Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Zdławienie na zimno

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie Zdławienie na zimno

    W sumie nijak mi to nie przeszkadza i wydaje się, że to całkiem sensowne, ale wolę zapytać, czy faktycznie niż odkryć mega usterkę za jakiś czas. Przy takich temperaturach jak np dziś (powiedzmy poniżej 10oC) auto po zapaleniu potrzebuje ok 15 sekund pracy na biegu jałowym, aby po ruszeniu się nie zadławiło. Dławienie jest jednorazowe i pewnie wynika ze zbyt ubogiej mieszanki. Poza tym auto pracuje idealnie, obroty nie falują, odpala zawsze bez problemu.
    Czy tak jak mi się wydaje to nie jest nijak niepokojąca oznaka, czy tak jednak być nie powinno i zacząć szukać przyczyny?
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kris990
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 217km/428nm
    Postów
    201

    Domyślnie

    Ja dziś zapalałem swoją przy 7 stopniach i zauważyłem też, że po odpaleniu chodzi prawie jak diesel tak przez kilkanaście sekund, trochę jakby rzęzi i przytyka ją przy delikatnym dotknięciu pedału gazu. Oprócz tego nawiew dziwnie warczy i huczy. Wszystko trwa tak maks do minuty. Później wszystko ustaje i silnik pracuje dobrze a nawiew/klima już nie buczy i warczy. Czy to norma czy nie? Będzie to pierwsza zima z moją Alfą i nie znam jeszcze jej zachowania.
    Świece były sprawdzane ze 2 tygodnie temu i podobno nie są złe ale nie wiem czy tak na oko to da się to sprawdzić czy są ok czy też wymagają wymiany.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Jeśli klekocze jak diesel to nie będzie nic innego jak wariator. Powinien jednak przestać po kilku - kilkunastu sekundach. Moje zdławienie nie jest aż tak silne. Zwyczajnie jeśli ruszyć autem od razu po odpaleniu ma mniej siły, ale na postoju wkręca się ok. Inna rzecz, że pewnie bym tego nie zauwazył, gdyby nie żona, która rano rusza z buta, bo ja zawsze pozwalam silnikowi pochodzić chwilkę nim ruszę.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kris990
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 217km/428nm
    Postów
    201

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Jeśli klekocze jak diesel to nie będzie nic innego jak wariator. Powinien jednak przestać po kilku - kilkunastu sekundach. .
    a czy po za tym, że klekocze przez te parę sekund po uruchomieniu niesie to za sobą jakieś poważniejsze konsekwencje??

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Póki działa to nie. Jak przestanie auto będzie słabe (poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie) do ok 3 tys. obrotów. Chodzić jednak powinna równo.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kris990
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 217km/428nm
    Postów
    201

    Domyślnie

    auto mam od niedawna, rozrząd podobno był wymieniany niewiele czasu przed moim zakupem. Może to być prawda, ponieważ po zakupie pojechałem na komputer i wykonałem adaptację na nowo bo pokazywało właśnie błędy rozrządu. Potem już błąd nie wyskoczył. Wymieniłem też olej w zeszłym tygodniu i kurcze nie pomyślałem o tym wariatorze... do 3 tyś faktycznie jest dość słaby ale z tego co czytam na forum to chyba norma niestety.

  7. #7
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Klekoczący wariator przez kilka sekund świadczy o jego bliskim końcu. Póki co będzie działać przez kilkanaście dobrych tysięcy. Można go zregenerować, jednakże nie wiadomo na ile to pomoże. W dalszym etapie będzie cały czas klepał. I generalnie do 3 tys. nic się nie dzieje w silniku, dół obrotów jest słabiutki.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał kris990 Zobacz post
    auto mam od niedawna, rozrząd podobno był wymieniany niewiele czasu przed moim zakupem. Może to być prawda, ponieważ po zakupie pojechałem na komputer i wykonałem adaptację na nowo bo pokazywało właśnie błędy rozrządu. Potem już błąd nie wyskoczył. Wymieniłem też olej w zeszłym tygodniu i kurcze nie pomyślałem o tym wariatorze... do 3 tyś faktycznie jest dość słaby ale z tego co czytam na forum to chyba norma niestety.
    Ja bym nie ryzykował, że "może to być prawda". Wymiana rozrządu to kilkaset złotych - nie mało, ale zerwany pasek w trasie to kupa forsy na holowanie, brak auta i kolejna (większa) kupa forsy na naprawę.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    to dlawienie jest podobno wina starego oprogramowania, moja nie stety tez na to cierpi ,ja zeby było ciekawiej mam garaz w piwnicy i kiedy wyjeżdżam potrafi sie zakrztusić tak ze musze wdepnac sprzeglo i przegazowac,
    a wariat zaczyna naprawde dzialac dopiero w okolicach 3 tys. a nie do 3 tys

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Czyli w sumie nie ma usterki? Mnie to mało przeszkadza. Dużo obcuję z gaźnikowcami z ssaniem itp, więc dla mnie rozgrzanie auta po odpaleniu to norma
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

Podobne wątki

  1. usterka :Ogrzewanie alfa 156 V6 jak zimno to zimno :(
    Utworzone przez kamien007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-12-2014, 17:38
  2. [159] Odpalanie na zimno
    Utworzone przez Indy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 05-02-2014, 22:19
  3. dziwny odgłos na zimno
    Utworzone przez sportowiec w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-10-2012, 21:02
  4. Temperatura i zimno w 147.
    Utworzone przez edek500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-02-2012, 21:29
  5. Zimno w aucie
    Utworzone przez adriano166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-11-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory