Strona 7 z 26 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #61
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    U mnie cykl mieszany 9l jak w morde strzelil... czyste miasto (Wroclaw) to straszy nawet 12 litrami! Spokojna trasa 6.4
    Manual skrzynia ofkorz!

  2. #62
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    u mnie podobnie jak u AirAjti - miasto 10.5-12.5, mieszanka 9, trasa (mało mieszania biegami, płynna jazda) 7-7.5
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  3. #63
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał oktawian87 Zobacz post
    Witam od długiego czasu borykam się z moja alfa i jej ciężkim przypadkiem auto na zimnym silniku pracuje nierówno potrafi odpalić i gaśnie od czego powinienem zacząć żeby zdiagnozować problem ..... auto było diagnozowane już przez kilku mechaników zero postępów ostatni stwierdził ze auto ma zła kompresje ile powinna wynosić przy tym silniku ???
    Po pierwsze - sprawdzić, czy nie ma pękniętego któregoś przewodu idącego od przelewów z wtryskiwaczy. Wtedy silnik po dłuższym postoju się zapowietrzy i będzie miał takie objawy, jak piszesz. Po drugie - test wtryskiwaczy FES-em - jak wyglądają korekty. Jeśli coś mocno odbiega od normy (załóż, że od -1.5 do 1.5 jest ok) - to wtrysk do naprawy. Kolejna rzecz - próba przelewowa (podobno już była robiona) - wtryski najbardziej lejące - do naprawy. I ostatnia - regulator ciśnienia paliwa, przy pompie paliwa. Lubi się przytrzeć i też daje potem taki efekt, jak opisałeś.
    Zakładam, że EGR sprawny, kolektor szczelny.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #64
    Użytkownik Świeżak Avatar SiwyAlfa
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Alfa Brera 1.75 tbi
    Postów
    67

    Domyślnie

    U mnie też występuje problem z rozruchem na zimno (nierówno pracuje + puszcza chmurkę dymy białego) ale zauważyłem że jak dłużej podgrzeje świece to problem nie występuje. Dziwne troche, macie może jakieś sugestie, może świece powoli sie kończą?

  5. #65
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał SiwyAlfa Zobacz post
    U mnie też występuje problem z rozruchem na zimno (nierówno pracuje + puszcza chmurkę dymy białego) ale zauważyłem że jak dłużej podgrzeje świece to problem nie występuje. Dziwne troche, macie może jakieś sugestie, może świece powoli sie kończą?
    Albo centralka nimi sterująca.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #66
    Użytkownik Świeżak Avatar SiwyAlfa
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Alfa Brera 1.75 tbi
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Albo centralka nimi sterująca.
    Jak można sprawdzić tą centralkę.

  7. #67
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Nigdy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Okolice Oświęcimia
    Auto
    159 Sportwagon 2.4JTDm Q-Tronic
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał oktawian87 Zobacz post
    Witam od długiego czasu borykam się z moja alfa i jej ciężkim przypadkiem auto na zimnym silniku pracuje nierówno potrafi odpalić i gaśnie od czego powinienem zacząć żeby zdiagnozować problem ..... auto było diagnozowane już przez kilku mechaników zero postępów ostatni stwierdził ze auto ma zła kompresje ile powinna wynosić przy tym silniku ???
    Cytat Napisał SiwyAlfa Zobacz post
    U mnie też występuje problem z rozruchem na zimno (nierówno pracuje + puszcza chmurkę dymy białego) ale zauważyłem że jak dłużej podgrzeje świece to problem nie występuje. Dziwne troche, macie może jakieś sugestie, może świece powoli sie kończą?
    Miałem identyczne objawy co koledzy w 2.4JTDm w automacie. Główną przyczyną okazały się wtryski, ale razem z nimi zrobiłem też "mod" kolektora ssącego, wywalenie DPF i częściowe zaślepienie EGR. Teraz auto śmiga aż miło. Ostatnio stał 6 dni bez odpalania i nie miał najmniejszych problemów z rozruchem. Całość robiona u Tomka_Krk o czym już pisałem.

    Cytat Napisał oktawian87 Zobacz post
    bardzo dziękuje wszytko tak jak mówicie sprawdzę .... jeszcze jedno czy spalanie na poziome 10l na 100km cykl mieszany.. normalne czy to przez automatyczna skrzynie taka różnica
    Tak, jest to normalne spalanie. Mi komputer pokazuje 10.5l/100, ale po litrażowaniu okazało się, że przekłamuje o 1l. Średnie u mnie po 300km wyniosło 9.4l/100. A nogę mam ciężką.
    Automat też dokłada swoje trzy grosze- wg moich obserwacji ten silnik w automacie spala 0.5-1l/100 więcej.

  8. #68
    Użytkownik Świeżak Avatar SiwyAlfa
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Alfa Brera 1.75 tbi
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nigdy Zobacz post
    Miałem identyczne objawy co koledzy w 2.4JTDm w automacie. Główną przyczyną okazały się wtryski, ale razem z nimi zrobiłem też "mod" kolektora ssącego, wywalenie DPF i częściowe zaślepienie EGR. Teraz auto śmiga aż miło. Ostatnio stał 6 dni bez odpalania i nie miał najmniejszych problemów z rozruchem. Całość robiona u Tomka_Krk o czym już pisałem.



    Tak, jest to normalne spalanie. Mi komputer pokazuje 10.5l/100, ale po litrażowaniu okazało się, że przekłamuje o 1l. Średnie u mnie po 300km wyniosło 9.4l/100. A nogę mam ciężką.
    Automat też dokłada swoje trzy grosze- wg moich obserwacji ten silnik w automacie spala 0.5-1l/100 więcej.
    Wtryski miałem robione, dpf usunięty, egr zaslepiony. Tak jak opisałem jak świece podrzeje dłużej objawy nie wystepują ( zapalam po uzyskaniu komunikatu na wyśletlaczu który mówi o naciśnięciu przycisku start).

  9. #69
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Cytat Napisał xdj1 Zobacz post
    zamiast wymieniac kolektor zdjąłemprowadnicę z tej ostatniej kalpy zaostawiłem ją w pozycji otwartej i wszystko wróciło do normy.
    Jak zdjąłeś tą prowadnicę? Jak poznać kiedy jest w pozycji otwartej?

  10. #70
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    I ostatnia - regulator ciśnienia paliwa, przy pompie paliwa. Lubi się przytrzeć i też daje potem taki efekt, jak opisałeś.
    Z doświadczenia (inny silnik, ale tez CR), jak sprawdzic czy regulator ok - u mnie się przycierał, a pierwszy raz o tym dowiedziałem się w czasie rozpędzania się na dwójce (automat, gaz w podloge) i przy 2500 obr zgasł silnik. Opracowałem później metodę na doprowadzanie do tego stanu (żeby pokazać mechanikowi).

    Warunki: silnik rozgrzany.
    Test, jedziemy sobie 30, wrzucamy 3kę (ręczna skrzynia) lub deptamy 3/4 i później max (automat, zeby kick down poniżej 2ki nie zrobił) i powyżej 2500 mamy pstryk i silnik gaśnie (słychać go, ale obroty spadają aż do zatrzymania). U mnie był błąd z cyklu "nagły spadek cisnienia w obwodzie CR - inaczej zwany wysokiego cisnienia.
    Potencjalne objawy towarzyszące - trudności z odpaleniem (dłuższe kręcenie, nierówna praca przez kilka sekund po urchomieniu)

    Przyczyna - przytarty regulator.

    Zasada działania: regulator "bez napięcia" trzyma sprężyną ok. 100 bar, elektromagnes (sterowany impulsowo przez ECU) potrafi go "domykać i dociskać" do 1300-2000bar (w zależności od regulatora i silnika).

    Dlaczego cięzko odpala przy uszkodzonym regulatorze? Żeby odpalić silnik potrzeba zbudować ciśnienie w CR 190-270 bar (w zależności od modelu). Rozrusznik kręci, pompa wysokiego cisnienia pracuje i buduje cisnienie, natomiast regulator puszcza (i jeżeli kompletnie padnięty, to ECU nie otworzy wtrysków i nie zainicjuje rozruchu, bo odpowiedniego ciśnienia nie ma), jeżeli regulator częściowo przytarty, to z "początku" puszcza, ale po chwili (nasmarowaniu ON) troszke mniej, ciśnienie się buduje, auto odpala, ale w listwie CR dalej jest mniejsze ciśnienie niż ECU chce, i auto "nierówno chodzi"

    Dlaczego odcina przy gaz w podłogę i pełnym obciążeniu z niskich obrotów (z błędem nagłęj utraty ciśnienia)? ponieważ pompa na żądanie ECU musiała zbudować maks ciśnienie, żeby zasilic wtryski, pompa kręci, paliwo ciepłe (rozgrzany silnik - ma sie od czego rozgrzać) jest mniej lepkie (można nazwa je rzadszym), regulator przepuszcza, ciśnienie buduje się wolniej niż wynika timeout oczekiwania ECU lub spada po zbudowaniu (przytarty regulator), to ECU "mysli", ze nastąpiło rozszczelnienie układu wysokiego ciśnienia i gasi silnik, żeby nie dopuscic do pożaru :-)


    Czasami jest winny czujnik ciśnienia listwie CR (jest troche głuchy), ale to rzadkość.

    Równie dobrze jakieś ciało obce latające w filtrze paliwa lub pomiedzy filtrem paliwa a pompą CR też może płatać takie figle.
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 19-10-2012 o 22:56

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory