Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Nieprawidłowa ilość zębów na kole fonicznym

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dragos
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Stara 156 1.9 8v
    Postów
    375

    Domyślnie Nieprawidłowa ilość zębów na kole fonicznym

    Cześć.

    W trakcie jazdy czasem zapala mi się kontrolka hamulca ręcznego. Po zgaszeniu auta i zapaleniu ponownie przez kawał czasu się nie włącza.
    Po podłączeniu i skanowaniu błędów w abs wyświetla mi błąd jak w temacie. Chodzi o taką zębatkę co jest w piaście i czujnik abs z niej zlicza sobie coś tam?
    Nie jest napisane w którym kole występuje problem jeśli chodzi o to co wyżej napisałem. Dodam jeszcze, że w lewym przednim mam walnięty czujnik co pokazał FES i kontrolka abs świeci cały czas. Może muszę wymienić czujnik i błąd z kołem fonicznym się sam naprawi?

    Przy okazji zapytam o jeszcze jeden problem. Nie mogę się połączyć z ECU przez FES'a. Z Abs'em i podszukami nie ma problemu. Co jest przyczyną? Jak sobie z tym poradzić?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Co do drugiego , to może być nieodpowiedni kabel OBD-2. Nie do każdego gniazda OBD-2 pasuje dany kabelek , tam różni się to pinami nieco . I właśnie niektóre opcje diagnostyki nie łączą.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Stavanger (pochodzenie Słupsk)
    Auto
    75 2.0IE 166 2.4JTD Giulietta 2.0 159 2.0
    Postów
    51

    Domyślnie

    Pewnie wredny sąsiad w nocy spiłował ci jeden ząb

    A na poważnie to w 156 nie ma zębatki (stare układy ABS). Jest pierścień magnetyczny w łożysku. Mało prawdopodobne by uległ on uszkodzeniu. Wymień czujnik.

    Musisz pobawić się ustawieniami portu COM i połączy sie napewno. Co laptop to inna historia. Ostatnio dopiero po zmianie "latency timer" na 4msec mogłem sie połączyć...

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Z tym klimekkk się nie zgodzę , bo diagnostyka która przebiega normalnie w mojej alfie , po podpięciu pod wejście tym kablem do OBD-2 ale programem dedykowanym do samochodu VOLVO do modelu S40, nie chciał się połączyć nie wiedzieć czemu. Dopiero zakup kabelka na aledrogo do tego modelu , rozwiązało problem połączenia się . A przecież wtyczka jest niby ta sama
    Ostatnio edytowane przez sulik ; 14-10-2013 o 12:58

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Stavanger (pochodzenie Słupsk)
    Auto
    75 2.0IE 166 2.4JTD Giulietta 2.0 159 2.0
    Postów
    51

    Domyślnie

    Dragos napisał o łączeniu sie z FES i udzieliłem odpowiedzi w oparciu o moje doświadczenia z tym programem. Łączyłem się nim wielokrotnie na różnych laptopach z 166, 156, Bravo I...

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dragos Zobacz post
    Cześć.

    W trakcie jazdy czasem zapala mi się kontrolka hamulca ręcznego. Po zgaszeniu auta i zapaleniu ponownie przez kawał czasu się nie włącza.
    Po podłączeniu i skanowaniu błędów w abs wyświetla mi błąd jak w temacie. Chodzi o taką zębatkę co jest w piaście i czujnik abs z niej zlicza sobie coś tam?
    Nie jest napisane w którym kole występuje problem jeśli chodzi o to co wyżej napisałem. Dodam jeszcze, że w lewym przednim mam walnięty czujnik co pokazał FES i kontrolka abs świeci cały czas. Może muszę wymienić czujnik i błąd z kołem fonicznym się sam naprawi?

    Przy okazji zapytam o jeszcze jeden problem. Nie mogę się połączyć z ECU przez FES'a. Z Abs'em i podszukami nie ma problemu. Co jest przyczyną? Jak sobie z tym poradzić?
    :Kontrolka ręcznego:najprawdobniej mało płynu w zbiorniczku.
    ABS:wymien czujnik i powinno byc ok
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar MarcinPioneer
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Sokołów Podlaski
    Auto
    GIULIETTA 1.4 MA, 147 1.6TS 105KM, BMW E34 525i 24V
    Postów
    196

    Domyślnie

    Zależy jaki ma kod błędu, ale jak piszesz, że coś związane z kołem fonicznym. To jest do wymiany łożysko koła z pierścieniem magnetycznym. Ostatnio w robocie mieliśmy PUNTO II z tym problemem, jak jeździł po mieście to było w porządku, ale jak się rozpędził do ok 90km/h, wywalało błąd ABS, po z gaszeniu samochodu i ponownym zapaleniu było dobrze, dopóki znowu nie osiągnie ok 90km/h. Po wymianie łożyska koła - jest dobrze.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dragos
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Stara 156 1.9 8v
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinPioneer Zobacz post
    Zależy jaki ma kod błędu, ale jak piszesz, że coś związane z kołem fonicznym. To jest do wymiany łożysko koła z pierścieniem magnetycznym. Ostatnio w robocie mieliśmy PUNTO II z tym problemem, jak jeździł po mieście to było w porządku, ale jak się rozpędził do ok 90km/h, wywalało błąd ABS, po z gaszeniu samochodu i ponownym zapaleniu było dobrze, dopóki znowu nie osiągnie ok 90km/h. Po wymianie łożyska koła - jest dobrze.
    Coś jest w ten deseń. Tylko które łożysko do wymiany bo nie pisze.

    Pierwsze co to sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar MarcinPioneer
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Sokołów Podlaski
    Auto
    GIULIETTA 1.4 MA, 147 1.6TS 105KM, BMW E34 525i 24V
    Postów
    196

    Domyślnie

    W PUNTO II był kod błędu i było napisane przednie prawe. Podłącz może pod mądrzejszy komputer to Ci powie które koło.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    miałem kolego ten sam problem w zimie. Za czujnik abs-u chcieli za nowy 150zł , ja kupiłem całą piaste z czujnikiem za 60zł z anglika i w sumie dobrze że tak zrobiłem bo łożysko się już w tamtej piaście kończyło a w tej było idealne także jeśli nie chcesz wydać za dużo kasy to poszukaj anglika na części albo nawet polskiego po wypadku

Podobne wątki

  1. Pasek rozrządu ile zębów
    Utworzone przez maniek6600 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-01-2016, 23:49
  2. [159] Bardzo ważne i PILNE!!! Ilość zębów na kole od pompy wtrysk.
    Utworzone przez max1525 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-04-2015, 13:24
  3. nieprawidłowa zbieżność i pływający tył
    Utworzone przez RandalfG w dziale GT
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-09-2013, 15:33
  4. [155] ilość zębów paska rozrządu
    Utworzone przez bobryt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-04-2012, 08:27
  5. Dymienie na biało nieprawidłowa praca silnika
    Utworzone przez ALFA 147 JTDM w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 12:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory