Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: Niebieski Dym w 166 2.4 JTD 140KM 2002r.

  1. #11
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Gdyby to były jakikolwiek problem paliwowo powietrzny to byłby czarny dym.
    Robiłeś kiedyś doświadczenie z podlaniem dużą iloscią np. kozy (taki piecyk) paliwem - ON? jaki poleci dymek? Przy nie dopaleniu paliwa (jak zamkniesz dopływ tlenu lub zmniejszysz jego ilośc w stosunku do ON ) z komina poleci niebieskawy dymek.

  2. #12
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Niebieski dym w przypadku paliwa ON to całkiem realna diagnoza nie dopalania całkowicie owego paliwa w cylindrach. Pomijając oczywiscie turbosprężarke i olej silnikowy, co np. w silniku benzynowym wskazywało by przepalanie oleju silnikowego, natomiast w przypadku jtd sprawa jest bardziej skomplikowana
    Nie przekonałeś mnie

    - - - Updated - - -

    Z tą kozą to daleko idąca teoria hehehehehe

    - - - Updated - - -

    Mi jednak się wydaje że to skórkowany olej się przez turbinę przeciska przy dużym wytężeniu. Tym bardziej że właściciel się nie skarży na dynamikę.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    U mnie gdy turbo wstawało 1800 obr/min i wyżej waliło na niebiesko, dodam że gdy zgasiłem auto olej zostawał w komorze i przy odpalaniu bach chmura niebieskiego dymu. Po zdjęciu rury turbo-ic wszystko było wiadome. kolega jeśli nie sprawdzi my się nie dowiemy. Niebieski dym a padające turbo sprawa bardzo realna. Druga sprawa jak mówił marek niedopalone paliwo czuć z rury ropę no nie ma siły...

  4. #14
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Kolego sprawdź jeszcze, czy przy uruchomianiu zimnego silnika przy jego zapłonie z rury nie wyleci czasem niebieski dym. Silnik jtd, to silnik z układem CR o wtrysku bezpośrednim, nie tak jak starsze diesle z komorą wstępną, tutaj może w tym przypadku dojsc do nie dopalenia całkowicie paliwa w fazie rozruchu, a jeżeli masz jeszcze słabe świece żarowe to uwidacznia sie to jeszcze bardziej w zimie.

    Na miejscu kolegi sprawdziłbym wtryskiwacze, czy np. nie przepuszczają nadmiaru paliwa do silnika (cylindrów), gdyż grozi to w ekstremalnej sytuacji wypaleniem tłoka/ów...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jacek83 Zobacz post
    U mnie gdy turbo wstawało 1800 obr/min i wyżej waliło na niebiesko, dodam że gdy zgasiłem auto olej zostawał w komorze i przy odpalaniu bach chmura niebieskiego dymu. Po zdjęciu rury turbo-ic wszystko było wiadome. kolega jeśli nie sprawdzi my się nie dowiemy. Niebieski dym a padające turbo sprawa bardzo realna. Druga sprawa jak mówił marek niedopalone paliwo czuć z rury ropę no nie ma siły...
    Oczywiscie nie wykluczamy takiej tezy, wiec w tym przypadku trzeba bacznie sprawdzac stan oleju. Dodatkowo rozebrac węże + IC - sprawdzic, czy nie zalało olejem. Jeżeli jednak oleju nie ubywa to...

  5. #15
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Racja. Jednak pamiętajcie że skoro na niebiesko idzie tylko czasami, np przy dużym obciążeniu to ubytku oleju nie zdąży zaobserwować między jego wymianami

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    A cisnienie paliwa na listwie jest stałe. Koledze przy pałowaniu dymi na niebiesko

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Racja. Jednak pamiętajcie że skoro na niebiesko idzie tylko czasami, np przy dużym obciążeniu to ubytku oleju nie zdąży zaobserwować między jego wymianami
    zależy od trybu jazdy ale jeśli kolega nie "kręci turbiny" to tez może być przyczyną. W brew temu turbo pada również od zbyt miękkiego traktowania.

  7. #17
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek83 Zobacz post
    A cisnienie paliwa na listwie jest stałe. Koledze przy pałowaniu dymi na niebiesko
    Do czego zmierzasz? Ciśnienie na listwie faluje - w mniejszym bądz większym stopniu (różnica kilku bar w przypadku zdrowej jednostki jtd).

    Może warto sie pokusic o zrobienie próby przelewowej - na dobry początek, następnie podpiąc fesa sprawdzic ciśnienie paliwa oraz otwarcie reg. ciś. paliwa - przy obrotach, w których występuje owe zjawisko?

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Mandziel
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    147 & 166
    Postów
    658

    Domyślnie

    Czyli albo wtryski albo turbo - co do turbo okaże się już w sobotę, a co do wtrysków muszą poczekać na diagnozę.
    Ten niebieski dymek jest nawet jak jeszcze turbo nie wstanie, zacząłem się przyglądać i nawet przy lekkiej jeździe coś mi tam puszcza.
    Chyba za rzadko jej dawałem w palnik.
    Ostatnio edytowane przez Mandziel ; 02-10-2012 o 19:58






  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Chodzi mi o to że różnice w ciśnieniu są niewielkie więc wtrysk raczej nie leje, a ciśnienie turbiny jest znacząco zmieniane w stosunku do obr/min.

    - - - Updated - - -


    Może warto sie pokusic o zrobienie próby przelewowej - na dobry początek, następnie podpiąc fesa sprawdzic ciśnienie paliwa oraz otwarcie reg. ciś. paliwa - przy obrotach, w których występuje owe zjawisko?[/QUOTE]

    Wspominałem koledze o zrobieniu próby przelewowej.

  10. #20
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Wszystko możliwe
    Ja tylko nadmienię że turbina może brać olej również gdy nie pracuje. W sensie że przepuszcza. Ja miałem taką sytuację w V6TB że dymiła właśnie jak hamowałem silnikiem czy stałem w korku. Nie przy butowaniu. A wszyscy mi mówili że silnik padlina heheheh okazało się że turbo puszczało na stronę gorącą przez tulejki ślizgowe.
    Po prostu będziesz musiał trochę powęszyć.

Podobne wątki

  1. Niebieski wita
    Utworzone przez Niebieski w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 07:08
  2. 156 GTA - niebieski sedan.
    Utworzone przez alces1 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 09:13
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 23:11
  4. Alfa 147 JTD 140KM 2002r - Poznań
    Utworzone przez barat w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-05-2011, 13:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory