorzej bo potem to już faktycznie może brać olej.Na TS 16V do brutalniejszej jazdy albo choćby tam co jakis czas odcinki 10W60 dobrej marki i ryzyko jest mniejsze co nie zmienia faktu że kontrole przy okolicy 200tysi można zawsze zrobić.U mnie był strzał z panewki przy 290 tys i w silniku nie było za czysto po poprzednich właścicielach.Nie wiadomo co lali i czy w terminie.Ja zmieniam raz na rok lub co 10 tys akurat na 10W40 bo nie mam gdzie jezdzic ostrzej.Płukanke stosowałem dwie wymiany oleju przed "panewką"-wątpie żeby to był skutek jej awarii.Nie zaszkodzi a też nie pomoże za wiele,najlepiej zdjąć miche i wymyć-jest troche roboty ale też spokój że nic na smoka nie wpadnie

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Ale kolega płakał, że musi
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Wiadomo,każdy ma tam jakieś swoje nawyki natomiast nowoczesne konstrukcje są tak niestety projektowane i to nie tylko TS ale i nawet bardziej renomowane firmy dają ciała(a może nie dają?może o to właśnie chodzi?kontrolują zużycie.)Ekologia i inne wymysły są w stanie spartolić i pogrzebać wiele fajnych silników i nie tylko jak choćby V6 busso i inne jak Type-r Hondy już nie dostępny w europie.Won!!!z europy!!!ale autobus z 1983 ciągle kursuje moją ulicą i czasem zimą nie zbyt fajnie się oddycha gdy nie tylko sadza z węgla wydostaje się z kominów-jak kto dba i dogląda oraz robi okresowe przeglądy odpowiednio sprawdzając co trzeba to tak ma

  4. #34
    wariator
    Gość

    Domyślnie

    Moja prawda o 156 2.0 TS
    W 2007 kupiłem drugą swoją alfe 156 2.0 (pierwsza była 156 1.6TS) miała na budziku 104 tys , miałem wtedy taki moment że musiałem liczyć kase na paliwo wiec ją zagazowałem. Przy 105 tys, zrobiłem rozrząd , wymieniłem olej i filtry , powiozła mnie (nas) do ślubu a potem podróż po Włoszech 6 tys km jednym i drugim wybrzeżem , autostardy po 160 -180 Km/h , upał 40 C , wróciłem ku zdziwieniu rodziny że auto się nie zepsuło.
    Teraz auto ma 320 tys, jest już drugim autem nazwijmy zastepczym , za załugi stoi w garazu a AR 159 gnije na dworze. Bedę to auto wspominał zawsze z sentymentem bo mnie nigdy nie zawiodło. Było co roku jezdzone na wakacje srednio po 5 tys km . W tym czasie widziałem na lawetach wszystko Laguny najczesciej, Citroeny , VW, Audi, Merole. Zastanawiałem sie kiedy kolej mojej AR 2.0 TS. A ona mnie nie zawiodła.
    Castrol 10W-60 co 10 - 12 tys km , zawsze jeden rodzaj filtra oleju co polcił mi znajomy , rozrząd co 60 tys z pompą i zestaw naprawczy wariatora za 25 zł, zawieszenie zawsze całe na raz z przodu co 50 tys ( górne wahacze oryginał albo Vema, dół Vema, łączniki dobre, gumy stab oryginał z 50 zł) Tylne zawieszenie co 80 tys tez wszystko na raz , układ kierowniczy raz zrobiony , do magla lany prestone z uszczelniaczem prewencyjnie ! - magiel zdechł przy dopiero 250 tys! i wtedy założyłem używany magiel z nowymi drązkami i końcówkami i znów prestone zalałem prewencyjnie z uszczelniaczem i lata 70 tys, sprzegło raz wymienione kompletne z łożyskiem , termostat raz , jedno łożysko przednie , dwa komplety linek hamulcowych co 3 lata , swiece co 40 tys nie platynowe tylko Championy, padła jedna przepływka i dwie sondy labda oryginał Boscha co 100tys ale to i tak dobry wynik jak na gazownie. Aha ! Przewody zapłonowe i cewki co pól roku demontowałem czysciłem i smarowałęm preparatem do przewodów za 10 zł na bazie specjalnego silikonu tzw. ISOL - dzieki temu mam pierwsze przewody są elastyczne i nie mają przebić . Warto tam zaglądać bo czesto swiece kompią się w oleju co cieknie spod uszczelki dekla którą wymieniałem srednio co 50 tys czyli już 4 razy.
    przepustnica czyszczona co 80 tys. Moze coś zapomniałem ale drobnostek w stylu uszczelniacz na wale przy rozrządzie to głupota nie wymienić jak sie poci a koszt żaden.
    Wiele przy aucie robiłem sam , ale poza tym jeździłem do jednego mechanika - dlatego że wiedział że jak na pałe zakręci pneumatem śruby od sanek i ich nie nasmaruje to potem bedzie za 50 tys miał przewalone przy następnych gumach stabilizatora.
    Nie wspominam o hamulcach bo to eksploatacja , zurzyją sie trzeba wymienić.
    Może przynudziłem , ale pomimo wieku (auto rocznik 1998) i przebiegu , siadam dziś w TSa i jade bez obaw gdzie chce tyle, że z dzieciakami się w niego nie załaduje i dlatego musiałem niestety kupić 159 Sportwagona JTDM.

    - - - Updated - - -

    Przepraszam ... zapomniałem dwa komplety amortyzatorów wspomnieć na przód i jeden tył , przy około 200 tys założyłem Sachsa Superturing czy jakoś tak , i do dziś latają , koła 16" żeby nie było że na miękich balonach jeżdze czyli 15" , jeden sezon letni 17 jeździłem ale leżaąw garażu teraz bo to jednak rzeźnia dla zawieszenia ale wygląd piekny więc kolegów na 17 rozumię.

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hitman047
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Bella 156 2.0 TS Niebieska piękność :) - kiedyś. Obecnie -> Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 KM
    Postów
    830

    Domyślnie

    Ktoś wcześniej pytał o płukankę, Darek już odpowiedział w sumie, ale ja dorzucę swoje 3 grosze - ja robię płukankę odkąd mam Alfę, przed każdą wymianą oleju i jak narazie silnik mi przez to się nie rozleciał ;P A zawsze dzięki tej płukance więcej syfu zleci niż bez niej, tak więc myślę że napewno nie zaszkodzi - napewno lepsze jest jak Darek wspomniał, zdjąć michę i poczyścić wszytko dokładnie, ale to raczej mało kto by robił przy każdej zmianie oleju ;P Tak więc myślę że prewencyjnie przy zmianie oleju płukanka nie zaszkodzi. Chociaż wiem że to bardziej chyba dla mojego komfortu psychicznego tak naprawdę

    P.S. Poprzedni właściciel regularnie zmieniał olej, ale płukanki nigdy nie robił, jak ja zrobiłem pierwszy raz to spłynął mega żur z silnika, pomimo że na bagnecie wcale na aż tak brudny olej nie wyglądał, więc jednak coś ona daje

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja też do miski zaglądałem już z konieczności

  7. #37
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    zobaczymy przy wymianie oleju może sie zdecyduje na to płukanie, a co do miski olejowej to zaglądanie też z konieczności a jak narazie nie mam takiej potrzeby

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja miałem niestety taki syf ze i plukanka by tego nie ruszyła.Teraz jakbym cos kupil to byl sobie zajrzał juz

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Ja przy ostatniej wymianie oleju zdecydowałem się na taką płukankę i nie żałuję. Olej zleciał ale nieco gęstszy i czarniejszy niż był na bagnecie gdy sprawdzałem wcześniej. Więc coś taka płukanka jednak daje i jakieś syfy wypłucze. Po niej jakoś nie zauważyłem złych objawów, nawet można powiedzieć że lepiej silnik pracuje. Ale to moje odczucie tylko subiektywne. Polecam Liqui Moly ich płukankę i olej, są naprawdę dobre.

  10. #40
    RubeSoul
    Gość

    Domyślnie

    Ja szczerze mówiąc płukanki nie robiłem. użytkowałem dwa motory w alfie 1.6 ts i 1.8 ts oby dwa przebiły mi 240tysięcy i nie miałem w nich do roboty. To jest jak kobieta trzeba dbać. Za konieczne uważam oryginalne świeczki, dobra oliwa i grzanie autem tylko kiedy złapie temperaturę inny sposób użytkowania to strzał w kolano.

Podobne wątki

  1. Silnik 2.0 TS 155KM lub jego dół (wał, korby, panewki)
    Utworzone przez Michu89 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-03-2012, 10:49
  2. Panowie potrzebuje pomocy. Silnik / panewki
    Utworzone przez alfadrian w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 14:39
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-08-2010, 18:42
  4. [146] Jaka norma Euro ?
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-05-2009, 18:55
  5. [156] silnik 2.5 V6 - koszty naprawy stukającej panewki
    Utworzone przez bomi2000 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2008, 18:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory