U mnie cykl mieszany 9l jak w morde strzelil... czyste miasto (Wroclaw) to straszy nawet 12 litrami! Spokojna trasa 6.4
Manual skrzynia ofkorz!
U mnie cykl mieszany 9l jak w morde strzelil... czyste miasto (Wroclaw) to straszy nawet 12 litrami! Spokojna trasa 6.4
Manual skrzynia ofkorz!
u mnie podobnie jak u AirAjti - miasto 10.5-12.5, mieszanka 9, trasa (mało mieszania biegami, płynna jazda) 7-7.5
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
Po pierwsze - sprawdzić, czy nie ma pękniętego któregoś przewodu idącego od przelewów z wtryskiwaczy. Wtedy silnik po dłuższym postoju się zapowietrzy i będzie miał takie objawy, jak piszesz. Po drugie - test wtryskiwaczy FES-em - jak wyglądają korekty. Jeśli coś mocno odbiega od normy (załóż, że od -1.5 do 1.5 jest ok) - to wtrysk do naprawy. Kolejna rzecz - próba przelewowa (podobno już była robiona) - wtryski najbardziej lejące - do naprawy. I ostatnia - regulator ciśnienia paliwa, przy pompie paliwa. Lubi się przytrzeć i też daje potem taki efekt, jak opisałeś.
Zakładam, że EGR sprawny, kolektor szczelny.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
U mnie też występuje problem z rozruchem na zimno (nierówno pracuje + puszcza chmurkę dymy białego) ale zauważyłem że jak dłużej podgrzeje świece to problem nie występuje. Dziwne troche, macie może jakieś sugestie, może świece powoli sie kończą?
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Miałem identyczne objawy co koledzy w 2.4JTDm w automacie. Główną przyczyną okazały się wtryski, ale razem z nimi zrobiłem też "mod" kolektora ssącego, wywalenie DPF i częściowe zaślepienie EGR. Teraz auto śmiga aż miło. Ostatnio stał 6 dni bez odpalania i nie miał najmniejszych problemów z rozruchem. Całość robiona u Tomka_Krk o czym już pisałem.
Tak, jest to normalne spalanie. Mi komputer pokazuje 10.5l/100, ale po litrażowaniu okazało się, że przekłamuje o 1l. Średnie u mnie po 300km wyniosło 9.4l/100. A nogę mam ciężką.
Automat też dokłada swoje trzy grosze- wg moich obserwacji ten silnik w automacie spala 0.5-1l/100 więcej.
https://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=2379156 1.9 JTD 8V 2005 http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1757
159 1.9 8V JTDm 2008 DPF out 136 KM 320 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=872
159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharingGiulia 2.2 JTDM
Z doświadczenia (inny silnik, ale tez CR), jak sprawdzic czy regulator ok - u mnie się przycierał, a pierwszy raz o tym dowiedziałem się w czasie rozpędzania się na dwójce (automat, gaz w podloge) i przy 2500 obr zgasł silnik. Opracowałem później metodę na doprowadzanie do tego stanu (żeby pokazać mechanikowi).
Warunki: silnik rozgrzany.
Test, jedziemy sobie 30, wrzucamy 3kę (ręczna skrzynia) lub deptamy 3/4 i później max (automat, zeby kick down poniżej 2ki nie zrobił) i powyżej 2500 mamy pstryk i silnik gaśnie (słychać go, ale obroty spadają aż do zatrzymania). U mnie był błąd z cyklu "nagły spadek cisnienia w obwodzie CR - inaczej zwany wysokiego cisnienia.
Potencjalne objawy towarzyszące - trudności z odpaleniem (dłuższe kręcenie, nierówna praca przez kilka sekund po urchomieniu)
Przyczyna - przytarty regulator.
Zasada działania: regulator "bez napięcia" trzyma sprężyną ok. 100 bar, elektromagnes (sterowany impulsowo przez ECU) potrafi go "domykać i dociskać" do 1300-2000bar (w zależności od regulatora i silnika).
Dlaczego cięzko odpala przy uszkodzonym regulatorze? Żeby odpalić silnik potrzeba zbudować ciśnienie w CR 190-270 bar (w zależności od modelu). Rozrusznik kręci, pompa wysokiego cisnienia pracuje i buduje cisnienie, natomiast regulator puszcza (i jeżeli kompletnie padnięty, to ECU nie otworzy wtrysków i nie zainicjuje rozruchu, bo odpowiedniego ciśnienia nie ma), jeżeli regulator częściowo przytarty, to z "początku" puszcza, ale po chwili (nasmarowaniu ON) troszke mniej, ciśnienie się buduje, auto odpala, ale w listwie CR dalej jest mniejsze ciśnienie niż ECU chce, i auto "nierówno chodzi"
Dlaczego odcina przy gaz w podłogę i pełnym obciążeniu z niskich obrotów (z błędem nagłęj utraty ciśnienia)? ponieważ pompa na żądanie ECU musiała zbudować maks ciśnienie, żeby zasilic wtryski, pompa kręci, paliwo ciepłe (rozgrzany silnik - ma sie od czego rozgrzać) jest mniej lepkie (można nazwa je rzadszym), regulator przepuszcza, ciśnienie buduje się wolniej niż wynika timeout oczekiwania ECU lub spada po zbudowaniu (przytarty regulator), to ECU "mysli", ze nastąpiło rozszczelnienie układu wysokiego ciśnienia i gasi silnik, żeby nie dopuscic do pożaru :-)
Czasami jest winny czujnik ciśnienia listwie CR (jest troche głuchy), ale to rzadkość.
Równie dobrze jakieś ciało obce latające w filtrze paliwa lub pomiedzy filtrem paliwa a pompą CR też może płatać takie figle.
Ostatnio edytowane przez cra3y ; 19-10-2012 o 22:56