Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Problem z elektroniką 147 1.6 (2002)

  1. #1
    woytec
    Gość

    Domyślnie Problem z elektroniką 147 1.6 (2002)

    Hello

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z elektroniką.
    Objawy:
    - brak wyświetlania temperatury zewnętrznej
    - migający licznik przebiegu i licznik kasowany
    - nie działają elektryczne szyby
    - nie działają elektryczne lusterka
    - nie można otworzyć bagażnika z kluczyka
    - nie można otworzyć bagażnika przyciskiem wewnątrz
    - nie świecą światła w drzwiach (podświetlenie)

    Po odłączeniu akumulatora na chwilę wszystko jest ok ... a po jakimś czasie (niestety nie mogę ustalić w jakim momencie) znowu pojawia się powyżej opisany problem.
    Sprawdzałem błędy przy pomocy OBD ... żadnych błędów.
    Niestety nie mam dostępu do schematu elektrycznego ... może udałoby się namierzyć jakiś wspólny obwód, masę, czy coś ...
    Będę wdzięczny za wskazówki w poszukiwaniu źródła problemów.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    W pierwszej linii zgłoś się na komputer celem skasowania błędów i osiowaniu proxy ("Nauczysz" Body komputer sterowania urządzeniami pokładowymi). Daj znać co i jak po tym jak to zrobisz. Na pewno musisz zrobić Proxy Alignement (czyt wyżej) - świadczy o tym brak komunikacji np z licznikiem - kreski etc.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    była:GT Q2 1.9, Mito 1.4TB Jest:KIA Sportage XL AWD AT 2.0 CRDi, Honda HRV 1.5 i-VTEC CVT Executive
    Postów
    141

    Domyślnie

    a ja stawiam że centralka drzwi (ta niby pod przyciskami szyb kierowcy) Ci padła, albo pada dopiero, albo się odpieła, albo BC ją "zgubił"... bo jak odepne u siebie w GyTy to dokładnie mam takie objawy ze sterowaniem, poza migającym licznikiem, które to jest spowodowane zmianą konfiguracji urządzeń jak kolega mówi, zosiuj proxy to może się naprawi i sprawdź połączenia do centralki sterowania szybami
    EDIT:
    i teraz zabawne bo sobie przypomniałem... kumpel miał prawie dokładnie tak samo i się okazało że mu padał akumulator, jak podładował to się samo naprawiło
    Ostatnio edytowane przez zero2 ; 30-09-2012 o 22:03

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał zero2 Zobacz post
    a ja stawiam że centralka drzwi (ta niby pod przyciskami szyb kierowcy) Ci padła, albo pada dopiero, albo się odpieła, albo BC ją "zgubił"... bo jak odepne u siebie w GyTy to dokładnie mam takie objawy ze sterowaniem, poza migającym licznikiem, które to jest spowodowane zmianą konfiguracji urządzeń jak kolega mówi, zosiuj proxy to może się naprawi i sprawdź połączenia do centralki sterowania szybami
    Gdzies kiedyś czytałem tez że centralka od drzwi kierowcy to tzw. matka i odpowiada za wszystko
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    A ja powiem inaczej. Powertuj trochę forum bo to już było. I kolega bubu to opisywał. Jeśli nie znajdziesz napisz do niego ale coś czuje że sam w to zajrzy.


  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Zrób proxy, a pożałujesz... Moi drodzy forumowicze, to nie jest banał jak kasowanie błędów, a poważna operacja w elektronice samochodu.

    Wszystkie objawy o których piszesz wskazują albo na centralkę (przyciski) elektrycznych szyb, albo na kostkę między drzwiami a karoserią - zacznij od niej.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Zrób proxy, a pożałujesz... Moi drodzy forumowicze, to nie jest banał jak kasowanie błędów, a poważna operacja w elektronice samochodu.

    Wszystkie objawy o których piszesz wskazują albo na centralkę (przyciski) elektrycznych szyb, albo na kostkę między drzwiami a karoserią - zacznij od niej.

    Zgadzam się z tym, że w pierwszej kolejności należy sprawdzić kostki. Fakt proxy po wykonaniu osiowania wyłączyłby wszystkie urządzenia z którymi nie jest się w stanie skomunikować .... zrób go więc w drugiej kolejności o ile nie pomoże rada kolegi Cuoreventi.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    chyba jednak masz wodę ( obecnie śmiedz ) na elektronice body komputera.... to klasyczne objawy tego problemu....

  9. #9
    woytec
    Gość

    Domyślnie

    Wpadłem do kolegi na komputer i to co komputer wypluł:
    Body Computer Marelli:
    U1601 - Usterka linii CAN - Zapisany
    B1029 - Oświetlenie zapalniczki i panelu wentylacji - Wysoki Sygnał, Krytyczny

    CAN Info:
    Wykaz skonfigurowanych centralek
    Komputer nadwozia (NBC) Obecny
    Sterowanie silnika (NCM) Obecny
    Elektryczna przekładnia kierownicza (NGE) Nieobecny
    Tablica przyrządów (NQS) Obecny
    Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO) Nieobecny
    Węzeł radioodbiornika/radio-nawigacji z mapami (NRR/RMN) Obecny
    Węzeł układu hamulcowy (NFR) Obecny
    Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV) Nieobecny
    Węzeł drzwi kierowcy (NPG) Obecny
    Węzeł bagażnika (NVB) Nieobecny
    Węzeł klimatyzatora (NCL) Obecny
    Węzeł automat. skrzyni biegów (NCA-NCR) Nieobecny
    Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN Nieobecny
    Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB) Nieobecny
    Węzeł sufitu (NIM) Nieobecny
    Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL) Nieobecny
    Węzeł adaptacyjnego tempomatu (NAC) Nieobecny
    Węzeł drzwi pasażera (NPP) Nieobecny
    Węzeł fotela kierowcy (NAG) Nieobecny
    Węzeł wspomaganego hamowania (NBA) Nieobecny
    Węzeł Passive Entry Nieobecny
    Węzeł blokady Kierownicy (NBS) Nieobecny
    Węzeł dźwigni zmiany biegów (NSC) Nieobecny
    Węzeł fotela pasażera (NAP) Nieobecny
    Węzeł czujnika parkowania (NSP) Nieobecny
    Węzeł sygnałów silnika (NSM) Nieobecny
    Węzeł poduszek powietrznych (NAB) Nieobecny
    Węzeł amortyzatora pneumatycznego (NMA) Nieobecny
    Węzeł kontroli przechyłu (NPS) Nieobecny
    Węzeł reflektorów autoadaptacyjnych (NFA) Nieobecny
    Węzeł kontroli toru jazdy (HALF) Nieobecny

    Wykaz centralek które odpowiedziały
    Komputer nadwozia (NBC) Active
    Sterowanie silnika (NCM) Active
    Elektryczna przekładnia kierownicza (NGE) Nie aktywny
    Tablica przyrządów (NQS) Active
    Węzeł przełączników przy kierownicy (NVO) Nie aktywny
    Węzeł radioodbiornika/radio-nawigacji z mapami (NRR/RMN) Nie aktywny
    Węzeł układu hamulcowy (NFR) Active
    Węzeł Info-Telematyczny/MS Convergence (NIT/NCV) Nie aktywny
    Węzeł drzwi kierowcy (NPG) Active
    Węzeł bagażnika (NVB) Nie aktywny
    Węzeł klimatyzatora (NCL) Active
    Węzeł automat. skrzyni biegów (NCA-NCR) Nie aktywny
    Węzeł czujnika kąta skrętu (NAS) C-CAN Nie aktywny
    Węzeł kontroli hamulca postojowego (NPB) Nie aktywny
    Węzeł sufitu (NIM) Nie aktywny
    Węzeł odchylenia/przyspieszenia bocznego (NYL) Nie aktywny
    Węzeł adaptacyjnego tempomatu (NAC) Nie aktywny
    Węzeł drzwi pasażera (NPP) Nie aktywny
    Węzeł fotela kierowcy (NAG) Nie aktywny
    Węzeł wspomaganego hamowania (NBA) Nie aktywny
    Węzeł Passive Entry Nie aktywny
    Węzeł blokady Kierownicy (NBS) Nie aktywny
    Węzeł dźwigni zmiany biegów (NSC) Nie aktywny
    Węzeł fotela pasażera (NAP) Nie aktywny
    Węzeł czujnika parkowania (NSP) Nie aktywny
    Węzeł sygnałów silnika (NSM) Nie aktywny
    Węzeł poduszek powietrznych (NAB) Nie aktywny
    Węzeł amortyzatora pneumatycznego (NMA) Nie aktywny
    Węzeł kontroli przechyłu (NPS) Nie aktywny
    Węzeł reflektorów autoadaptacyjnych (NFA) Nie aktywny
    Węzeł kontroli toru jazdy (HALF) Nie aktywny

    PROXI
    OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN:
    Komputer nadwozia (NBC)
    Sterowanie silnika (NCM)
    Tablica przyrządów (NQS)
    Węzeł radioodbiornika/radio-nawigacji z mapami (NRR/RMN)
    Węzeł układu hamulcowy (NFR)
    Węzeł drzwi kierowcy (NPG)
    Węzeł klimatyzatora (NCL)


    OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN:
    Komputer nadwozia (NBC)
    Sterowanie silnika (NCM)
    Tablica przyrządów (NQS)
    Węzeł układu hamulcowy (NFR)
    Węzeł drzwi kierowcy (NPG)
    Węzeł klimatyzatora (NCL)


    USUNIĘTE MODUŁY CAN:
    Węzeł radioodbiornika/radio-nawigacji z mapami (NRR/RMN)


    MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL:
    Komputer nadwozia (NBC)
    Tablica przyrządów (NQS)
    Węzeł drzwi kierowcy (NPG)
    Węzeł klimatyzatora (NCL)
    ********************************

    Tyle na gorąco ...

    PROXI to chyba jednak ostateczność. Na chwilę obecna nie mam koncepcji co dalej ...
    Ostatnio edytowane przez woytec ; 08-10-2012 o 20:20 Powód: aktualizacja

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Kolego jak masz możliwość, to podepnij od kogoś sterownik od strony kierowcy (panel sterowania szyb). Ja mam obecnie takie same objawy. Wymontowałem oba panele sterowania szybami, żeby zedrzeć z nich tą gumę i ostatnio jak jechałem to punkt po punkcie to samo jeszcze ich nie zrobiłem i mam nadzieję że jak wsadzę z powrotem to wszystko bez żadnych kombinacji zacznie działać

    W sumie to pytanie do osób które u siebie wyjmowały panele - czy po ponownym podpięciu ich do instalacji wszystko wraca do normy?

Podobne wątki

  1. Problem z elektroniką !! POMOCY
    Utworzone przez RAMI05 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-02-2014, 21:26
  2. Problem z elektroniką 2.0 V6 TB
    Utworzone przez Maateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 10:26
  3. Problem z elektroniką ?
    Utworzone przez peterde5 w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 08-01-2013, 22:00
  4. Mały problem z elektroniką :)
    Utworzone przez tomekd w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-02-2011, 16:53
  5. Problem z elektroniką w 166
    Utworzone przez besstia4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-06-2010, 07:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory