Strona 12 z 37 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516171819202122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 364

Temat: [diagnostyka] spomaganie prac przy diagnostyce auta z pomocą oscyloskopu samochodowe

  1. #111
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    no to kolego bubu321 daliście ciała, w JTS nic nie zobaczysz jak nie ściągniesz pokrywy. Też czekam na testy CKP oraz balans cylindrów w JTS, tak na marginesie to strasznie długo wszystko trwa. Ale za to będzie dokładnie i dla potomnych, jesli jeszcze ktoś czyta ten wątek o JTS w dziale 156 TS. Fakt że dział JTS (GT ) prawie nikt nie czyta.

  2. #112
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Jeśli nikt nie skorzysta, to trudno. testujemy, aby się czegoś nauczyć, dowiedzieć, to jest ciekawe. Może dowiemy się czegoś nowego. Chciałam się nauczyć badać oscyloskopem i chciałam to wszystko zobaczyć.

    Chodzi też, aby naprawić gada, ponieważ go strasznie lubię.

    Dlatego jeśli niewiele osób czyta, to nie szkodzi. Chcieliśmy innych zainteresować, ale tylko nieliczni użytkownicy AR badają FT, a użytkownicy JTSów nie badają wcale, ale kiedyś nie badał nikt. Za wyjątkiem jednego JTSa - którego przebadał bubu.

    A bubu mnie uczy od początku i z nim testuję od początku, mimo, że jestem osobnikiem trudnym, nic nie wiedzącym i bajdurzącym. Ty też jesteś w zespole, więc jest nas troje. Ty też mnie uczysz.

    Mam nadzieję, że uda się to wszystko przeprowadzić. Trwa długo, ale w sumie może i dobrze, bo nie byłam gotowa, nawet teraz chyba nie jestem. To jednak będzie trudne dla mnie, te podłączenia i przewody różne. To zależy od Was, ten etap.

    W tygodniu podjadę do mechanika i zrobię zdjęcie od spodu tego wyprowadzenia CKP, może można tego peszla przesunąć, nie wiem. Sprawdzę też te wtryskiwacze. Chciałam wiedzieć co się stanie mniej więcej, jak coś się w JTS wyjmie lub odłączy, aby nie wpaść w popłoch.

    Martwi mnie tylko, że trzeba jednak pojechać z oscyloskopem i jak to zrobić, żeby pojechać?

    Zrobiłam kolejne zdjęcia. Nie miałam pomysłu na inne zdjęcia. Nie wiem, co chcecie zobaczyć? Te na cylindrach - w kolejności od końca względem rozrządu - 4,3,2,1.


    Załącznik 59526

    Załącznik 59527

    parametr_1_loadPCT.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 21-06-2012 o 01:48

  3. #113
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nowy oscyloskop. nowy czujnik Px i pomiary.
    - Px, CSK, balans cylindrów, css oraz czujnik Halla.
    - Px robione na cylindrze 2.
    - widac z wykresów jak wyniki zależą od techniki przeprowadzenia diagnostyki, pomiaru.

    - na razie nie wiadomo od czego zalezy wykres w punktach 1,2,3.
    - teoretycznie to punkty te wskazują na szczelnośc zaworu, brak podpalenia oraz sprawność popychaczy hydraulicznych.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Px+3szczelnosczaworow.jpg
Wyświetleń:	250
Rozmiar:	53.9 KB
ID:	72560  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 08-10-2012 o 11:53
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #114
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Na razie to mam problemy, aby zobaczyć CSS:
    - nie wiem, co to jest przepełnienie, ani gdzie jest linia 915, tak mam we wszystkich do CSS.
    - a tego wykresu chyba nie było, ale go widzę, to o tyle chociaż, że coś mi się udało.
    - a że też nie za wiele już pamiętam, to najgorzej, muszę od nowa czytać.

    Co z tym error mam zrobić?

    CSS_1.zip

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - widac z wykresów jak wyniki zależą od techniki przeprowadzenia diagnostyki, pomiaru
    Nie pisałeś nigdy o tym, nigdy tego nie widziałam, więc nie wiem co masz na myśli.
    Jakie techniki przeprowadzenia diagnostyki?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-10-2012 o 22:26

  5. #115
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pomiary, ze względu na ograniczenia skryptu, robi sie na poziomie RPM == 3.000.
    - tylko dla kontroli wydechu robimy RPM do max.

    - a ten błąd przepełnienia to nie problem wersji oprogramowania ?
    - jak widać nawet na celeronie program działa pod XP SP2.
    - na win 7 Enterprice mam kłopoty ze zmianą koloru tła na tej wersji oprogramowania.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	usb-oscy1.jpg
Wyświetleń:	182
Rozmiar:	42.1 KB
ID:	72798   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	usb-oscy2.jpg
Wyświetleń:	194
Rozmiar:	26.7 KB
ID:	72799   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	usb-oscy3.jpg
Wyświetleń:	141
Rozmiar:	24.1 KB
ID:	72800  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 10-10-2012 o 07:49
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #116
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - a ten błąd przepełnienia to nie problem wersji oprogramowania ?
    Chyba nie.
    Wczoraj ściągnęłam oprogramowanie, bo w starym pisał, że pliki niezgodne.
    Px działa, panelu jeszcze nie sprawdzałam.
    Najwyżej, na razie zacznę od Px.


    Co mam zrobić, bubu, żeby CSS zadziałał?
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 10-10-2012 o 15:54

  7. #117
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - skrypt chyba nie przyjmuje Sa == 6,4.
    - mają być liczby całkowite, nie rzeczywiste.

    - jutro odpalę na maszynie X64, testowałem tylko na 32 bitowych.
    - ale to chyba nie to, sterowniki są nawet do X64.
    - na systemie windows 8 , nie działa, probowałem i kicha.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #118
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki. Już działa skrypt. No, zapomniałam, że trzeba zaokrąglić SA.

    Liczby mnie zawsze rozłożą, to wiedziałam. Ale, że na jednej liczbie polegnę, to jednak mnie zaskoczyło.

    Nic. Zobaczymy co będzie dalej.

  9. #119
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kolego euroscan, trochę nie ładnie, Majka się przyznała do błędu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #120
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    To nie szkodzi, wiemy za to, że euroscan jest tutaj z nami. Dobrze, że jest. Może będzie podpowiadał mi też tutaj?

    Na razie ten czujnik halla, założyłam, że to CPS.
    - SA, to kolejny dzień nad tym rozmyślam. To mnie rozprasza – SA.
    - problem z czujnikiem CPS mam taki, że go nie widziałam, na zdjęciu nie widać go dokładnie.
    - wałkiem ssącym sobie kręciłam i widziałam obydwa, ale znowu nie popatrzyłam na wszystko.
    - długo trwało też, bo nie mogłam jakby dopasować oscylogramu CKP do CPS i nie wiedziałam czemu impulsy wypełnienia na oscylogramie z CPS są różnej szerokości (no tego nadal nie rozumiem w sumie). No bubu mi trochę podpowiedział, tylko, że może za mało.
    - też nie wiem, jak określić na podstawie tego testu czy jest synchronizacja CPS z CKP, czy jej nie ma do końca?
    - więc to raczej próba zobrazowana, tego co zobaczyłam. Będę poprawiać najwyżej.
    - pozostałe sukcesywnie, bo tam mam zwyczajowo z Px jakieś problemy i jeszcze te koło nowe jest. A jeszcze z logami muszę powalczyć.
    - to w zrzutach wszystko jest.
    - jeśli chodzi o różnice w przebiegach vs technika pomiaru dla plików CSS, to nie wiem. Widzę, że w CSS03 można włączyć opcję calc. of sign. difference, ale nie wiem do czego służy ta opcja i czemu w pozostałych nie. Tam w zrzucie zamiast - "calc. of sign. difference" wpisałam inversion - to pomyłka, już nie będę poprawiać, trzeba to wziąć pod uwagę, że pomyliłam się. Inversion to wiem obraca przebieg o 180st.


    CPS.zip


    Może być jeszcze tak, wtedy impulsy wypełnienia mieszczą się w zakresie 90st dla cyl. Jak na początek imp. ustawić to tak będzie, jak na koniec to inaczej. Tak lepiej pasuje, ale nie wiem jak to ustawiać.

    CPS_5.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 13-10-2012 o 12:26

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Analizator magistrali CAN, potrzebny, zbędny w diagnostyce auta
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-01-2018, 13:27
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-12-2012, 19:27
  3. [GTV] pomoc przy diagnostyce
    Utworzone przez viruskill w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-02-2012, 21:29
  4. świeża diagnostyka mojego auta - i co dalej??
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory