Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Praca EGR pod czas jazdy

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie Praca EGR pod czas jazdy

    Witam Was wszystkich,
    mam do Was prośbę, jeśli macie możliwość zrobienia logów (wykres) pracy EGR pod czas jazdy to bym był bardzo wdzięczny. Zastanawiam się czy EGR funkcjonuje u mnie prawidłowo. Mam porównanie z pracą w drugim aucie i mój wykres mnie nie pokoi, przez co może wywalać błąd MSCF. Porównanie jeszcze z innymi wykresami ułatwiłoby mi diagnozę.
    Pozdrawiam i liczę na Wasza pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Kolego, EGR powinno natychmiast zamykać się jak tylko przyspieszasz. W przeciwnym przypadku: jednostajna praca silnika, zarówno podczas jazdy z tą samą prędkością lub obroty jałowe silnika na postoju - EGR otwiera się.
    Jak EGR jest uszkodzony, to gorzej autko przyspiesza, bo EGR nie domyka się, lub jak jest całkowicie uszkodzony i tym samym jest cały czas otwarty, to autko traci moc i nie chce jeździć.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienie. I jeszcze jedno: zamknięty egr czyli 0% tak, i wtedy jest przepływ spalin do kolektora czy odwrotnie?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Dokładnie tak. Może wskazywać też czasami komputer 1%, ale bez obaw 0 % / 1 %, to EGR zamknięty, czyli spaliny lecą w całości na ciepłą stronę muszli (wirnik) turbo i je napędzają
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  6. #6
    SaVrO
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli tam nigdy nie zaglądałeś to ja osobiście polecam to małe ustrojstwo wykręcić i przeczyścić, u mnie przynajmniej samochód nabrał wigoru, prawdopodbnie się nie domykało jak należy, pare godzin czyszczenia a później miesiące radości

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzgar Zobacz post
    W przeciwnym przypadku: jednostajna praca silnika, zarówno podczas jazdy z tą samą prędkością lub obroty jałowe silnika na postoju - EGR otwiera się.
    Podczas jednostajnej jazdy tylko do określonych obrotów. Patrz - mapa poniżej.

    Cytat Napisał grzgar Zobacz post
    Jak EGR jest uszkodzony, to gorzej autko przyspiesza, bo EGR nie domyka się, lub jak jest całkowicie uszkodzony i tym samym jest cały czas otwarty, to autko traci moc i nie chce jeździć.
    I dymi podczas gwałtownych naciśnięć pedału gazu.

    Cytat Napisał grzgar Zobacz post
    Dokładnie tak. Może wskazywać też czasami komputer 1%, ale bez obaw 0 % / 1 %, to EGR zamknięty,
    Nie, 1% to jest 1% i oznacza niedomknięcie.

    Ale do rzeczy.
    Poniżej masz mapę histerezy zaworu EGR (od 16V to jest podobne do 8V). Na niej masz jak na dłoni pokazane jak pracuje EGR.
    Y = zakres otwarcia (U samej góry jest całkowicie zamknięty (0% otwarcia i brak przepływu spalin do kolektora dolotowego) . Im niżej, tym bardziej otwarty EGR.)
    X = zakres obrotów silnika.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR.jpg
Wyświetleń:	256
Rozmiar:	181.0 KB
ID:	70940

    Jeśli EGR wykazuje 1% otwarcia, to znaczy, że jest nieszczelność
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 24-09-2012 o 10:57
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Dzięki @sdero za super wyjaśnienie i powodzenia z przeładowaniem. Ja wybieram się w środę do diagnosty i zobaczymy co mi stwierdzi.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-02-2013, 00:04
  2. Świst pod czas jazdy
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 18:14
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 18:49
  4. pod czas jazdy piszczy przy skręcie w lewo powyżej 80 km/h ??
    Utworzone przez Jarecki300 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-12-2011, 23:14
  5. Nierówna praca podczas jazdy
    Utworzone przez tomek_murawski w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-07-2011, 15:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory